۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مشاغل توسعه دهنده نرم افزار: چگونه اکنون استخدام شویم

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هنوز هم تقاضای بالایی دارند، اما ترکیب مناسب مهارت‌ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در اینجا چیزی است که کارفرمایان فناوری در حال حاضر به دنبال آن هستند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هنوز هم تقاضای بالایی دارند، اما ترکیب مناسب مهارت‌ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در اینجا چیزی است که کارفرمایان فناوری در حال حاضر به دنبال آن هستند.

برای توسعه دهندگان نرم افزار، سازگاری کلید یک حرفه موفق است. بازار کار فناوری اطلاعات دائماً در حال تغییر است، چه به دلیل فناوری‌های نوظهور، عوامل اقتصادی و محیطی یا ترکیبی از هر سه باشد. توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که به سرعت با تقاضاهای در حال تغییر بازار کار فناوری اطلاعات سازگار می‌شوند – برای مثال، با یادگیری مهارت‌های جدید، کسب گواهی‌نامه‌ها، یا تعدیل سطح انتظارات حقوقی‌شان- نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، بهتر عمل می‌کنند.

یک چیزی که ثابت می ماند این است که توسعه دهندگان در بسیاری از صنایع مختلف تقاضای بالایی دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه توسعه دهندگان در بازار کار می توانند در حال حاضر انتظار داشته باشند.

توسعه‌نویسان هنوز هم تقاضای زیادی دارند

کریستی شومان، معاون ارشد عملیات استعدادیابی در Toptal، که شبکه انحصاری توسعه دهندگان، طراحان نرم افزار آزاد را اداره می کند، می گوید: «بازار کار برای توسعه دهندگان نرم افزار از نظر تقاضا برای کسانی که مجموعه مهارت دارند واقعاً سالم است. مدیران محصول و سایر افراد حرفه ای برای استخدام.

شومان می‌گوید: «از آنجایی که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به استفاده از فناوری برای تقریباً هر کاری که انجام می‌دهیم ادامه می‌دهند، توسعه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان مشتاق فرصتی عالی برای رشد مشاغل موفق در حال حاضر دارند.

شرکت استخدامی رابرت هاف روند استخدام برای توسعه دهندگان را هنوز متوسط ​​تا نسبتاً قوی توصیف می کند. جیسون دنیو، مدیر منطقه‌ای این شرکت می‌گوید: «بازار نسبتاً رقابتی است و یافتن استعدادهای برتر همچنان یک چالش است.

Deneu می‌گوید

برنامه‌نویس‌های وب پیشرو و بک‌اند، و همچنین توسعه‌دهندگان با سابقه فناوری‌های مرتبط با ابر، تقاضای بالایی دارند. او می‌گوید: «مهندسین داده نیز هنوز در «منطقه داغ» برای شرایط استخدام هستند. “این نقش ها بر اساس بازخورد مشتری، بهترین چشم انداز را برای ماه های آینده دارند.”

یک سایت شغلی دیگر، ZipRecruiter، می‌گوید که پست‌های شغلی توسعه‌دهنده در ماه می ۲۰۲۲ به اوج خود رسید و از آن زمان کاهش یافته است، اما هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از کووید هستند. جولیا پولاک، اقتصاددان ارشد این شرکت، می‌گوید: «احتمالاً به این دلیل است که اشتغال صنعت فناوری به طور کلی از زمان همه‌گیری، به دلیل دیجیتالی شدن روزافزون کار، اوقات فراغت، آموزش، سرگرمی و ورزش رشد کرده است.»

از ژوئیه ۲۰۲۲، مهارت‌های توسعه‌دهنده بیشترین تقاضا برای توسعه جاوا، وب و تمام پشته بود. پولاک می‌گوید: «پیش از همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ هم همینطور بود و تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشت. “این مهارت‌ها احتمالاً مورد تقاضا هستند و خواهند ماند، زیرا به طور گسترده برای شرکت‌ها قابل استفاده هستند.”

