۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مولتی پلتفرم Kotlin JetBrains اکنون پایدار است

نسخه پایدار Kotlin Multiplatform که برای ساده سازی توسعه بین پلتفرم طراحی شده است، دارای یک API تثبیت شده و قابلیت همکاری بهبود یافته با Objective-C و Swift است.

نسخه پایدار Kotlin Multiplatform که برای ساده سازی توسعه بین پلتفرم طراحی شده است، دارای یک API تثبیت شده و قابلیت همکاری بهبود یافته با Objective-C و Swift است.

این شرکت در ۱ نوامبر گفت که

JetBrains یک نسخه پایدار از فناوری Kotlin Multiplatform خود را برای به اشتراک گذاری کد بین iOS، Android، دسکتاپ، وب و سایر پلتفرم ها منتشر کرده است.

با استفاده از زبان Kotlin، کوتلین چند پلتفرم برای ساده سازی توسعه پروژه های چند پلتفرمی طراحی شده است. JetBrains گفت که در نسخه بتا از سال ۲۰۲۲، Kotlin Multiplatform به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های کاربردی بسازند و از کدها در پلتفرم های مختلف استفاده مجدد کنند و در عین حال مزایای برنامه نویسی بومی را حفظ کنند. نسخه تولیدی یک API تثبیت شده، پیکربندی پروژه ساده شده و قابلیت همکاری بهبود یافته با Objective-C و Swift را ارائه می دهد. زمان ساخت سریعتر و سایر بهبودهای عملکرد نیز ارائه شده است.

استودیو Vertex AI این وعده را در هوش مصنوعی مولد می دهد

با Kotlin Multiplatform، توسعه‌دهندگان می‌توانند تنها بخشی از منطق برنامه را به اشتراک بگذارند و اگر بخواهند با APIهای پلتفرم خاص تعامل داشته باشند یا Uis بومی بسازند، کد بومی بنویسند. به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی‌شده با ارائه قابلیت همکاری مستقیم Kotlin-to-Swift و پشتیبانی SwiftPM، تجربه توسعه‌دهندگان iOS را افزایش می‌دهد. JetBrains همچنین در حال توسعه Kotlin/Wasm است که از قالب دستورالعمل باینری WebAssembly برای توسعه وب با کاتلین چند پلتفرم پشتیبانی می کند.

ارسال ایمیل Outlook و پیام های Teams با R

توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند Kotlin Multiplatform را با JetBrains’ Compose Multiplatform ترکیب کنند، چارچوبی اعلامی برای اشتراک‌گذاری رابط‌های کاربری در چندین پلتفرم. ترکیب این دو فریمورک امکان به اشتراک گذاری ۱۰۰٪ از یک کد پایه را، همه در Kotlin، می دهد. JetBrains گفت: Kotlin Multiplatform قبلاً توسط تیم های توسعه در شرکت هایی مانند Netflix، VMware و McDonald’s استفاده شده است.