۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۳ کلید برای تحقق دموکراسی سازی داده ها

چگونه می‌توانید سازمانی متشکل از کاربران داده مطمئن بسازید که پاسخگوی نیازهای مشتری باشند؟ روی این سه اولویت تمرکز کنید.

چگونه می‌توانید سازمانی متشکل از کاربران داده مطمئن بسازید که پاسخگوی نیازهای مشتری باشند؟ روی این سه اولویت تمرکز کنید.

برای اکثر مدیران، دموکراسی‌سازی داده‌ها یک رویا است. این ایده که کل تیم‌ها و دپارتمان‌ها را کاملاً فعال و توانمند در استفاده از داده‌ها برای بهبود هر تصمیم کسب‌وکار می‌دانیم – که منجر به بازگشت سرمایه بهتر، رشد پایدار و عملکرد کلی بالاتر می‌شود – به نظر بسیار دور از واقعیت فعلی است.

همانطور که وجود دارد، با ۶۸% باقی مانده بدون اهرم. علاوه بر این، ۵۴٪ از مدیران اخیراً گزارش دادند که ناتوانی در زیرک و رقابت بر روی داده ها مهم ترین تهدیدی است که آنها با آن روبرو هستند.

واضح است، این آمار سازمان‌هایی را منعکس نمی‌کند که به‌طور مؤثر داده‌ها را برای نیروی کار خود دموکراتیک کرده‌اند تا از بهترین توانایی‌های خود استفاده کنند. این یک مشکل بزرگ است، به خصوص وقتی سرعت تغییر نیازهای کسب و کار را در نظر بگیریم. هنگامی که نیاز جدیدی ایجاد می شود، این سازمان ها فاقد بینش و چابکی هستند که آنها را قادر می سازد از رقبا پیشی بگیرند.

چگونه شرکت‌ها از این موانع برای اشتراک‌گذاری داده عبور می‌کنند و به چابکی و پاسخگویی بیشتر دست می‌یابند؟ همانطور که مدیران استراتژی برای دموکراسی‌سازی داده‌ها توسعه می‌دهند، توصیه می‌کنم تلاش‌ها را بر روی سه اولویت کلیدی برای به حداکثر رساندن تأثیر تجاری متمرکز کنید: ایجاد محصولات داده‌ای عالی و عملی، تقویت اعتماد بیشتر به داده‌های شما، و ارائه گزینه‌های بدون کد که داده‌ها را برای نیروی کار قابل استفاده می‌کند. بزرگ

محصولات داده قابل دسترسی بسازید

دموکراتیزه‌سازی داده‌ها به این بستگی دارد که همه کاربران بتوانند به راحتی داده‌ها را پیدا کنند، تأیید کنند که داده‌های مناسب برای استفاده معین هستند و بدانند که دقیق هستند. در نتیجه، من استدلال می‌کنم که معرفی یک محصول داده با کیفیت بالا، کاربرپسند و در دسترس، اساسی‌ترین بخش یک استراتژی سنجیده برای دستیابی به دموکراسی‌سازی داده‌ها است.

یکی از موانع اصلی بر سر راه دموکراتیزه سازی داده ها، ناتوانی کاربران در یافتن و دسترسی به داده ها است. قبلاً دیده‌ایم که ۶۸ درصد از داده‌های موجود یک کسب‌وکار حتی استفاده نمی‌شود، که نشان می‌دهد، در حالی که سازمان‌ها ممکن است داده‌های مورد نیاز کاربران را داشته باشند، کاربران نمی‌توانند آن را پیدا کنند. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. شاید هیچ قابلیت جستجویی وجود نداشته باشد که به کاربران امکان دهد بخشی از داده را در میان ابزارهای داده متفاوت پیدا کنند. یا شاید ابزارهایی که از آنها استفاده می کنند فاقد ابرداده مورد نیاز برای فعال کردن جستجوی مناسب داده ها هستند. این فقدان ابرداده همچنین می‌تواند تأیید اینکه داده‌هایی که پیدا کرده‌اند واقعاً داده‌های مناسبی برای برنامه مورد نظرشان است، برای کاربران چالش‌برانگیز است، که دموکراسی‌سازی را بیشتر محدود می‌کند.

خدمات AWS Entity Resolution برای کمک به شرکت‌ها در بهبود کیفیت داده‌ها

آنچه یک محصول داده در دسترس ارائه می‌دهد مجموعه جامع‌تری از پارامترها است که از ابرداده استفاده می‌کند تا ارزش بیشتری را به کاربران ارائه دهد. یک محصول داده قدرتمند به هر کاربر در یک سازمان قدرت می‌دهد تا داده‌های جمع‌آوری‌شده را بهتر درک کند و از آنها استفاده کند و به کشف بینش عمیق‌تر در مورد رفتار مشتری، روندهای بازار و عملکرد تجاری کمک کند. همانطور که کاربران شروع به کسب بینش های ارزشمندتر می کنند، موفقیت مسری می شود. با گذشت زمان، تعداد بیشتری از کاربران در سازمان از محصولات داده به طور مداوم استفاده می‌کنند، که در نتیجه استفاده گسترده‌تر از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر در سرتاسر صفحه انجام می‌شود.

ایجاد یک محصول داده با قابلیت تولید داده‌های آماده تجزیه و تحلیل، با مجموعه‌ای از تعاریف تجاری و ابرداده‌هایی که داده‌ها را قابل یافتن و در دسترس قرار می‌دهد، کاری پیچیده است، اما ارزش زمان و تلاش را دارد. سازمان‌ها در مجموع با داشتن محصول داده‌ای مناسب، می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و رشد را پیش ببرند.

