۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پیشنهادات برتر توسعه دهندگان از AWS re:Invent 2021

کنفرانس سالانه AWS ممکن است کمتر از گذشته در مورد سازندگان باشد، اما هنوز هم برای توسعه‌دهندگان چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانند به آن توجه کنند. در اینجا بهترین انتخاب های ما در میان گفتگوها و اطلاعیه ها آمده است.

کنفرانس سالانه AWS ممکن است کمتر از گذشته در مورد سازندگان باشد، اما هنوز هم برای توسعه‌دهندگان چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانند به آن توجه کنند. در اینجا بهترین انتخاب های ما در میان گفتگوها و اطلاعیه ها آمده است.

سرویس وب آمازون غول ابری ممکن است شماره AWS re:Invent Jamboree سالانه خود را بیشتر به سمت مدیران کسب و کار و کمتر به سمت توسعه دهندگانی که به آن کمک کردند تا موقعیت غالب آن در بازار را پیش ببرند، تغییر داده باشد، اما این بدان معنا نیست که چنین چیزی وجود نداشته است. با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲، برنامه‌نویسان نرم‌افزار بسیار هیجان‌زده هستند.

مدیر عامل جدید آدام سلیپسکی برای یک سخنرانی کلیدی که نه به دنبال برهم زدن پرها بود و نه البته درست نفتکش ابری نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار به صحنه اصلی رفت. در عوض، او بر روی مشتریان بزرگی مانند Nasdaq، M3، و Goldman Sachs، بر روی مشکلات سازمانی گره‌دار مانند انتقال برنامه‌ها به خارج از پردازنده مرکزی، و آخرین پیشرفت‌های سیلیکونی سفارشی فروشنده تمرکز کرد.

همانطور که تیم بری توسعه‌دهنده و کارمند سابق AWS توئیت کرد در طول ارائه Selipsky : «مشتریان سازمانی بزرگ با برنامه‌های سنتی همان جایی هستند که در آن هستند. دنیای افراد/برنامه‌های بومی ابری نامرئی است.”

پیچیدگی: تقصیر شماست

ورنر ووگلز، مدیر ارشد فناوری آمازون، تقریباً به همان اندازه که در سخنرانی اصلی خود در روز پنجشنبه در مورد توسعه نرم‌افزار صحبت کرد، در مورد فضا صحبت کرد.

Vogels برای انتزاعات سطح بالاتر و بهبود تجربه توسعه دهنده اصلی برای مشتریانی که در پیچیدگی غرق شده‌اند به تماس‌های رو به رشد پرداخته است، اما شاید نه به روش بسیاری. انتظار می رود.

مدل‌های زبان بزرگ، میدان جنگ ابری جدید هستند

«شما همیشه از ما بیشتر از این مؤلفه ها را خواسته اید. به عنوان مثال پایگاه داده های هدفمند، به این معنی که تا به حال بیش از ۲۰۰ مورد از این خدمات را داریم و باور کنید، گاهی اوقات بسیار زیاد است. اما به یاد داشته باشید، شما این را خواسته اید، این اساساً تقصیر شماست.» او برای خنده در میان جمعیت گفت.

برای رسیدگی به این مشکل به طور خاص برای توسعه دهندگان فرانت اند، AWS پیش نمایش عمومی Amplify Studio، یک پلتفرم کم کد به عنوان یک سرویس برای توسعه برنامه های وب و تلفن همراه. در قلب خود، Amplify Studio به توسعه دهندگان اجازه می دهد فایل Figma یک طراح را انتخاب کنند و به طور خودکار آن را به کد جزء React UI ترجمه کنند، جایی که می توان آن را به منابع back-end متصل کرد و با استفاده از یک رابط توسعه بصری بهینه سازی کرد.

در جاهای دیگر، بیشتر اعلامیه‌های متمرکز بر توسعه‌دهندگان باید در لبه‌های کنفرانس پیدا می‌شد. این چیزی است که ما دیدیم و شنیدیم.

کیت توسعه Cloud جدید، SDK

یکی از اعلامیه هایی که توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است، پیش نمایش عمومی سه AWS SDK جدید برای Swift، Kotlin و Rust زبان های برنامه نویسی.

