۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زمان اجرای Bun JavaScript در فر است

Bun یک زمان اجرا جاوا اسکریپت است که بر روی موتور JavaScriptCore با بسته‌کننده بومی، ترانسپایلر، اجرای وظیفه و کلاینت NPM ساخته شده است.

Bun یک زمان اجرا جاوا اسکریپت است که بر روی موتور JavaScriptCore با بسته‌کننده بومی، ترانسپایلر، اجرای وظیفه و کلاینت NPM ساخته شده است.

انتقال دهید، Node.js و Deno. یک رقیب بالقوه در فضای زمان اجرا JavaScript/TypeScript به نام Bun در حال ظهور است.

اکنون در مرحله بتا توسعه، Bun به عنوان یک زمان اجرا مدرن جاوا اسکریپت مشابه Deno یا Node ارائه می شود که برای شروع سریع، ارائه سطوح جدید عملکرد، و یک ابزار کامل، مجهز به باندلر، ترانسپایلر و مدیر بسته Bun همچنین دارای یک سرویس گیرنده NPM است که الگوریتم وضوح ماژول Node را پیاده سازی می کند.

9 ویژگی جدید مهم در YugabyteDB

Bun جاه طلبی دارد. هدف این پروژه «اجرای بیشتر جاوا اسکریپت دنیا در خارج از مرورگرها» است و بهبود عملکرد و پیچیدگی زیرساخت های آینده را فراهم می کند. بهره وری توسعه دهندگان و ابزارهای ساده تر نیز از اهداف هستند. این پروژه ادعا می کند که ۹۰٪ از توابع Node-API را پشتیبانی می کند. APIهای وب داخلی شامل fetch، WebSocket و ReadableStream هستند.

چارچوب وب جدید برای سرعت بارگذاری صفحه Deno

دستورالعمل‌های شروع کار با Bun را می‌توانید در وب‌سایت پروژه پیدا کنید. Bun به عنوان جایگزینی برای برنامه‌ها و اسکریپت‌های جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت فعلی در رایانه محلی، سرور یا در لبه طراحی شده است. صدها Node.js و web API به صورت بومی پیاده سازی شده اند.

نوشته شده به زبان برنامه نویسی سطح پایین Zig، زمان اجرا Bun از موتور JavaScriptCore از پروژه WebKit استفاده می کند، که توسعه دهندگان Bun می گویند که نسبت به “انتخاب های سنتی مانند V8” سریعتر عمل می کند. Node.js و Deno استفاده می کنند. بیشتر Bun از ابتدا نوشته شده است، از جمله کلاینت‌هایی برای NPM، SQLite، HTTP، و WebSocket، و همچنین ترانسپایلر JSX/TypeScript.

جولیا در مقابل پایتون: کدام یک برای علم داده بهتر است؟

برای ساخت سریع Bun، توسعه دهندگان زمان خود را صرف نمایه سازی، محک زدن و بهینه سازی کردند. توسعه دهندگان گفتند، کنترل سطح پایین Zig بر حافظه و جریان کنترل شفاف، نوشتن نرم افزار سریع را ساده تر می کند.