۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

GitLab 14.6 در استقرارهای توزیع شده می درخشد

آخرین نسخه از پلتفرم devops پیکربندی Geo را ساده می‌کند، به آینه‌های GitLab اجازه می‌دهد به عنوان پراکسی نوشتن عمل کنند و پشتیبانی از اسکن آسیب‌پذیری را برای NET 6 اضافه می‌کند.

آخرین نسخه از پلتفرم devops پیکربندی Geo را ساده می‌کند، به آینه‌های GitLab اجازه می‌دهد به عنوان پراکسی نوشتن عمل کنند و پشتیبانی از اسکن آسیب‌پذیری را برای NET 6 اضافه می‌کند.

GitLab 14.6، یک به‌روزرسانی از پلتفرم تحویل نرم‌افزار GitLab، بر پیشرفت‌هایی برای استقرار برنامه‌های کاربردی توزیع‌شده جغرافیایی تمرکز دارد. پشتیبانی از پلتفورم توسعه نرم افزار .NET 6 مایکروسافت نیز برجسته شده است.

GitLab 14.6 که در ۲۲ دسامبر رونمایی شد، پیکربندی GitLab Geo را ساده می کند، که اکنون هم آینه های فقط خواندنی و هم آینه های قابل نوشتن نمونه های GitLab را می دهد. Geo به تیم های توزیع شده در سطح جهانی کمک می کند تا با استفاده خودکار از نزدیک ترین سایت Geo به آنها، دستورات Git pull را تسریع کنند.

اوراکل از پسوند توسعه جاوا برای Visual Studio Code رونمایی کرد

قبل از GitLab 14.6، کاربران می‌توانستند GitLab Geo را با یک URL برای همه عملیات Git راه‌اندازی کنند، اما کپی‌های Geo باید URL خود را برای دسترسی به Web UI و API داشته باشند، و Web UI کپی‌های Geo خوانده می‌شد- فقط، محدود کردن کاربران به مشاهده صفحات و الزام آنها به انجام تغییرات در کل سایت. با GitLab 14.6، سایت‌های ثانویه Geo درخواست‌ها را به سایت اصلی می‌نویسند و در عین حال اکثر درخواست‌های خوانده شده را تسریع می‌کنند.

علاوه بر این، اکنون مدیران می توانند به کاربران GitLab در سراسر سازمان یک URL واحد ارائه دهند تا به طور خودکار از نزدیکترین سایت Geo به آنها استفاده کنند. به گفته شرکت، تیم‌های توزیع‌شده از فرمان‌های git clone یا git pull و یک تجربه جهانی بی‌نظیر بهره می‌برند.

ASP.NET Core برنامه نویسی وب تمام پشته را در NET 8 دریافت می کند

GitLab یک آزمایشی رایگان و ۳۰ روزه سیستم خود را با دسترسی به اکثر Ultimate ارائه می‌کند. ویژگی های سطح لایه Ultimate امنیت، انطباق و قابلیت های مدیریت پورتفولیو را اضافه می کند. در جای دیگر GitLab 14.6:

  • .NET 6 که به عنوان یک نسخه تولیدی توسط مایکروسافت در ماه نوامبر معرفی شد، در GitLab SAST (تست امنیتی برنامه استاتیک) پشتیبانی می شود، که کد منبع را برای آسیب پذیری های شناخته شده بررسی می کند.
  • اکنون می‌توان به اسکن‌های SAST برای اجرا در یک برنامه منظم یا به عنوان بخشی از خطوط لوله CI پروژه، مستقل از محتوای فایل .gitlab-ci.yml نیاز داشت.
  • اکنون یک لیست فعالیت برای عامل GitLab گنجانده شده است که رویدادهای بلادرنگ را ثبت می کند. راه حل مشابهی برای ردیابی رویدادهای تونل CI/CD برنامه ریزی شده است.
  • اکنون سرپرستان می‌توانند حداکثر تعداد روزهایی را تعیین کنند که یک کلید SSH معتبر بماند.
  • اکنون مشارکت‌های کاربر خصوصی در نمودار تقویم مشارکت ظاهر می‌شوند.
  • WebAuthn اکنون به طور پیش فرض فعال است.
  • همزمان با GitLab 14.6، GitLab 14.6 Runner منتشر شد. این یک عامل سبک وزن است که کارهای ساخت را اجرا می کند و نتایج را به یک نمونه GitLab برمی گرداند.
با لینوکس CBL-Mariner 2.0 مایکروسافت عمل کنید