۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۹ ویژگی جدید مهم در YugabyteDB

YugabyteDB 2.13 نماهای تحقق یافته، خواندن های محلی برای عملکرد، پشتیبان گیری محلی-منطقه ای و موارد دیگر را به ارمغان می آورد و قابلیت های توزیع جغرافیایی پایگاه داده را گسترش می دهد.

YugabyteDB 2.13 نماهای تحقق یافته، خواندن های محلی برای عملکرد، پشتیبان گیری محلی-منطقه ای و موارد دیگر را به ارمغان می آورد و قابلیت های توزیع جغرافیایی پایگاه داده را گسترش می دهد.

گزینه‌های استقرار و تکثیر غنی در YugabyteDB برای هر توسعه‌دهنده یا فن‌آوری که یک برنامه ابری مدرن و توزیع‌شده را می‌سازد، ضروری است. در محیط‌های توزیع‌شده جغرافیایی، عملکرد، سازگاری با توسعه‌دهندگان و انطباق، الزامات کلیدی هستند که سازمان‌ها باید در لایه داده‌های خود طراحی کنند—تا از دام این تصور که صرفاً به دلیل استقرار یک برنامه در فضای ابری به طور جادویی وجود دارند، اجتناب کنند.

YugabyteDB ۲.۱۳ جدیدترین نسخه است که کنترل بهتری بر محل ذخیره و دسترسی به داده ها ارائه می دهد که یک ویژگی ضروری برای برنامه های مدرن در توزیع جغرافیایی است. محیط. قابلیت های بومی به شرکت ها اجازه می دهد تا هزینه های انتقال داده را کاهش دهند، عملکرد را بهبود بخشند و از انطباق با الزامات قانونی اطمینان حاصل کنند. آخرین نسخه YugabyteDB قابلیت‌های توزیع جغرافیایی پایگاه داده را گسترش می‌دهد و ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند که عملکرد را بهبود می‌بخشد، کنترل روی پشتیبان‌گیری را افزایش می‌دهد و به طور هوشمند از داده‌های محلی برای خواندن استفاده می‌کند.

امروزه، پایگاه داده SQL توزیع شده YugabyteDB به هزاران توسعه دهنده کمک می کند تا چابکی بومی ابر را تسریع کنند، هزینه ها را کاهش دهند و خطرات را بدون قفل شدن فروشنده کاهش دهند. این به آن‌ها امکان می‌دهد روی رشد کسب‌وکار تمرکز کنند و زمان کمتری را برای مدیریت زیرساخت‌های داده پیچیده صرف کنند. بیایید نگاهی به ۹ ویژگی کلیدی در آخرین نسخه YugabyteDB بیندازیم.

داده‌ها و پشتیبان‌گیری‌های محلی محلی در ابر

YugabyteDB داده‌ها را در مناطق جغرافیایی توزیع و ذخیره می‌کند تا به سازمان‌هایی کمک کند که مقررات مربوط به داده‌ها مانند GDPR را در اروپا دارند. ما انتظار داریم که حوزه های قضایی بیشتری در سال آینده قوانین مشابهی را تصویب کنند. این بدان معناست که سیستم‌های مدیریت پایگاه داده مدرن باید عملکرد ساده و بومی را برای کمک به سازمان‌ها در برآوردن الزامات انطباق جدید و به‌روز ارائه دهند.

YugabyteDB 2.13 به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با محدود کردن صریح آن‌ها به مناطق جغرافیایی خاص، محل قرارگیری پشتیبان‌های پایگاه داده را کنترل کنند. بر اساس محل داده ای که در طول ایجاد جدول تعریف شده است، هر TServer فایل ها را فقط در مقصد پشتیبان می نویسد که با منطقه پیکربندی شده مطابقت دارد.

علاوه بر رعایت این الزامات محل سکونت داده، نگهداری داده ها در مناطق ابری با اجتناب از کپی کردن داده های بین منطقه ای، هزینه های انتقال داده های ابری را کاهش می دهد.

