۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زبان جولیا در فهرست محبوبیت Tiobe رتبه ۲۰ را دارد

Tiobe گفت که کیفیت هایی مانند سرعت و مقیاس پذیری جولیا را به جایگزینی جذاب برای Python، R و MATLAB برای علم داده و محاسبات ریاضی تبدیل می کند.

Tiobe گفت که کیفیت هایی مانند سرعت و مقیاس پذیری جولیا را به جایگزینی جذاب برای Python، R و MATLAB برای علم داده و محاسبات ریاضی تبدیل می کند.

Julia، یک زبان پویا با کارایی بالا برای محاسبات عددی، و رقیب بالقوه Python برای علم داده، توانسته است رتبه ۲۰ برتر در فهرست زبان برنامه نویسی Tiobe را به خود اختصاص دهد. محبوبیت برای اولین بار.

در نسخه آگوست ۲۰۲۳ از Tiobe Index که در ۶ اوت منتشر شد، جولیا به عنوان بیستمین زبان محبوب با امتیاز ۰.۸۵٪. «چرا شایسته این جایگاه ۲۰ برتر است؟ Paul Jansen، مدیر عامل Tiobe Software، گفت: جولیا به ویژه در علم داده و دنیای محاسبات ریاضی استفاده می شود.

ماندگاری جاوا با JPA و Hibernate: نهادها و روابط

“اما ما در حال حاضر ۲۰ مدعی برتر در این زمینه مانند Python، R و MATLAB را داریم. پس چرا جولیا؟» یانسن ادامه داد. “خب، جولیا سریعتر از پایتون است، برای نوشتن سیستم های بزرگ در آن مناسب تر از R و ارزان تر از MATLAB است.” جانسن گفت که کیفیت هایی مانند سرعت و مقیاس پذیری جولیا را به یک جایگزین جذاب تبدیل می کند. اما جولیا به مهارت های برنامه نویسی بیشتری نسبت به Python، R و MATLAB نیاز دارد.

Rust راهنمای بسته محموله را تغییر می دهد

Tiobe محبوبیت زبان را از طریق فرمولی ارزیابی می کند که جستجوهای زبان های برنامه نویسی را در موتورهای جستجوی محبوب مانند Google، Bing و Yahoo ارزیابی می کند. این فرمول تعداد مهندسان ماهر در سراسر جهان، دوره‌ها و فروشندگان شخص ثالث مرتبط با زبان‌های خاص را در نظر می‌گیرد.

۱۰ فهرست برتر Tiobe برای آگوست ۲۰۲۳ به شرح زیر بود:

  1. Python، با امتیاز ۱۳.۳۳٪
  2. C، ۱۱.۴۱٪
  3. C++، ۱۰.۶۳٪
  4. جاوا، ۱۰.۳۳٪
  5. C#، ۷.۰۴٪
  6. جاوا اسکریپت، ۳.۲۹٪
  7. Visual Basic، ۲.۶۴٪
  8. SQL، ۱.۵۳٪
  9. مونتاژ، ۱.۳۴٪
  10. PHP، ۱.۲۷٪
ارتقای زبان C# 11 مایکروسافت به خط پایان نزدیک شده است

جایگزین شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی PYPL زبان ها را بر اساس تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان رتبه بندی می کند. در گوگل ۱۰ فهرست برتر PYPL برای آگوست ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

  1. Python، با ۲۸.۰۴٪ سهم
  2. جاوا، ۱۵.۷۸٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۲۷٪
  4. C#، ۶.۷۷٪
  5. C/C++، ۶.۵۹٪
  6. PHP، ۵.۰۱٪
  7. R، ۴.۳۵٪
  8. TypeScript، ۳.۰۹٪
  9. Swift، ۲.۵۴٪
  10. Objective-C، ۲.۱۵٪