۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

داده ها یک مانع برای اکثر استقرارهای چند ابری است

اگر چند ابری معماری ترجیحی شماست، بهتر است یک برنامه محکم برای قابلیت همکاری، امنیت، قابلیت حمل و مدیریت متمرکز داشته باشید. آیا تو؟

اگر چند ابری معماری ترجیحی شماست، بهتر است یک برنامه محکم برای قابلیت همکاری، امنیت، قابلیت حمل و مدیریت متمرکز داشته باشید. آیا تو؟

مسائل داده‌ها جدید نیستند: یکپارچه‌سازی داده‌ها، امنیت داده‌ها، مدیریت داده‌ها، و تعریف منابع منفرد حقیقت. با این حال، چیزی که جدید است، ترکیب این مسائل با استقرار چند ابری است. بسیاری از این مشکلات را می‌توان با کمی برنامه‌ریزی اولیه و استفاده از بهترین شیوه‌های رایج معماری داده که سال‌ها درک شده‌اند، اجتناب کرد.

مشکل اصلی، همانطور که من می بینم، این است که شرکت ها تلاش می کنند تا داده ها را به استقرار چند ابری بدون پیش بینی خوب در مورد مشکلات رایجی که احتمالاً به وجود می آیند افزایش دهند و تغییر دهند:

تشکیل سیلوهای داده. استفاده از چندین سرویس ابری می تواند منجر به ایجاد سیلوهای داده ایزوله شود. ، یکپارچه سازی و مدیریت داده ها را در چندین پلتفرم دشوار می کند. این نباید برای کسی تعجب آور باشد، اما از بسیاری جهات، multicloud سیلوهای داده را بیشتر کرده است.

اینها باید با استفاده از رویکردهای یکپارچه‌سازی داده‌ها مانند بهره‌گیری از فناوری یکپارچه‌سازی داده، انتزاع/مجازی‌سازی داده یا سایر ترفندهایی که تاکنون به خوبی درک شده‌اند، بررسی شوند. یا فقط سیستم های ذخیره سازی داده خود را طوری طراحی کنید که سیلو نباشند.

هوش مصنوعی مولد ممکن است جایگزین توسعه ابر سنتی شود

غفلت از امنیت داده ها. تضمین امنیت داده های حساس در چندین سرویس ابری می تواند یک کار پیچیده و اغلب خطرات امنیتی را افزایش می دهد.

داشتن یک استراتژی امنیت داده قوی ضروری است که نیازهای امنیتی منحصر به فرد هر سرویس ابری را برطرف کند اما پیچیدگی برخورد با امنیت داده را افزایش ندهد. این اغلب به معنای انتزاع خدمات امنیتی بومی با استفاده از یک مدیر امنیت مرکزی یا فناوری دیگری است که بر روی ارائه‌دهنده ابر عمومی وجود دارد، به عبارت دیگر، ابر ابر یا ابر ابر. این لایه از فناوری منطقی در بالای ابرها وجود دارد و یک مفهومی است که به نظر می‌رسد در حال حاضر در حال تغییر است.

عدم توجه به قابلیت حمل داده ها. انتقال داده ها از یک سرویس ابری به سرویس دیگر می تواند چالش برانگیز باشد. . مهم است که یک استراتژی قابل حمل داده محکم داشته باشید که قالب، اندازه و وابستگی های داده را در نظر بگیرد.

اکثر کسانی که به چند ابری می روند نمی توانند به این سؤال پاسخ دهند: “برای انتقال این مجموعه داده از اینجا به آنجا چه چیزی لازم است؟” این باید در جیب پشتی شما باشد، زیرا می‌بینیم که برخی از مجموعه‌های داده از استقرار تکی و چند ابری به داخل محل حرکت می‌کنند. شما باید گزینه هایی به خود بدهید.

نقشه برداری از افراد و برچسب ها در Mastodon

بدون مدیریت متمرکز داده. مدیریت داده ها در چندین سرویس ابری می تواند یک منبع باشد- اگر سعی کنید همه چیز را به صورت دستی انجام دهید، یک کار فشرده است. وجود یک سیستم مدیریت داده متمرکز که بتواند منابع داده های متنوعی را مدیریت کرده و از سازگاری داده ها اطمینان حاصل کند، ضروری است. باز هم، این باید متمرکز باشد، در بالای ارائه دهندگان ابر عمومی و پیاده سازی های مدیریت داده بومی انتزاع شود. شما باید با شرایط خود با پیچیدگی داده ها برخورد کنید، نه خود پیچیدگی داده ها. اکثراً دومی را انتخاب می کنند که اشتباه بزرگی است.

فقدان قابلیت همکاری. مسئله بزرگ قابلیت همکاری است. این واقعاً ترکیبی از مشکلات ذکر شده تاکنون است – سیلوهای داده، قابلیت حمل داده، و عدم مدیریت متمرکز داده – اما خوب است که آن را به تنهایی حل کنیم.

چرا چند ابری شما اینقدر کند است؟

اطمینان از قابلیت همکاری سرویس‌های ابری مختلف و داده‌های ابری می‌تواند دردسر بزرگی باشد. داشتن درک روشنی از استانداردهای تبادل داده پشتیبانی شده توسط هر سرویس ابری و طرحی برای پر کردن شکاف ها بسیار مهم است.

بیشتر داده‌ها فقط با اندک تفکر و بدون مکانیسم‌های قابلیت همکاری در استقرار چند ابری پرتاب می‌شوند. قابلیت همکاری زمانی به یک تلاش تاکتیکی تبدیل می شود که باید قبل و بعد از استقرار استراتژیک و به خوبی درک شود.

نکته ناامید کننده در مورد همه این چالش ها این است که آنها بسیار قابل حل هستند، با الگوهای راه حل تثبیت شده و فناوری های توانمند. شرکت‌ها اشتباهات احمقانه‌ای را انجام می‌دهند که هرچه سریع‌تر به پیاده‌سازی‌های چند ابری سرعت می‌دهند، و سپس به‌طور کلی ROI مربوط به مهاجرت‌های چند ابری یا ابری را نمی‌بینند . بیشتر آسیب به خود وارد می شود.

تکلیف خود را انجام دهید. طرح. از تکنولوژی مناسب استفاده کنید. آنقدرها هم سخت نیست، و در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و پول شما و شرکتتان خواهد شد.