۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

توسعه دهندگان بیشتری از زبان Rust استفاده می کنند

بررسی وضعیت Rust 2022 نشان می‌دهد که استفاده از زبان Rust همچنان در حال رشد است، در حالی که مشکل و پیچیدگی زبان یکی از نگرانی‌های اصلی است.

بررسی وضعیت Rust 2022 نشان می‌دهد که استفاده از زبان Rust همچنان در حال رشد است، در حالی که مشکل و پیچیدگی زبان یکی از نگرانی‌های اصلی است.

بر اساس

بیشتر از هر زمان دیگری توسعه دهندگان از Rust استفاده می کنند، بیش از ۹۰٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی سالانه کاربران Rust را معرفی می کنند، با ۴۷٪ از کسانی که از Rust روزانه استفاده می کنند (افزایش ۴٪ نسبت به سال ۲۰۲۱). بررسی وضعیت زنگ سال ۲۰۲۲ در دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد و ۹۴۳۳ تکمیل نظرسنجی را به خود جلب کرد. نتایج در ۷ اوت منتشر شد. این ششمین سالی بود که این نظرسنجی انجام می‌شد.

توسعه‌دهندگان برای انعطاف‌پذیری، پشته فناوری در دنیای کاری ترکیبی ارزش قائل هستند

نظرسنجی دسامبر ۲۰۲۲ همچنین نشان داد که ۳۰٪ از کاربران Rust می توانند برنامه های ساده را به زبان بنویسند، ۲۷٪ می توانند کدهای آماده برای تولید بنویسند و ۴۲٪ خود را با استفاده از Rust سازنده می دانند. در میان کاربران سابق Rust – اقلیتی از پاسخ دهندگان – ۳۰٪ مشکل را به عنوان دلیل اصلی ترک زبان ذکر کردند، در حالی که تقریباً ۴۷٪ عوامل خارج از کنترل خود را ذکر کردند.

Leadtools اکسل API، پشتیبانی MAUI را اضافه می کند

عوامل دیگری که توسعه‌دهندگان از Rust استفاده نمی‌کنند، ترجیح دادن به زبان دیگر، از دست دادن کتابخانه‌ها و کمک نکردن Rust به دستیابی به اهدافشان بود. توسعه دهندگانی که به عنوان کاربران Rust شناسایی نمی شوند، دشواری، عوامل خارج از کنترل آنها و ترجیح زبان دیگر را به عنوان دلایل عدم استفاده از زبان ذکر کردند.

سایر نتایج از بررسی وضعیت زنگ ۲۰۲۲:

  • ۲۹.۷٪ اظهار داشتند که از Rust برای اکثر کارهای کدنویسی در محل کار خود استفاده می کنند که در مقایسه با سال قبل ۵۱.۸٪ افزایش داشته است.
  • دلایل استفاده از Rust شامل توانایی درک شده برای نوشتن «نرم‌افزار بدون اشکال»، ویژگی‌های عملکرد، و تضمین‌های امنیتی و ایمنی است.
  • نگرانی های اصلی برای آینده Rust شامل نگرانی در مورد پیچیده شدن بیش از حد زبان (۳۸٪) و نگرانی از عدم پشتیبانی درست از توسعه دهندگان و نگهبانان Rust بود (۲۶٪). اما ۳۴% اصلاً نگران آینده Rust نبودند.
  • پنج کشور برتر شرکت‌کننده در این نظرسنجی عبارتند از: ایالات متحده (۲۵%)، آلمان (۱۲%)، چین (۷%)، بریتانیا (۶%) و فرانسه (۵%).