۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Bootstrap 5.3.0 بر حالت تاریک، رنگ های سفارشی تأکید دارد

Bootstrap 5.3.0 mobile-first web frame دارای یک هسته اصلاح شده است که پشتیبانی از حالت تاریک و ویژگی های حالت رنگی را بهبود می بخشد.

Bootstrap 5.3.0 mobile-first web frame دارای یک هسته اصلاح شده است که پشتیبانی از حالت تاریک و ویژگی های حالت رنگی را بهبود می بخشد.

Bootstrap ۵.۳.۰، آخرین نسخه CSS، جاوا اسکریپت، و چارچوب وب HTML، با تاکید بر حالت تاریک و حالت‌های رنگ سفارشی وارد شده است.

نسخه پایدار نهایی این به‌روزرسانی برای چارچوب برنامه mobile-first در ۳۰ می اعلام شد و می‌تواند از GetBootstrap.com قابل دسترسی است. در این نسخه، هسته بوت استرپ بازنویسی شد تا از حالت تاریک پشتیبانی “کلاس اول” را ارائه دهد که به طور پیش فرض انتخاب شده است. Bootstrap همچنین اکنون از هر تعداد حالت رنگی برای ساخت تم های سفارشی یا حالت های رنگی با جزئیات بیشتر پشتیبانی می کند. سبک‌های حالت تاریک از طریق یک میکس جدید color-mode() Sass تولید می‌شوند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سبک‌های خاص یک حالت رنگی خاص را بنویسند. در همین حال، یک شیوه نامه جدید _variables-dark.scss، متغیرهای Sass مخصوص حالت تاریک را در خود جای می دهد. همچنین در Bootstrap 5.3.0:

  • یک پالت رنگ اصلاح شده شامل همه متغیرهای جدید Sass، متغیرهای CSS و ابزارهای کمکی برای تنظیم color، background-color، و border-color.
  • رنگ‌های پیش‌زمینه و پس‌زمینه گسترش یافته‌اند تا شامل رنگ‌های ثانویه، سوم، و تاکیدی جدید شوند، در حالی که رنگ‌های تم برای شامل رنگ‌های پس‌زمینه ظریف گسترش یافته‌اند.
  • طرح پیوند با کمک‌کننده‌ها و ابزارهای جدید پیوند بهبود یافته است.
  • Nav ها سبک های :focus_visible جدیدی دارند که بهتر با سبک های فوکوس دکمه سفارشی مطابقت دارند.
  • ابزارهای border-width مبتنی بر متغیر CSS برای تنظیم مستقیم ویژگی خود بازگردانده شدند، همانطور که قبل از نسخه ۵.۲.۰ بود. (این کار از مسائل ارثی در عناصر تودرتو، از جمله جداول جلوگیری می کند.)

در حرکت رو به جلو، برنامه‌هایی برای Bootstrap 5.4.0 برای بهبود API برنامه‌های کاربردی و کدهای مرتبط است. انتشار وصله‌های ۵.۳.x برای رفع هر گونه مشکل در هفته‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.