۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ساخت یک مورد تجاری جدید برای رایانش ابری

ما فکر می کردیم که فضای ابری صرفه جویی در هزینه ها را دنبال می کند، اما این معیار اشتباه بود. ما باید برای چابکی و نوآوری ابر ارزش قائل شویم، نه فقط دلار و سنت.

ما فکر می کردیم که فضای ابری صرفه جویی در هزینه ها را دنبال می کند، اما این معیار اشتباه بود. ما باید برای چابکی و نوآوری ابر ارزش قائل شویم، نه فقط دلار و سنت.

این یک صحنه آشنا در سال ۲۰۲۳ است. یک CIO با عصبانیت وضعیت مهاجرت ابر را به هیئت مدیره ارائه می دهد. پس از یک ورق زدن سریع در میان ده ها اسلاید پاورپوینت و بررسی بودجه ای که پروژه ها را پشتیبانی می کند، چند سوال ناراحت کننده مطرح می شود:

  • چه چیزی باعث صرفه جویی در هزینه «ابر» به کسب و کار می شود؟
  • آیا این صرفه جویی در هزینه های ابری هزینه انتقال ابر را می دهد؟
  • چقدر می‌توانیم انتظار داشته باشیم که از استفاده از محاسبات ابری در آینده صرفه‌جویی کنیم؟

اینها سؤالات معتبری هستند که یک کسب و کار باید درباره تغییرات تأمین شده بپرسد. باید از هر سرمایه گذاری یک شرکت، چه نصب پنل های خورشیدی یا استفاده از یک سیستم اتوماسیون زنجیره تامین جدید، سود کسب و کار داشته باشد. CIO از این مسئولیت‌ها طفره نمی‌رود، اما هیئت مدیره ممکن است به مجموعه‌ای از انتظارات به روز شده در مورد مزایایی که شرکت از مهاجرت ابری متوجه خواهد شد، نیاز داشته باشد.

9 سوالی که باید در مورد امنیت ابری خود بپرسید

در روزهای اولیه فناوری ابر، بحث بر روی صرفه‌جویی در هزینه‌های رایانش ابری متمرکز بود. معلوم شد که این یک معیار نادرست است. این فقط بخشی از داستان ارزش را بیان می کند، بخشی که حتی امروز بسیار کوچکتر از آن چیزی است که بسیاری تصور می کردند.

هیچ وقت صرفه جویی در هزینه نبود

تعدادی از ما در طول سال‌ها استدلال کرده‌ایم که «صرفه‌جویی در هزینه» روشی وحشتناک برای تعریف ارزش پلت‌فرم‌های مبتنی بر ابر است. اگر این تنها معیار شماست، احتمالاً نکته حرکت به سمت ابر را از دست داده اید. شما همچنین رهبری و سرمایه گذاران خود را گیج خواهید کرد. اگر آنها صرفاً به صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به رایانش ابری نگاه کنند، پس‌اندازی را که احساس می‌کنند به آنها وعده داده شده است، نخواهند دید.

آن بحث‌ها در روزهای اولیه رایانش ابری در مورد سرمایه در مقابل اپکس و صرفه‌جویی کلی در هزینه عملیاتی اشتباه بود. ما نیاز به تعریف ارزش کلی فناوری ابری داشتیم، اما در عوض، معیارهای اشتباهی را برای فروش موارد اولیه کسب و کار و سنجش موفقیت ایجاد کردیم.

IDE های JetBrains برای توسعه مبتنی بر ابر با Gitpod متصل می شوند

زمان آن است که رفتارهایمان را اصلاح کنیم

صرفه جویی در هزینه یک “ارزش سخت” با اعداد قابل اندازه گیری و آسان برای تعریف است. چابکی کسب و کار و سرعت در نوآوری “ارزش های نرم” هستند که تعریف و اندازه گیری آنها دشوار است. مهم ترین ارزش رایانش ابری به ندرت در صرفه جویی در هزینه یافت می شود، اگرچه گاهی اوقات اتفاق می افتد. این در مورد ارائه ارزش های تجاری مهم تر از چابکی و سرعت به نوآوری است.

متأسفانه، اکثر افرادی که به دنبال ارائه یک پرونده تجاری برای رایانش ابری هستند، معمولاً از مقادیر نرم اجتناب می کنند و ارزش های سخت را بیش از حد می فروشند. این رویکرد هم برای کارکنان و هم برای رهبری سردرگمی ایجاد می‌کند و تأثیر آتی ایجاد انتظارات نادرست در مورد ارزش رایانش ابری دارد. به همین دلیل است که CIOها هنوز به سؤالاتی که صرفاً بر روی صرفه جویی در هزینه متمرکز شده است پاسخ می دهند در حالی که هرگز در مورد صرفه جویی در هزینه نبوده است.

با یک معماری ابری منطقی شروع کنید

امروز ما باید بر ارتباطات و آموزش تمرکز کنیم. برای تعیین ارزش واقعی رایانش ابری و چگونگی وجود آن در یک تجارت خاص، یک مورد تجاری جامد باید تمام ارزش‌های رایانش ابری را، اعم از سخت و نرم، در نظر بگیرد. این به معنای درک چگونگی تعریف معیارهایی در مورد اهمیت سرعت برای نوآوری و چابکی برای کسب و کار شما است که با سایر مشاغل، حتی در صنعت شما، بسیار متفاوت است. ارزشی که رایانش ابری برای شرکت شما به ارمغان می‌آورد سفارشی است، و این طبیعت سفارشی منجر به پاسخ وحشتناک «این بستگی دارد» به سؤالات در مورد هزینه‌ها و مزایای بالقوه ابری می‌دهد تا زمانی که کسی ارزش‌های نرم را بررسی کند.

موردهای تجاری رایانش ابری هنوز به شدت ساده‌سازی شده‌اند و برخی از آنها اشتباه هستند. آنها باید اصلاح شوند. من می دانم که این ممکن است بسیاری از شما را در موقعیت بدی قرار دهد. شما باید با بازتعریف چگونگی وجود بودجه و نحوه ارزیابی پروژه های ابری آینده، چیزها را تغییر دهید. این به معنای عقب نشینی از سؤالات قدیمی فهرست شده در بالا است.

موفق باشید.