مطمئن شوید که می توانید به داده های خود اعتماد کنید

پیچیدگی پشته داده‌های مدرن فرصت‌های زیادی را برای مجموعه داده‌ها به وجود می‌آورد تا کاربران را با شکست مواجه کند و اعتماد کاربران به داده‌هایشان را به خطر بیندازد. شرکت‌ها از تعداد روزافزونی از ابزارهای داده‌ای متفاوت استفاده می‌کنند که به نوبه خود باعث افزایش تعداد دگرگونی‌هایی می‌شود که داده‌ها طی می‌کنند. کاربری که به داده‌هایی دسترسی پیدا می‌کند که از طریق چندین تغییر شکل گرفته است، باید بداند که می‌تواند اطمینان داشته باشد که داده‌ها هم دقیق هستند و هم به داده‌هایی که در ابتدا در سیستم‌های منبع جمع‌آوری شده‌اند صادق هستند.

ggplot ساده تر با ggcharts در R

واضح است که این مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد – به خصوص وقتی در نظر بگیریم که این عدم اعتماد معیار ۳۲ درصدی را که قبلا دیدیم را از بین می برد. در واقع، اگر کاربران تجاری احساس نکنند که می‌توانند به داده‌های در دسترس خود اعتماد کنند، این رقم حتی کمتر است.

اطمینان از اینکه کاربران می‌توانند به داده‌های خود اعتماد کنند، نیازمند یک رویکرد چند جانبه است که باید شامل پیاده‌سازی نرم‌افزار کیفیت داده خودکار، ارائه خط‌مشی قوی داده، و ایجاد خط‌مشی‌های حاکمیت داده باشد. از آنجایی که شرکت‌ها برای دموکراسی‌سازی داده‌ها تلاش می‌کنند، ارائه شفافیت، توانایی‌های حسابرسی و حاکمیت قوی داده‌ها می‌تواند به کاربران اطمینان بیشتری نسبت به داده‌های در حال تجزیه و تحلیل و بینش‌های حاصل از آن بدهد – که منجر به استفاده گسترده‌تر از داده‌ها می‌شود.

ایجاد عملکرد حسابرسی سلف سرویس، گام اساسی دیگری است که هر کسب و کاری می تواند انجام دهد، صرف نظر از اینکه از چه ابزار داده ای استفاده می کند. به طور معمول، حسابرسی توسط تیم های فنی بیشتری به جای کاربران تجاری عمومی انجام شده است. با این حال، این یک مانع اضافی بین کاربر معمولی و داده‌های آنها ایجاد می‌کند – به شکل یک درخواست تأیید که ابتدا باید به تیم دیگری ارسال شود و توسط آن پردازش شود.

این مرحله اضافی، کارکرد داده‌ها را برای کاربران دشوارتر و وقت‌گیرتر می‌کند، مانع از تلاش‌های دموکرات‌سازی داده‌ها و بی‌انگیزه کردن کاربران می‌شود. درعوض، حسابرسی سلف سرویس یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای افزایش دموکراسی‌سازی داده‌ها است، با اطمینان از اینکه همه توانایی تأیید صحت داده‌ها و پیشبرد کارشان را دارند.

ابزارهای داده بدون کد را ادغام کنید

روزهایی که تنها گزینه شما استخدام دکترا بود گذشته است. در آمار یا یک دانشمند داده فوق العاده گران قیمت و مورد تقاضا. امروزه، گزینه‌های بدون کد و کم‌کد وجود دارند، و می‌توانند – و باید – بخشی از استراتژی دموکراسی‌سازی داده شما باشند.

ابزار منبع باز لینکدین Lakehouse OpenHouse

ابزارهای داده بدون کد و کم‌کد تأثیر مستقیم و واضحی بر دموکراسی‌سازی داده‌ها می‌گذارند و فوراً تعامل با داده‌ها را برای همه آسان‌تر می‌کنند. این ابزارها نه تنها استفاده از داده‌ها را در دسترس افراد فنی کمتری قرار می‌دهند، بلکه متخصصان داده را آزاد می‌کنند تا به جای اینکه صرفاً میان داده‌ها و سایر اعضای سازمان باشند، روی کارهای ارزشمندتر تمرکز کنند. گزینه‌های بدون کد و کم‌کد همه را قادر می‌سازد تا از زمان و داده‌هایی که در اختیار دارند به‌طور مؤثرتری برای تصمیم‌گیری تجاری استفاده کنند.

فرای پرداختن به جنبه سهولت استفاده از دموکراسی‌سازی داده‌ها، گزینه‌های بدون کد و کم کد نیز سرعت پاسخگویی کسب‌وکارها به نیازهای در حال تغییر را تسریع می‌کنند و به ایجاد سازمانی زیرک‌تر که می‌تواند از رقبا بهتر عمل کند کمک می‌کند.

داده های با کیفیت بالا را در دسترس قرار دهید

می‌توان دموکراسی‌سازی گسترده داده‌ها را از فانتزی به واقعیت تبدیل کرد و همه کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی و با موفقیت از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنند. یک استراتژی دموکراسی‌سازی قوی داده‌ها با محصولات داده‌ای در دسترس شروع می‌شود، اطمینان از اعتماد به داده‌ها، و دادن گزینه‌های کم‌کد یا بدون کد به کاربران.

با تمرکز بر این سه اولویت، رهبران کسب‌وکار می‌توانند سازمانی متشکل از کاربران داده‌های مطمئن ایجاد کنند و در نهایت کسب‌وکاری پاسخگوتر ایجاد کنند که بتواند تجربیات بهتری را برای مشتری ارائه دهد.

واسو ساتناپالی مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران RightData است.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.