مایکروسافت پسوند Visual Studio IDE را برای ارتقاء دات نت ارائه می دهد

فناوری‌های برتر و گرایش‌های استخدام

شومان می‌گوید در حالی که Toptal شاهد توقف استخدام در برخی از شرکت‌های فناوری بزرگ است، نیاز به انواع استعدادهای توسعه‌دهنده همچنان به طور پیوسته در حال افزایش است. او می‌گوید: «تقویت فزاینده کار از راه دور و محبوبیت فریلنسر به توسعه‌دهندگان این فرصت را می‌دهد تا تجربیات گوناگونی را به دست آورند و فرصتی برای کار بر اساس شرایط خود در مقابل پیروی از مشاغل سنتی‌تر تمام وقت را فراهم کنند.

بر اساس روند استخدام، Toptal دریافته است که توسعه دهندگانی که با برنامه نویسی در React، JavaScript، Python، Node آشنا هستند js، و وردپرس به ویژه تقاضای بالایی دارند. شومان می‌گوید: همچنین نیاز فزاینده‌ای به افراد با تجربه در Vue و SQL وجود دارد.

شومان می‌گوید: «معمولاً بیشترین تقاضا برای [حرفه‌ای‌ها] کسانی هستند که در مهارت‌های چندگانه فناوری مهارت دارند. برنامه نویسی موبایل مانند اندروید و iOS. پلتفرم های ابری مانند AWS، Azure و Google Cloud Platform؛ و نرم‌افزارهایی مانند Salesforce، Shopify و WordPress مهارت‌های مورد تقاضا و استخدام هستند. او می‌گوید، اما افرادی که در بیش از یکی از این زمینه‌ها ماهر و با تجربه هستند، بسیار جستجو می‌شوند.

همکاری و ارتباط را فراموش نکنید

Toptal همچنین دریافته است که مهارت های نرم برای مشتریانی که توسعه دهندگان را استخدام می کنند، ضروری است. شومان می‌گوید: «داشتن توسعه‌دهندگان ماهر در همکاری تیمی، مدیریت موانع، و توانایی درک موارد تجاری پروژه در دست، برای مشتریان ما بسیار ارزشمند شده است.

پولاک می گوید:

مهمترین پیش نیاز در صنعت فناوری، به دنبال مهارت های نرم افزاری، داشتن مهارت های ارتباطی عالی است. او می‌گوید: «نه تنها برای کارهای بسیار فنی بسیار مهم است، بلکه برای کل عملیات تجاری نیز صادق است. “اگر این زمینه برای بهبود شماست، در نظر بگیرید که در یک کلاس ارتباطات تجاری در یک کالج محلی شرکت کنید، یا بسیاری از برنامه های آموزش مداوم را در آنجا کشف کنید.”

دیدگاه یک توسعه دهنده در مورد بازار کار فناوری اطلاعات

Jason Moore، یک توسعه‌دهنده فول استک در شرکت نرم‌افزار ارس، می‌گوید: «بازار کار کلی برای توسعه‌دهندگان داغ بوده و هنوز هم هست. مور بیش از ۲۰ سال است که یک توسعه دهنده بوده است.

مور می‌گوید: «تقریباً هر روز در سایت‌هایی مانند لینکدین و از طریق ایمیل درباره فرصت‌های شغلی جدید با من تماس می‌گیرند. از آنجایی که من مجموعه‌ای از مهارت‌های فنی و نرم‌افزاری دارم که در طول سال‌ها توسعه داده‌ام، می‌توانم با اطمینان بگویم که مهارت‌های من همچنان مورد تقاضا هستند، به این دلیل که به طور مداوم مهارت‌های اساسی خود را در ارتباطات، تحلیل و فناوری یاد می‌گیرم و بهبود می‌بخشم. “

در میان پیشنهادهای شغلی که مور دریافت می کند، پیشنهاداتی برای نقش های توسعه در سطوح ارشد در صنایع مختلف است. مور می گوید که کدام مهارت ها و قابلیت های جدید مورد نیاز است به نوع شغل بستگی دارد.