Rust SDK در اینجا سرفصل‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا زبان برنامه‌نویسی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهد. فوگلز گفت: “من واقعا خوشحالم که بالاخره یک Rust SDK دارم، زیرا علاقه زیادی به Rust می بینم.”

AWS همچنین کیت توسعه ابری AWS نسخه ۲ (CDK) عموماً هفته گذشته در دسترس است، با یک Construct Hub برای اشتراک‌گذاری ساده کتابخانه‌های ساختاری منبع باز.

Angular 15 نوید توسعه را ساده می کند

نمونه های محاسباتی جدید Graviton3، Trainium، و M1 Mac

برخی از توسعه دهندگان مشتاق هستند تا برخی از انواع نمونه های جدید EC2 را که توسط AWS اعلام شده است، در دست بگیرند، که همگی نویدبخش قیمت قابل توجهی برای افزایش عملکرد نسبت به نسل های قبلی تراشه های سرور هستند.

قابل توجه ترین آنها C7g، یک نمونه جدید EC2 که توسط Graviton3، آخرین نسخه از نمونه کارها سیلیکون سفارشی مبتنی بر Arm آن طراحی شده است. این نوید می دهد که به طور متوسط ​​۲۵٪ سریعتر برای بارهای کاری محاسباتی و همچنان بهتر برای بارهای کاری تخصصی رمزنگاری یا یادگیری ماشین.

نمونه دیگری به نام Trn1 در پیش نمایش راه اندازی شد، که اولین مورد از تراشه Trainium استفاده کنید که سال گذشته معرفی شد. Trn1 نوید عملکرد بالاتری را برای موارد استفاده از آموزش یادگیری ماشین فشرده محاسباتی، با ظرفیت پهنای باند شبکه ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه می دهد.

توسعه‌دهندگان اپل نیز ممکن است هیجان‌زده باشند تا نمونه‌های جدید EC2 M1 Mac را در پیش‌نمایش دریافت کنند.

سباستین استورماک، مدافع اصلی توسعه‌دهنده،

“اگر توسعه‌دهنده مک هستید و برنامه‌های خود را برای پشتیبانی بومی مک‌ها با سیلیکون اپل بازسازی می‌کنید، اکنون می‌توانید برنامه‌های خود را بسازید و آزمایش کنید و از تمام مزایای AWS استفاده کنید.” href=”https://aws.amazon.com/blogs/aws/use-amazon-ec2-m1-mac-instances-to-build-test-macos-ios-ipados-tvos-and-watchos-apps/” rel=”nofollow”>در یک پست وبلاگ نوشت. توسعه‌دهندگانی که برای آیفون، آی‌پد، اپل واچ و اپل تی‌وی می‌سازند نیز از ساخت‌های سریع‌تر بهره خواهند برد. نمونه‌های EC2 M1 Mac تا ۶۰٪ عملکرد قیمتی بهتری نسبت به نمونه‌های EC2 Mac مبتنی بر x86 برای حجم‌های کاری ساخت برنامه iPhone و Mac ارائه می‌کنند.

بهترین کتابخانه های پایتون برای پردازش موازی

هر چند هنگام اجرای نمونه‌های Mac مراقب باشید، زیرا هزینه آنها به ازای هر ساعت رزرو میزبان اختصاصی محاسبه می‌شود، نه برای زمان اجرای نمونه‌ها، و برای رزرو میزبان اختصاصی حداقل ۲۴ ساعت هزینه دریافت می‌شود.

کارپنتر منبع باز AWS

AWS اعلام کرد که ابزار مقیاس‌دهی خودکار خوشه Kubernetes خود یعنی Karpenter را منبع‌دهی باز کرده است. حامی اصلی توسعه دهندگان، کارپنتر برای کمک به توسعه دهندگان ساخته شده است که با ارائه «منابع محاسباتی به موقع برای رفع نیازهای برنامه شما و به زودی به طور خودکار ردپای منابع محاسباتی خوشه را برای کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد بهینه می کند» از تنظیم دستی مناسب خوشه دور شوند. چانی یون نوشت یک پست وبلاگ.

کاهش گزینه های دیگر