۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آخرین نسخه Deno از بسته های NPM پشتیبانی می کند

Deno 1.34 سازگاری NPM و Node.js را بهبود می بخشد و پشتیبانی از Globs، گواهی های TLS و موارد دیگر را اضافه می کند.

Deno 1.34 سازگاری NPM و Node.js را بهبود می بخشد و پشتیبانی از Globs، گواهی های TLS و موارد دیگر را اضافه می کند.

Deno 1.34، آخرین نسخه جاوا اسکریپت و زمان اجرا TypeScript که به عنوان جایگزینی برای Node.js قرار گرفته است، مطابق با طرفداران، سازگاری با NPM و Node.js را بهبود می بخشد و تجربه توسعه دهنده را بهبود می بخشد.< /p>

با Deno 1.34، در ۲۵ مه رونمایی شد ، deno compile از بسته های NPM پشتیبانی می کند. از زمانی که Deno 1.6 در دسامبر ۲۰۲۰ معرفی شد، deno compile اجازه داده است کامپایل پروژه‌ها در یک فایل اجرایی باینری، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد باینری‌ها را بر روی تمام پلتفرم‌های اصلی بدون نصب وابستگی‌های Deno توزیع و اجرا کنند. این ویژگی – که استقرار را ساده می کند و زمان راه اندازی را سرعت می بخشد – اکنون به NPM گسترش یافته است.

SBOM ها را با مولد SPDX SBOM مایکروسافت بسازید

قبل از انتشار Deno 1.34، deno compile همچنین پشتیبانی از کارگران وب و واردات پویا. کارهای بیشتری برای این ویژگی در راه است، از جمله به حداقل رساندن اندازه دودویی کل.

می‌توانید دستورالعمل‌های نصب Deno را در صفحه نصب Deno در Deno.com.

مانند نسخه ماه گذشته Deno 1.33، Deno 1.34 پیشروی برای انتشار برنامه ریزی شده Deno 2 است. سایر قابلیت های جدید عبارتند از:

  • Glob ها، که الگوهایی هستند که مجموعه ای از نام فایل ها را با کاراکترهای عام مشخص می کنند، در فایل پیکربندی deno.json، deno.task و آرگومان های CLI برای تعیین فایل ها پشتیبانی می شوند. . نحو glob چند پلتفرمی است، بنابراین می توان از آن در Windows، MacOS، یا Linux استفاده کرد.
  • گواهینامه های TLS (امنیت لایه حمل و نقل) حاوی آدرس های IP پشتیبانی می شوند. این برای مقاصدی مانند پادهای Kubernetes که اغلب از آدرس‌های IP به جای نام دامنه استفاده می‌کنند و برای DNS از طریق HTTP/TLS که برای اجتناب از وابستگی دایره‌ای به وضوح نام به آدرس IP برای سرور نیاز دارد، مفید است.
  • برای سازگاری NPM و Node.js، deno vendor مشخص‌کننده‌های NPM را کنترل می‌کند و دیگر هنگام برخورد با آنها خطایی ایجاد نمی‌کند. همچنین، deno task اسکریپت‌های pre و post را در صورت وجود هنگام اجرای یک اسکریپت از یک فایل package.json مشابه اجرا می‌کند. به NPM.
  • می توان یک ویژگی nodeModulesDir در فایل deno.json برای فعال یا غیرفعال کردن صریح استفاده Deno از فهرست node_modules تعیین کرد.< /li>
  • Deno 1.34 با موتور جاوا اسکریپت و TypeScript Google V8 11.5 و TypeScript 5.04 عرضه می شود.