۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

دنو واردات آسان NPM را افزایش می دهد، سرعت را افزایش می دهد

توسعه دهندگان پروژه ادعا می کنند سرور HTTP آینده سریع ترین وب سرور جاوا اسکریپت است که تا کنون ساخته شده است.

توسعه دهندگان پروژه ادعا می کنند سرور HTTP آینده سریع ترین وب سرور جاوا اسکریپت است که تا کنون ساخته شده است.

تغییرات برای Deno TypeScript/JavaScript زمان اجرا در راه است، با برنامه‌هایی برای آسان‌تر کردن واردات بسته‌های NPM و فعال کردن اکثر آنها برای کار در Deno. توسعه دهندگان پروژه همچنین قصد دارند Deno را به سریع ترین زمان اجرا جاوا اسکریپت تبدیل کنند.

در یک پست وبلاگ در ۱۵ آگوست، توسعه دهندگان Deno بلندپروازی های خود را برای این پروژه بیان کردند. اهداف عبارتند از قابلیت همکاری بهتر با جاوا اسکریپت نوشته شده برای Node.js و امکان وارد کردن و اجرای بسته های NPM.

JetBrains IDEs ترمینال جدید را پیش‌نمایش می‌کند

«ما می‌خواهیم Deno در دسترس باشد و مشکلات را حل کند، بنابراین روی برخی به‌روزرسانی‌ها کار کرده‌ایم که به Deno اجازه می‌دهد به راحتی بسته‌های NPM را وارد کند و ۸۰ تا ۹۰ درصد بسته‌های NPM را ظرف سه ماه آینده در Deno کار کند. توسعه دهندگان نوشتند. این کار از طریق URL های خاص NPM انجام می شود.

برای بهبود سرعت، برنامه‌هایی برای انتشار یک سرور HTTP جدید که به عنوان «سریع‌ترین وب سرور جاوا اسکریپت ساخته شده تا کنون» توصیف می‌شود، با نسخه بعدی Deno است. Deno در چرخه انتشار ماهانه بوده است، به این معنی که Deno 1.25 می تواند هر روز در حال حاضر منتشر شود. Deno 1.24 در ۲۱ ژوئیه منتشر شد.

JetBrains نسل بعدی Fleet IDE را پیش‌نمایش می‌کند

طرح های دیگر در بخش سرعت شامل بهینه سازی سیستم ops، رابط کاربری Deno است. مستقیماً با V8 Fast API برای تماس‌های سریع از جاوا اسکریپت به کد اصلی. همچنین، رابط عملکرد خارجی Deno (FFI) در حال به روز رسانی است. توسعه دهندگان نوشتند: “ما برای تعداد معدودی از موارد لبه بهینه سازی نمی کنیم، بلکه برای عملکرد کلی در دنیای واقعی بهینه سازی می کنیم.” “شما قبل از پایان تابستان این پیشرفت ها را برای خود تجربه خواهید کرد.”

اتحاد هوش مصنوعی به رهبری IBM و Meta برای ارتقای استانداردهای باز و مقابله با AWS، مایکروسافت و Nvidia

همچنین برای اکوسیستم Deno، جستجوی نمادهای متن کامل در بین کد Deno شخص ثالث و تولید خودکار اسناد برای پروژه‌های TypeScript و JavaScript برنامه‌ریزی شده است. Deno که توسط بنیانگذار Node رایان دال طراحی شده است، اخیراً بیش از ۴.۱ میلیون بارگیری در GitHub با بیش از ۲۵۰۰۰۰ کاربر فعال پشت سر گذاشته است.

در پاسخ به استفاده گسترده از Deno، مهمانداران این پلتفرم ساعات اداری را برای کسانی که از Deno در یک محیط تجاری استفاده می‌کنند، راه‌اندازی می‌کنند. افرادی که در مورد Deno مشکل دارند می‌توانند سؤالات خود را از طریق ارسال کنند.