عملکرد بهتر برای تراکنش‌های منطقه‌ای-محلی

جدول «وضعیت تراکنش» وضعیت را ردیابی می کند معاملات. در زیر روکش ها، این جدول فقط یکی دیگر از جدول های خرد شده در سیستم است. با این حال، از RocksDB استفاده نمی‌کند،  در عوض همه داده‌های خود را با پشتیبانی Raft WAL در حافظه ذخیره می‌کند.

نحوه استفاده از فعال سازی میان افزار مبتنی بر کارخانه در ASP.NET Core

به منظور دستیابی به A (اتمی) در معاملات ACID، همراه با عملیات داده، ما همچنین تغییرات وضعیت تراکنش را اتمی می کنیم. از آنجایی که این جدول وضعیت تراکنش به صورت جهانی ذخیره می‌شود، می‌تواند به گلوگاهی برای تراکنش‌های روی داده‌های تقسیم‌بندی‌شده جغرافیایی تبدیل شود.

در YugabyteDB 2.13، جدول وضعیت تراکنش جهانی برای دسترسی از مناطق مختلف بهینه شده است. از آنجایی که جدول وضعیت تراکنش دارای پارتیشن بندی جغرافیایی است، نیاز به سفر رفت و برگشت به مناطق دورافتاده را از بین می برد و با نگه داشتن ابرداده مربوطه در نزدیکی کاربران، تأخیر پرس و جو را کاهش می دهد.

YugabyteDB به طور خودکار یک جدول وضعیت تراکنش را با استفاده از اطلاعات قرار دادن جدول کاربر ایجاد می کند. با این حال، شما همچنین می توانید جدول وضعیت تراکنش را به صورت دستی ایجاد کنید. برای انجام این کار، از دستور ایجاد وضعیت تراکنش استفاده کنید. و به دنبال آن modify_table_placement_info، برای تنظیم اطلاعات جایگذاری برای جدول وضعیت تراکنش جدید ایجاد شده.

نماهای مادی شده

نمای تحقق یافته مجموعه داده های از پیش محاسبه شده ای است که از مشخصات پرس و جو مشتق شده و برای استفاده بعدی ذخیره می شود.

از آنجایی که داده‌ها از قبل محاسبه شده‌اند، پرس‌وجو مستقیماً از یک نمای تحقق‌یافته سریع‌تر از اجرای یک پرس و جو در برابر جدول پایه نما است. نماهای مادی شده همچنین می توانند به طور قابل توجهی عملکرد بارهای کاری را بهبود بخشند که ویژگی پرس و جوهای رایج و مکرر را دارند.

با YugabyteDB 2.13، هنگامی که جداول پایه تغییر می کنند، نماهای تحقق یافته مجدداً در پس زمینه محاسبه می شوند. بنابراین، هرگونه تغییر داده های افزایشی از جداول پایه به طور خودکار به نماهای تحقق یافته اضافه می شود. نماهای مادی‌شده داده‌های تازه را برمی‌گردانند، اما اگر تغییرات در جداول پایه ممکن است نمای تحقق‌یافته را باطل کند، داده‌ها مستقیماً از جداول پایه خوانده می‌شوند. اگر تغییرات در جداول پایه نمای تحقق یافته را باطل نمی کند، بقیه داده ها از نمای واقعی خوانده می شوند و فقط تغییرات از جداول پایه خوانده می شوند.

به‌روزرسانی عملکرد TPC-C

برای کسانی که تازه وارد TPC-C شده‌اند، این یک ابزار محک‌گذاری سیستم OLTP است که برای اندازه‌گیری عملکرد هنگام مدیریت تراکنش‌های تولید شده توسط یک برنامه کاربردی OLTP در دنیای واقعی استفاده می‌شود. کسب‌وکاری را مدل‌سازی می‌کند که دارای یک انبار، چندین ناحیه، و موجودی برای آن انبارها، و همچنین اقلام و سفارش‌هایی برای آن اقلام است.

