۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هند سیستم های پرداخت دیجیتال و سایر فناوری های کلیدی خود را باز می کند

India Stack که با یک پروژه هویت دیجیتال در سال 2010 با نام Aadhaar آغاز شد، چندین API باز برای ارائه خدمات بدون کاغذ و بدون نقد ارائه می دهد.

India Stack که با یک پروژه هویت دیجیتال در سال ۲۰۱۰ با نام Aadhaar آغاز شد، چندین API باز برای ارائه خدمات بدون کاغذ و بدون نقد ارائه می دهد.

دولت هند روز دوشنبه گفت که سیستم‌های مدیریت هویت و پرداخت دیجیتال خود را از طریق API باز تحت نام Indiastack.global.

India Stack، که سفر خود را در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک پروژه هویت دیجیتال تحت نام “Aadhaar” آغاز کرد. ، از پایگاه داده ای از اطلاعات بیومتریک شهروندان و ابزارهای دیجیتالی برای ارائه خدمات بدون کاغذ و بدون نقد تشکیل شده است.

دولت هند امیدوار است که اگر این سیستم‌ها بتوانند موفق در ارائه سریع‌تر خدمات شهروندان در یک کشور پرجمعیت مانند هند، مزایای مشابه را می توان به راحتی در کشورهای دیگر تقلید کرد.

یادگیری از 10 سال موفقیت Let’s Encrypt

اجزای مختلف India Stack صاحبان مختلفی دارند

India Stack برای هویت دیجیتال و سیستم‌های پرداخت دیجیتالی مانند واسط پرداخت‌های متحد (UPI) در اطراف Aadhaar متمرکز است، اما هیچ کدام تحت مالکیت یا نگهداری یک نهاد واحد در دولت نیستند.

«اجزای این مجموعه متعلق به آژانس‌های مختلف است و نگهداری می‌شود. محصولات Aadhaar مانند e-auth و e-KYC متعلق به سازمان شناسه منحصر به فرد هند است. eSign یک مشخصات فناوری است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگهداری می‌شود، بخش پرسش‌های متداول وب سایت India Stack می خواند.

برخی از ابزارهای دیگر که اکنون به طور آشکار در دسترس هستند عبارتند از: پلتفرم تدارکات عمومی دیجیتال GeM، پلت فرم مدیریت واکسیناسیون Co-WIN، برنامه حاکمیتی UMANG، و پلت فرم اسناد دیجیتال امن DigiLocker در میان دیگر.

نمودارهای رابطه ماستودون

Digilocker متعلق به وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات است. UPI متعلق به شرکت پرداخت ملی هند است. چارچوب Account Aggregator توسط بانک مرکزی هند RBI تنظیم می شود و استانداردهای فناوری آن متعلق به بازوی فناوری RBI ReBIT است.

اگر هر کشوری بخواهد به این ابزارها دسترسی داشته باشد یا شروع به ساختن بر اساس استانداردها کند، باید این کار را با تماس با این نهادهای دولتی خاص انجام دهد که سپس می‌توانند در صورت نیاز به APIها، جعبه‌های ایمنی و سایر قطعات دسترسی داشته باشند.< /p>

یک راه دیگر برای دسترسی از طریق واسطه‌هایی مانند Digio، Karza، Signzy و سایرین است که APIها و sandbox را نیز ارائه می‌دهند.

Aerospike برای Elasticsearch اتصال دهنده اضافه می کند تا پرس و جوهای متن کامل را اجرا کند

ایمن کردن برنامه ها یک نیاز کلیدی برای دسترسی است

همچنین یک هشدار به ماهیت باز بودن این APIها وجود دارد. دولت هند گفته است که اگرچه اصول، فناوری‌ها و عملکرد Stack را می‌توان قرض گرفت، هر کشور یا سیستمی که امنیت یا مالکیت معنوی Stack را به خطر بیاندازد، اجازه اجرای آن سرویس را نخواهد داشت.

نخست‌وزیر نارندرا مودی همچنین ابتکارات دیجیتال دیگری را روز دوشنبه اعلام کرد، از جمله پلتفرم کشف سرویس MyScheme، یک سرویس ملی ثبت نام واحد (NSSO) با نام “MeriPehchaan” و یک برنامه افزایش تولید تراشه به نام Chips to Startup (C2S) . در مجموع ۳۰ موسسه در اولین گروه تحت این برنامه برای کمک به تسریع طراحی تراشه‌های بی‌سابقه پذیرفته شده‌اند.