۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه finops بر استفاده از ابر و بازگشت به کشور تأثیر می گذارد

مشاهده هزینه‌ها در زمان واقعی ممکن است استفاده از ابر را برای شرکت‌ها افزایش یا کاهش دهد. در چه مواردی finops بازگشت به سیستم های سنتی را توصیه می کند؟

مشاهده هزینه‌ها در زمان واقعی ممکن است استفاده از ابر را برای شرکت‌ها افزایش یا کاهش دهد. در چه مواردی finops بازگشت به سیستم های سنتی را توصیه می کند؟

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ توسط گروه استراتژی سازمانی TechTarget انجام شد دریافت که ۶۲ درصد از شرکت ها از ابزارهای برآورد هزینه ابری شخص ثالث استفاده می کنند. این شامل نرم افزاری برای مقایسه هزینه های بالقوه ارائه دهندگان مختلف ابر عمومی است.

تأثیر این ابزارهای finops در مطالعه واضح بود. فقط کمتر از نیمی (۴۹٪) گزارش کردند که ابزارهای finops سازمان های آنها را وادار کرده است که در اولین انتخاب خود برای ابر برای حداقل یک بار کاری تجدید نظر کنند و یک فروشنده ابری متفاوت را برای استقرار حجم کاری انتخاب کنند. شاید دوران انتخاب یک ارائه دهنده ابر واحد به پایان رسیده باشد.

چیزی که برای من جالب‌تر بود این است که تامین‌کنندگان سخت‌افزار برای سیستم‌های فیزیکی که می‌فروشند (معروف به سخت‌افزار به عنوان سرویس) مدل‌های خرید پرداختی دارند. این گزارش نشان می‌دهد که این فروشندگان سخت‌افزار نیز تحت تأثیر سیستم‌های finops داده موجود قرار گرفته‌اند. تقریباً نیمی از سازمان‌های شرکت‌کننده در این مطالعه (۴۳%) به جای قرار دادن حجم کار و مجموعه داده‌ها بر روی ابرهای عمومی، زیرساخت‌های داخلی خود را مدرن‌سازی کردند. بسیاری گزارش می‌دهند که در برخی موارد، داده‌های ابزارهای finops به تصمیم‌گیری برای انتخاب پلتفرم‌های سخت‌افزار سنتی در مراکز داده سازمانی به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌تر از ابرهای عمومی منجر شده است.

Google برای کمک به شرکت‌ها در بهینه‌سازی هزینه‌های ابری، Pricing API را راه‌اندازی می‌کند

تا زمانی که برنامه‌های finops ایجاد شدند، اکثر افرادی که پلتفرم‌ها را انتخاب می‌کردند، نه ابری، نه ابری، برای حجم کاری برنامه‌های جدید یا موجود بدون درک کامل هزینه‌ها، تصمیم می‌گرفتند. اگر به دنبال اتخاذ تصمیمات معماری هوشمندانه هستید، اطلاعات، در این مورد، داده های برآورد هزینه، دوست شماست.

ما دلایل بازگشت به کشور را پوشش داده ایم. در بسیاری از موارد، پلتفرم‌های سخت‌افزار سنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از پلتفرم‌های ابری عمومی برای برخی نیازهای ذخیره‌سازی داده و پردازش برنامه‌ها هستند. ابزارهای finops به آن اشاره می کنند. در بسیاری از موارد، همانطور که در گزارش مشاهده می‌شود، مدیریت فناوری اطلاعات استقرار برنامه‌ها را به سمت گزینه‌های کم‌هزینه، که می‌تواند در محل باشد، سوق می‌دهد.

Cloudflare فایروال را برای هوش مصنوعی معرفی کرد

خطر اینجاست که داده‌های هزینه ممکن است تنها معیاری نباشد که باید در نظر بگیرید. تکامل پلتفرم ممکن است بر مقرون به صرفه بودن آن نیز تأثیر بگذارد. ممکن است در ابتدا هزینه کمتری را برای استقرار و عملیات در محل خرج کنید، اما اگر پلتفرم با بازار، جدیدترین ابزارهای عملیاتی، امنیت و غیره نتواند پیشرفت کند، در نهایت مجبور به تغییر مکان شوید.

یک جنبه دیگر انتخاب ارائه دهندگان ابر عمومی است. این گزارش همچنین نشان داد که شرکت‌ها از اطلاعات finops برای انتخاب ارائه‌دهندگانی که مقرون به صرفه‌تر بودند، استفاده کردند. این نشان دهنده رشد چند ابری و این واقعیت است که بیشتر شرکت ها از بیش از یک ارائه دهنده استفاده می کنند. آن‌ها در پلتفرم‌هایی مانند ذخیره‌سازی و محاسبه حق انتخاب دارند.

قابلیت مشاهده برای عملیات ابری به چه معناست

حتی پلتفرم‌ها و سرویس‌های غیر کالایی که ممکن است مختص یک ارائه‌دهنده ابر خاص باشند، مانند هوش مصنوعی، بدون سرور، و تجزیه و تحلیل، از نظر هزینه‌ها و مزایایشان ردیابی می‌شوند. از آنجایی که ارائه‌دهندگان ابر عمومی به همگام‌سازی ویژگی‌ها نزدیک می‌شوند، به این معنی که بسیاری از خدمات آن‌ها بسیار یکسان هستند، قیمت بیشتر به عنوان معیاری کلیدی برای انتخاب سرویس استفاده می‌شود.

به طور کلی، این روند خوبی است. بسیاری از شرکت‌ها بیش از حد برای خدمات ابری هزینه می‌کنند و تصور کمی از ارزش بازگردانده شده به کسب‌وکار و کل هزینه مالکیت برای هر گزینه پلت‌فرم ندارند. Finops بالاخره اطلاعات را در دست کسانی قرار می دهد که می توانند بیشترین بهره را از آن ببرند و امیدواریم تصمیمات بهتری بگیرند. ما فقط باید مراقب باشیم که تأثیرات بلندمدت این تصمیمات را در نظر بگیریم، که ممکن است هرگونه سود کوتاه مدت را از بین ببرد.