۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند به عملیات ابر آسیب برساند

هیاهو در مورد هوش مصنوعی مولد بسیار داغ است و اپراتورهای ابری در مورد احتمالات هیجان زده هستند. ابتدا، بیایید مشکلات منحصر به فردی که می تواند ایجاد کند را پیش بینی کنیم.

هیاهو در مورد هوش مصنوعی مولد بسیار داغ است و اپراتورهای ابری در مورد احتمالات هیجان زده هستند. ابتدا، بیایید مشکلات منحصر به فردی که می تواند ایجاد کند را پیش بینی کنیم.

هوش مصنوعی مولد می تواند محتوای جدیدی تولید کند و به عنوان یک فناوری پیشگامانه با پتانسیل تغییر صنایع مختلف معرفی شده است. با این حال، کسانی که در دنیای ابری کار می کنند و مسئول اجرای طولانی مدت سیستم های هوش مصنوعی مولد هستند، شروع به بیان نگرانی های خود کرده اند.

اگرچه هوش مصنوعی مولد مزایای بسیاری دارد، اما این پتانسیل را نیز دارد که به عملیات رایانش ابری آسیب برساند. امروز اینها مشکلات تئوری هستند، اما به زودی به واقعیت تبدیل خواهند شد. بنابراین، قبل از اینکه عاشق این فناوری شویم، صحبت در مورد برخی از مسائل نگران‌کننده‌تر مفید است – یا حداقل آماده شدن برای مقابله با برخی از این مسائل قبل از ایجاد مشکلات واقعی.

خطرات امنیتی

از هوش مصنوعی مولد می توان برای تولید داده های جعلی استفاده کرد که می تواند سیستم های رایانش ابری را فریب دهد. این داده های جعلی می توانند حملاتی را به سیستم انجام دهند یا رفتار سیستم را دستکاری کنند که منجر به نقض امنیت، نشت داده ها و سایر خطرات امنیتی شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد می تواند هویت های جعلی ایجاد کند که می تواند اقدامات امنیتی را دور بزند و به داده های حساس دسترسی پیدا کند.

OpenAI از کتابخانه OpenAI برای دات نت رونمایی کرد

ابزارهای قدرتمند می توانند به همان اندازه که مفید باشند، ضرر هم دارند. هوش مصنوعی مولد نیز از این قاعده مستثنی نیست. من انتظار دارم که شاهد بسیاری از نقض‌های آینده توسط هوش مصنوعی مولد باشم. ابزارهای امنیتی ابری جدید و گران‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی با این نقض‌ها مبارزه خواهند کرد. ببینید چگونه این کار می کند؟

ارزشی که از هوش مصنوعی مولد به دست می آورید می تواند به سرعت با افزایش الزامات امنیتی پیشی گیرد تا تداخل هوش مصنوعی مولد از منابع خارجی را مهار کند. شرکتی که متوجه هیچ سودی از استفاده داخلی از هوش مصنوعی مولد نمی شود، همچنان باید برای محافظت از خود در برابر حملات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد به سیستم های امنیتی خود هزینه بپردازد.

استفاده بیش از حد از منابع

الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند منابع قابل توجهی را مصرف کنند و منجر به استفاده بیش از حد از منابع رایانش ابری شوند. ما قبلاً این مشکل را پوشش داده‌ایم. ممکن است عملکرد سیستم کندتر، کاهش در دسترس بودن سیستم، افزایش هزینه‌ها و کربن بیشتری را مشاهده کنید. اگر الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد برای محیط‌های رایانش ابری بهینه‌سازی نشده باشند، می‌توانند فشار قابل توجهی بر سیستم‌ها وارد کنند. برای رفع مشکلات ناشی از آن بر روی کارکنان cloudops قرار می گیرد.

راکی لینوکس 9.0 سیستم ساخت جدید را تقویت می کند

ناسازگاری با سیستم های موجود

الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند با سیستم‌های رایانش ابری موجود ناسازگار باشند و منجر به مشکلات یکپارچه‌سازی شوند. این امر می‌تواند استقرار الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد را به تأخیر بیندازد و باعث ایجاد مشکل در عملکرد یا کارایی سیستم شود.

من نگرانی‌های قابل توجهی در این مورد دارم، اما از افرادی که از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند که باید سیستم‌های بین ابری و درون ابری را ادغام کنند، نگرانی مشابهی ندیده‌ام. من گمان می‌کنم که این به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مسائل عملیاتی ظاهر شود، زیرا یکپارچه‌سازی معمولاً ویکت چسبنده است.

رفتار غیرقابل پیش بینی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند رفتار غیرقابل پیش‌بینی از خود نشان دهند که منجر به نتایج غیرمنتظره می‌شود. این می تواند منجر به خطاهای سیستم، عملکرد ضعیف سیستم و سایر مسائلی شود که پیش بینی آنها غیرممکن است. من گمان می کنم که با یادگیری بیشتر در مورد عملیات سیستم هوش مصنوعی مولد، در پیش بینی رفتار بهتر خواهیم شد، اما منحنی یادگیری دردناک خواهد بود. قبلاً برخی از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد سیستم‌های ابری را به دلیل رفتار غیرقابل پیش‌بینی و بدتر از آن، صورت‌حساب‌های غیرقابل پیش‌بینی رایانش ابری از کار انداخته‌ام.

رسیدگی به نگرانی های کارگران در مورد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مولد یک نیروی غیرقابل توقف در فضای فناوری سازمانی است. این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که توسط محاسبات ابری در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده است و دسترسی آسان به این فناوری در بازار بازتاب پیدا می‌کند. هوش مصنوعی مولد به فناوری تبدیل می‌شود که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با نوآوری بیشتر در رقابت خود موفق شوند.

اگرچه هوش مصنوعی مولد مزایای زیادی دارد، اما این پتانسیل را نیز دارد که مشکلات زیادی را برای تیم ابری و سیستم‌های خودکار ایجاد کند. از آنجایی که هوش مصنوعی مولد به توسعه و استقرار ادامه می‌دهد، بررسی این خطرات بالقوه و اتخاذ گام‌هایی برای کاهش آنها ضروری است. من گمان می کنم که تعداد کمی از توسعه دهندگان در این مرحله به اشکالات توجه می کنند. به من اعتماد کنید، تأثیر این فناوری به زودی از راه های خوب و بد احساس خواهد شد.