۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به‌روزرسانی کد ویژوال استودیو بر نشانه‌های صوتی، نوار فعالیت تأکید دارد

این ارتقا همچنین به کدنویسی پایتون از طریق افزونه اشاره کرده و با پشتیبانی از ویندوز 32 خداحافظی می کند.

این ارتقا همچنین به کدنویسی پایتون از طریق افزونه اشاره کرده و با پشتیبانی از ویندوز ۳۲ خداحافظی می کند.

آخرین نسخه ویرایشگر کد ویژوال استودیو مایکروسافت دارای نشانه های صوتی بیشتر، موقعیت یابی نوار فعالیت قابل تنظیم، و بهبود کدنویسی در افزونه پایتون است.

VS Code 1.84 که به عنوان نسخه اکتبر ۲۰۲۳ نیز شناخته می شود، در ۱ نوامبر منتشر شد. می توان آن را برای Windows، Linux، یا Mac در وب سایت Visual Studio Code. در این نسخه، نشانه‌های صوتی بیشتری برای دسترسی مشخص شده است. وقتی audioCues.clear فعال است، یک صدا نشان می دهد که پایانه، اعلان یا پاسخ های چت پاک شده است. برای فایل‌ها و نوت‌بوک‌ها، audioCues.save و audioCues.format را می‌توان طوری تنظیم کرد که در حرکت کاربر یا همیشه برای هر رویداد پخش شوند. هنگامی که غیرفعال است، به جای آن از یک هشدار ARIA (برنامه اینترنتی غنی قابل دسترسی) استفاده می شود و می توان آن را با accessibility.alert.format و accessibility.alert.save سفارشی کرد.

مقدمه gRPC: جایگزین REST

همچنین در نسخه ۱.۸۴، قابلیت سفارشی‌سازی نوار فعالیت به این معنی است که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند نوار را به بالای نوار کناری منتقل کنند. هنگامی که نوار فعالیت در بالا قرار می گیرد، دکمه های حساب ها و مدیریت به نوار عنوان در سمت راست منتهی می شود. این تنها زمانی پشتیبانی می شود که نوار عنوان سفارشی فعال باشد. کاربران همچنین اکنون می توانند با تنظیم workbench.editor.showTabs بر روی none، برگه های ویرایشگر را پنهان کنند. سایر گزینه‌های showTabs عبارتند از چند (پیش‌فرض) و تک برای نمایش یک برگه ویرایشگر واحد برای ویرایشگر فعال. یک فرمان جدید View.Toggle Maximize Editor Group (Ctrl+K Ctrl+M) یک گروه ویرایشگر را به حداکثر می رساند. همه گروه‌های دیگر پنهان می‌شوند و یک دکمه به نوار Tab اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد طرح قبلی را بازیابی کند. اگر تنظیم workbench.editor.doubleClickTabToToggleEditorGroupSize روی بیشینه سازی تنظیم شده باشد، کاربران می توانند برای به حداکثر رساندن و از حداکثر رساندن گروه ویرایشگر، روی برگه ویرایشگر دوبار کلیک کنند.

خودکارسازی CI/CD با GitHub Actions

VS Code 1.84 به دنبال نسخه VS Code 1.83 در ماه گذشته است که بر کشف فرمان تأکید داشت. همچنین در VS Code 1.84 :

  • افزونه پایتون رفتار ارسال خطوط به Python REPL (Shift-Enter) زمانی که هیچ کدی برای اجرا انتخاب نشده باشد. پیش از این، زمانی که توسعه‌دهندگان مکان‌نما را روی خطی از کد پایتون قرار می‌دادند و Shift-Enter را فشار می‌دادند، برنامه افزودنی محتوای خط دقیق را به REPL ارسال می‌کرد، حتی اگر شکست بخورد. یک ویژگی آزمایشی جدید Smart Send دارای پسوند است که کوچکترین بلوک کد قابل اجرا را در اطراف موقعیت مکان نما به REPL برای اجرا ارسال می کند. این تضمین می کند که فقط بخش های کامل و قابل اجرا کد به REPL ارسال می شود. مکان نما به خط اجرایی بعدی منتقل می شود تا تجربه ای روان در هنگام اجرای چند تکه به صورت تکراری ارائه دهد. در حال حاضر، این رفتار پشت یک آزمایش است اما انتظار می رود در آینده به صورت پیش فرض باشد. برای امتحان کردن آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند تنظیمات کاربر زیر را اضافه کنند: “python.experiments.Optinto:.
  • پشتیبانی ۳۲ بیتی ویندوز به پایان رسیده است. توسعه دهندگان باید به نسخه ۶۴ بیتی VS Code بروزرسانی کنند.
  • Gradle برای برنامه افزودنی جاوا با نسخه از پیش منتشر شده بهبود یافته است نسخه ای که به لطف پذیرش پروتکل ساخت سرور (BSP) پشتیبانی بهتری برای ساخت پروژه های Gradle ارائه می دهد. ، که یک لایه انتزاعی بین محیط های توسعه و ابزارهای ساخت مانند Gradle فراهم می کند. بسته افزودنی برای جاوا نیز برای آزمایش پشتیبانی Gradle مورد نیاز است .
  • پیش‌نمایش چت درون خطی برنامه افزودنی GitHub Copilot Chat اکنون می‌تواند ویرایش های متنی پیش رونده را انجام دهید و با سرعت دریافت پاسخ «تایپ» کنید.
گوگل دسترسی به 2 میلیون پنجره زمینه Gemini 1.5 Pro را باز می کند