۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پس از کاهش مشاغل، MariaDB با آینده مالی نامشخصی روبرو است

علاوه بر اخراج 26 کارمند از 340 نیروی کار خود در ماه فوریه، این شرکت هشدار داد که درآمد برای پشتیبانی از عملیات برای 12 ماه آینده کافی نخواهد بود و به دنبال تامین مالی است.

علاوه بر اخراج ۲۶ کارمند از ۳۴۰ نیروی کار خود در ماه فوریه، این شرکت هشدار داد که درآمد برای پشتیبانی از عملیات برای ۱۲ ماه آینده کافی نخواهد بود و به دنبال تامین مالی است.

MariaDB، ارائه‌دهنده  سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای (RDBMS) به همین نام – شاخه‌ای از MySQL مبتنی بر منبع باز – پس از اخراج ۲۶ کارمند از شرکت، به دنبال تأمین مالی برای جبران کمبود درآمد آتی است. با توجه به پرونده های مختلفی که این شرکت انجام داده است، نیروی کار ۳۴۰ نفری خود در ماه فوریه.

MariaDB در برنامه ثبت شده در کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده.

این شرکت همچنین گفت که ۲۶ نفر را در سه ماهه اول “برای دستیابی به اهداف کاهش هزینه و تمرکز شرکت بر روی ابتکارات و اولویت‌های کلیدی” اخراج کرده است. نظرات موجود در پرونده ابتدا توسط The Register

گزارش شد.

MariaDB نظرات مشابهی را در مورد جستجوی کمک های مالی بیشتر در فوریه زمانی که زیان خالص ۱۳ میلیون دلاری برای سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر گزارش کرد که حدود ۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

12 نمونه از فناوری های قدیمی که هرگز نمی میرند

MariaDB، طبق اظهارات موجود در پرونده ها، سابقه زیان داشته است و سودآوری خود را در کوتاه مدت پیش بینی نمی کند. با این حال، تاکنون توانسته است هزینه‌های خود را از طریق تأمین مالی پوشش دهد – علاوه بر اینکه در پایان سال گذشته به صورت عمومی عرضه شد.

اما یکی از دلایل ثبت دفترچه این است که در آینده ممکن است متوجه شود که تامین مالی دشوار است، زیرا با شرایط تغییر یافته مواجه است. برای یک چیز، آن شرکت می گوید که انتظار دارد هزینه های عملیاتی آن به طور قابل توجهی افزایش یابد زیرا تلاش می کند نیروی فروش و تلاش های بازاریابی خود را همراه با تحقیق و توسعه به منظور نوآوری پیشنهادات خود افزایش دهد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که شرکت پس از انتشار عمومی در سال گذشته، هزینه‌های اضافی را به دلیل هزینه‌های حسابداری و قانونی که لازم است متحمل شود.

9 سند فوق العاده ای که هر توسعه دهنده ای باید بخواند

انتظار می‌رود شرکت‌های دولتی یادداشت‌هایی درباره نگرانی‌های جاری منتشر کنند که ممکن است بر وضعیت مالی آنها تأثیر اساسی بگذارد.

یک نماینده روابط عمومی برای MariaDB گفت: برای در نظر گرفتن پرونده های MariaDB، برای شرکت های دولتی معمول است که تمام خطرات و عدم قطعیت های احتمالی را به SEC فاش کنند، از جمله بدترین سناریوها، که همچنین خاطرنشان کرد – به عنوان < a href="https://url.avanan.click/v2/___https:/www.auditanalytics.com/doc/Going_Concerns_A_21-Year_Review.pdf___.YXAzOmlkYzphOm86MjRlZDI0Y2Q3Yzc1W2W2Q3Yzc1W2UYM3YZc1WY2UYN3YZc1W2UYMX zliOjU3N2RjZjRmNjM1OTljZTdlMzJlOGIyZjExMTI4NzBiMzA2ZjZjMzVkZTE3Y2ZjNzUyODUzZDIxMWM0NWY2OGU6aDpG" rel="resenofollow" rel="resenofollow" از Analytics - حدود 18٪ از شرکت ها فقط در سال مالی 2020 نظرات حسابرسی را برای صدور یادداشت های "تداومی" دریافت کردند.

و اگرچه پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ها افزایش یابد، MariaDB روندهای مثبتی را مشاهده می‌کند، از جمله رشد سالانه ۹۰ درصدی درآمد اشتراک مربوط به ابر و یک قرارداد چند ساله اخیر به ارزش ۳۴ میلیون دلار، که هر دو در اولین گزارش درآمد به عنوان یک شرکت سهامی عام. ۱۲۲ میلیون دلاری که آنها در این فرآیند جمع‌آوری کردند تا عمومی شوند، حرکتی که در زمان سختی برای عرضه‌های عمومی انجام شد، همچنین می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد به مدل تجاری آن تلقی شود.

شرکت ها نمی توانند استفاده از منبع باز را متوقف کنند

در همین حال، این شرکت می گوید که به دنبال افزایش سرمایه و سرمایه از طریق چندین ابزار مختلف است.

این شرکت در بروشور ثبت شده در SEC نوشت: «در حال حاضر به دنبال سرمایه اضافی برای برآوردن نیازهای سرمایه در گردش، عملیاتی و بازپرداخت بدهی پیش‌بینی‌شده خود برای دوره‌های پس از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ هستیم.

بر اساس داده‌های اطلاعات بازار B2B 6Sense، MariaDB حدود ۷۰۰ مشتری دارد.

MariaDB، با توجه به ۶Sense، سهم ۲.۱۵٪ از makret پایگاه داده رابطه ای را دارد. دسته. رقبای بزرگتر MySQL، Oracle Database و PostgreSQL هستند.

ماه گذشته، این شرکت انتشار پایگاه داده مدیریت شده خود به عنوان سرویس (DBaaS) SkySQL را اعلام کرد که شامل ویژگی های جدیدی مانند تجزیه و تحلیل بدون سرور است.