FlyteInteractive: توسعه تعاملی برای مدل‌های یادگیری ماشین

مور می‌گوید: «بعضی موقعیت‌ها، اما نه همه، از شما می‌خواهند که از نظر کد عاقلانه عمل کنید، از نظر معماری زیرک باشید، یا برای ارتقاء در این رتبه‌ها به پیشینه مدیر پروژه نیاز دارید. شاید بزرگترین تغییری که در مقایسه با ۲۰ سال پیش دیده ام این باشد که چیزی به نام مدیر افراد استراتژیک فنی وجود ندارد. تیم ها لاغرتر و چابک تر عمل می کنند. اگر آرزوی شما مدیریت است، باید هم بتوانید کار را انجام دهید و هم کار فنی را به طور مناسب به او واگذار کنید.»

به امنیت سایبری و توسعه‌دهندگان توجه کنید

Deneu می‌گوید رابرت هاف هیچ تغییری در بازار توسعه‌دهندگان مشاهده نمی‌کند. او می‌گوید: «اما طی سال گذشته علاقه‌مندی به نقش‌های مبتنی بر امنیت افزایش یافته است و ما شاهد ادامه آن هستیم». این شامل حسابرسی فناوری اطلاعات و امنیت سایبری برای وب، سیستم‌های داخلی و شبکه‌ها می‌شود.

تمرکز مداوم بر امنیت سایبری قوی بدون شک منجر به نیاز بیشتر افرادی می‌شود که می‌توانند ابزارهای امنیتی را توسعه دهند و همچنین اطمینان حاصل کنند که سایر نرم‌افزارها قبل از انتشار امن هستند. ظهور مدل devsecops، که در آن امنیت در تمام مراحل در طول چرخه عمر توسعه گنجانده شده است، نشان دهنده اهمیت امنیت برای فرآیندهای توسعه است.

توسعه دهندگان نرم افزارهای امنیتی دانش برنامه نویسی فنی را با توسعه محصول و مهارت های امنیتی ترکیب می کنند و باید در مورد آخرین تهدیدات و آسیب پذیری ها به روز باشند.

نحوه استخدام به عنوان توسعه دهنده نرم افزار

اگرچه توسعه دهندگان باتجربه برای یافتن مشاغل خوب با مشکل کمی روبرو هستند، با توجه به تقاضا، مراحلی وجود دارد که توسعه دهندگان نرم افزار می توانند برای جذابیت بیشتر در بازار و سازگاری با تغییرات مداوم انجام دهند.

یک تمرین خوب این است که به طور مداوم به دنبال فرصت هایی برای به روز رسانی مجموعه مهارت های موجود یا یادگیری مهارت های کاملاً جدید باشید. همانطور که شومان خاطرنشان می کند، در حالی که تقاضا برای توسعه دهندگان به طور کلی زیاد است، کسانی که می توانند مهارت های متعددی را ارائه دهند، به احتمال زیاد این شغل را پیدا می کنند.

با توجه به تغییر مداوم به سمت ابر، ایده خوبی است که مهارت های خود را در رابطه با خدمات و ابزارهای ابری تقویت کنید.

دنو می‌گوید: «ابر در حال حاضر عامل بزرگی است و در آینده نیز عامل بزرگی خواهد بود. هر توسعه‌دهنده‌ای برای ادامه انتقال یکپارچه باید از فناوری‌های مبتنی بر ابر بهره‌مند باشد. از اینکه در زمینه یادگیری فن آوری های جدید و در حال ظهور خارج از چارچوب فکر کنید نترسید. در خودآموزی فعال باشید.”

