۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

GitHub: بهره وری Dev به سطح قبل از همه گیری بازگشته است

گزارش 2021 State of Octoverse نشان می دهد که توسعه دهندگان به دفتر باز نمی گردند. جاوا اسکریپت، پایتون همچنان داغ ترین زبان ها هستند.

گزارش ۲۰۲۱ State of Octoverse نشان می دهد که توسعه دهندگان به دفتر باز نمی گردند. جاوا اسکریپت، پایتون همچنان داغ ترین زبان ها هستند.

GitHub در تحقیقات اخیر نشان داده است که بهره‌وری توسعه‌دهندگان در حال بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری است، اما محل کار خود در حال تغییر است.

در تحقیقات «وضعیت اکتبر ۲۰۲۱» GitHub، این شرکت مشاهده کرد که درخواست‌های جذب در سال جاری ادغام شدند سریعترین در محل کار، تقریبا دو برابر سریعتر از پروژه های منبع باز. این تحقیق همچنین نشان داد که درخواست‌های کشش در محل کار ۲۵ درصد کندتر از سال گذشته ادغام شدند.

چگونه وابستگی ها را در ASP.NET Core حل کنیم

با این حال، هنگام مقایسه دو سال گذشته، GitHub نشانه هایی را مشاهده می کند که ریتم کار در حال بازگشت به سطح قبل از همه گیری است. GitHub همچنین دریافت که ۴۶ درصد از توسعه دهندگانی که با هم تیمی های خود کار می کردند، اکنون انتظار دارند کاملاً از راه دور یا در یک محیط ترکیبی کار کنند. فقط ۱۱ درصد انتظار دارند که به کار مشترک برگردند.

گزارش ۲۰۲۱ گیت هاب در مورد فعالیت توسعه نرم افزار که در ۱۶ نوامبر منتشر شد، بر اساس داده های جمع آوری شده از بیش از چهار میلیون مخزن و نظرسنجی از بیش از ۱۲۰۰۰ توسعه دهنده است. به گفته این شرکت، این رویکرد به تحقیقات GitHub را قادر می‌سازد تا نتایج «پیش‌بینی‌کننده» ارائه دهد.

آنچه ChatGPT در مورد Kubernetes در حال تولید نمی گوید

GitHub در جای دیگری در تحقیقات خود دریافت که عملکرد تیم توسعه می تواند تا ۸۷ درصد در هنگام استفاده مجدد از کد و تا ۴۳ درصد در هنگام استفاده از اتوماسیون افزایش یابد. GitHub گفت: اتوماسیون تحویل نرم افزار، یا ادغام پیوسته و تحویل مداوم (CI/CD)، یک عامل کلیدی در منبع باز است و به تیم ها اجازه می دهد تا در مقیاس سریعتر حرکت کنند.

7 ویژگی جدید کلیدی در SingleStoreDB

یافته‌های دیگر در گزارش «وضعیت اکتبر ۲۰۲۱» GitHub:

  • JavaScript و Python همچنان زبان‌های برتر باقی می‌مانند و پس از آن جاوا و TypeScript قرار دارند.
  • GitHub امسال ۱.۴ میلیون مشارکت کننده جدید در منبع باز داشت.
  • وقتی توسعه‌دهندگان یک مخزن تیمی دارند که جستجوی آن آسان است، بهره‌وری ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.
  • با به روز بودن اسناد، بهره وری ۵۰ درصد افزایش می یابد، هم در پروژه های منبع باز و هم در پروژه های سازمانی.
  • مربی یک دارایی ارزشمند در پروژه‌های منبع باز و شرکت‌ها است.