۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JetBrains TeamCity CI/CD را به فضای ابری می برد

سرویس CI/CD مدیریت شده توسط JetBrains نزدیک به دو سال در حال توسعه بود و هزاران نفر آزمایش بتا داشتند.

سرویس CI/CD مدیریت شده توسط JetBrains نزدیک به دو سال در حال توسعه بود و هزاران نفر آزمایش بتا داشتند.

JetBrains با معرفی سرویس TeamCity Cloud، پلتفرم TeamCity CI/CD (ادغام پیوسته/تحویل مستمر) را به فضای ابری می‌برد.

TeamCity Cloud که در ۲۷ آوریل معرفی شد، پس از آزمایش بتا توسط نزدیک به ۵۰۰۰ کاربر، برای تیم‌های توسعه نرم‌افزاری در نظر گرفته شده است که می‌خواهند از زیر بار حفظ زیرساخت خود فرار کنند. بر اساس سرور اصلی TeamCity CI/CD، سرویس ابری با سیستم‌های کنترل نسخه، ردیاب‌های مشکل، IDEها و ارائه‌دهندگان ابری یکپارچه می‌شود و JetBrains مراقب به‌روزرسانی ابزارهای ساخت و نصب وصله‌های امنیتی است.

ویژوال استودیو کد فرمان صوتی «Hey Code» را اضافه می کند

TeamCity Cloud به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که خطوط لوله CI/CD را از طریق یک رابط کاربری وب پیکربندی کنند یا آنها را به صورت برنامه نویسی با استفاده از زبان Kotlin بسازند. تقریباً تمام ویژگی‌ها از طریق یک API RESTful در دسترس هستند تا TeamCity را با برنامه‌ها ادغام کنند یا از طریق اسکریپت‌ها با آن تعامل داشته باشند. تاریخچه آزمایش تجزیه و تحلیل و ذخیره می شود و توسعه دهندگان از کیفیت کد در طول زمان مطلع می شوند.

نحوه کار با فیلترهای نقطه پایانی در ASP.NET Core 7

هنوز در انتظار ورود به TeamCity Cloud از MacOS پشتیبانی می‌شود، با این پلتفرم در حال حاضر تنها از عوامل سازنده لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی بومی برای MacOS در اواخر سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، توسعه دهندگان اپل می توانند یک عامل TeamCity Build را در مک خود نصب کنند و به عنوان یک عامل ساخت خود میزبان متصل شوند.

Qdrant از جستجوی ترکیبی مبتنی بر برداری برای RAG پرده برداری کرد

JetBrains همچنین در حال کار بر روی یک طرح سازمانی برای پشتیبانی از افزونه‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی مختلف است که تا پایان سال انتظار می‌رود. اما این شرکت تاکید کرد که کاربران برای «۹۹ درصد» پروژه‌ها نیازی به پلاگین نخواهند داشت، زیرا از ابزارها و چارچوب‌های رایج پشتیبانی خارج از جعبه وجود دارد.

برنامه‌نویسان می‌توانند در jetbrains.com برای TeamCity Cloud ثبت‌نام کنند. یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه در حال ارائه است.