همچنین ایده خوبی است که رزومه خود را تا حد امکان به طور منظم به روز کنید. شومان می‌گوید: «بهترین روش‌ها را برای بهینه‌سازی رزومه خود و راه‌هایی برای نمایش بهترین نمونه‌های کار خود جستجو کنید». “به عنوان مثال، آیا می توانید نشان دهید که مشارکت شما در یک پروژه اخیر چگونه تاثیر قابل اندازه گیری بر نتیجه کسب و کار داشته است؟”

نحوه کار با صف اولویت در NET 6

پولاک می‌گوید: اکثر کارفرمایان از سیستم‌های ردیابی متقاضی برای تجزیه رزومه استفاده می‌کنند. او می‌گوید: «یک الگوی ساده برای جلب توجه بهتر عمل می‌کند. “بدون نیاز به سرصفحه، ستون یا جعبه متن.”

پولاک می‌گوید: «به‌ویژه برای نقش‌های توسعه‌دهنده پیچیده، «مطمئن شوید که در فهرست کردن هر گونه آموزش یا گواهینامه‌هایی که دریافت کرده‌اید در رزومه‌تان تا حد امکان خاص باشید». «در حالی که برخی ممکن است فقط یک دوره فنی را برای کسب یک مهارت خاص گذرانده باشند، شما ممکن است سالها تجربه داشته باشید. برای متمایز شدن، سال‌ها تجربه مرتبط با هر مهارت را فهرست کنید.»

Deneu می‌گوید

همچنین مهم است که نمونه‌های کد و کارهای عمومی خود را از طریق GitHub یا پلتفرم اشتراک‌گذاری کد دیگری به روز نگه دارید. “کارفرمایان بالقوه به مجموعه شما نگاه می کنند.”

این صنعت با چنان سرعتی در حال حرکت است که کارفرمایان بالقوه می‌خواهند ببینند که نامزدها از آخرین پیشرفت‌ها در زبان‌ها اطلاع دارند و تجربه مرتبط و جدید دارند.

شومان می‌گوید: «در کنفرانس‌ها یا رویدادهای خاص رشته خود شرکت کنید یا در آن شرکت کنید تا درک کنید که چگونه در حال تغییر است. “در حالی که همه چیزهایی که در این رویدادها به نمایش گذاشته می شوند به ثمر نمی رسند، اما مسیری را که صنایع در حال حرکت هستند را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا تعیین کنید چگونه بهترین موقعیت خود را برای بدست آوردن موفقیت آمیز این فرصت ها داشته باشید.”

شومان می‌گوید برای برجسته شدن در مشاغل بالقوه، توسعه‌دهندگان باید مشکلات چالش برانگیزی را که شخصاً حل کرده‌اند و تأثیر آن را به وضوح بیان کنند. او می‌گوید: «اما به حقایق پایبند باشید و از تزئین بیش از حد خودداری کنید. “دستاوردهای خود را با داده های خاص پشتیبانی کنید.”

علاوه بر این، برای حرفه‌ای‌ها خوب است که در نمایه‌های LinkedIn خود، از همتایان و مدیرانی که می‌توانند مهارت‌هایشان را تأیید کنند، توصیه‌های مختلفی داشته باشند.

شومان می گوید: «در مورد نمایه لینکدین خود به عنوان کارت ویزیت خود فکر کنید و جدیدترین اطلاعات تماس و علایق خود را فهرست کنید. «اگر برای فرصت‌های جدید باز هستید، آن ویژگی را در لینکدین روشن کنید و در مورد انواع فرصت‌هایی که به دنبال آن هستید، دقیق باشید، از جمله اینکه آیا برای نقش‌های راه دور یا جابه‌جایی آماده هستید.

برای توسعه دهندگانی مانند مور، کلید موفقیت توانایی ادامه یادگیری و سازگاری است. “توصیه من به افرادی که سعی می کنند در زمینه توسعه سریع در حال تغییر حرکت کنند این است که همیشه در مورد یادگیری کنجکاو بمانند، پیشرفت کنند – با یک فناوری ازدواج نکنند – و گواهینامه هایی را دریافت کنند که برای مسیر شغلی انتخابی شما منطقی است.”