البته، تعداد انبارها پارامتر کلیدی قابل تنظیم است که مقیاس اجرای معیار را تعیین می کند. افزایش تعداد انبارها، اندازه مجموعه داده، تعداد مشتریان همزمان و تعداد تراکنش‌های همزمان را افزایش می‌دهد.

با YugabyteDB 2.13، پایگاه داده می تواند تا ۱.۲۷M tpmC را با ۱۵۰۰۰۰ انبار مقیاس کند که در نتیجه امتیاز کارایی ۹۹.۲۹% را کسب می کند.

JDK 18: ویژگی های جدید در جاوا 18

تغییر ضبط داده (CDC)

Change data capture (CDC)، معرفی شده در YugabyteDB 2.13 ، به چندین برنامه و سرویس پایین دست اجازه می دهد تا جریان پیوسته و بی پایان تغییرات را در پایگاه های داده یوگا بایت مصرف کنند. استریم ها به هر خوشه YugabyteDB، مستقل از اندازه آن مقیاس می شوند. آنها همچنین بر ترافیک تولید تا حد ممکن تأثیر می گذارند.

انواع تغییرات داده‌های ثبت‌شده شامل همه تغییرات ردیف (به عنوان مثال، درج‌ها، به‌روزرسانی‌ها، حذف‌ها) است. CDC همچنین تغییرات فراداده مانند ایجاد، اصلاح یا حذف اشیاء پایگاه داده، ستون‌ها و جداول را با استفاده از DDL پوشش می‌دهد.

هر رویداد CDC کاملاً خود توصیف است. این بدان معنی است که کلید و مقدار یک رویداد هر کدام حاوی یک بار با اطلاعات واقعی، طرحی است که ساختار اطلاعات را به طور کامل توصیف می کند، و اطلاعات خوشه مبدا.

CDC چگونه معنایی سازگاری را ارائه می کند؟ در اینجا نحوه پیاده سازی آن در YugabyteDB 2.13 آمده است:

  • ضمانت تحویل سفارش داده شده به ازای هر رایانه لوحی: همه تغییرات برای ردیف‌ها در فرآیند رایانه لوحی به ترتیبی که اتفاق افتاده است.
  • حداقل یک بار تحویل: در صورت خرابی‌هایی که منجر به از دست رفتن پیام می‌شود یا بازیابی آن بیش از حد طول می‌کشد، پیام‌ها مجددا ارسال می‌شوند تا حداقل یک بار تحویل داده شود.
  • هیچ شکافی در جریان تغییرات وجود ندارد: همیشه این تضمین وجود دارد که دریافت هر تغییری به این معنی است که همه تغییرات قدیمی‌تر برای یک ردیف دریافت شده‌اند.

استقرار ساده برنامه

با YugabyteDB 2.13، توسعه‌دهندگان به گردش‌های کاری توسعه ابری کاملاً خودکار و یکپارچه دسترسی دارند. این گردش‌های کاری را می‌توان با استفاده از محیط‌های توسعه مبتنی بر ابر مانند Gitpod از قبل با YugabyteDB پیکربندی کرد. و فضاهای کد GitHub. هر دو کدهای GitHub و فضای کاری Gitpod می تواند یک محیط توسعه فوری را با یک خوشه YugabyteDB از پیش پیکربندی شده فراهم کند.

ابزارهای توسعه دهنده جدید

YugabyteDB 2.13 از ابزارهای MyBatis و Dapper ORM (نگاشت شی – رابطه ای) پشتیبانی می کند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از چارچوب های جدید .NET و جاوا برای ساده سازی ساخت برنامه ها با YugabyteDB استفاده کنند.

  • MyBatis: MyBatis یک چارچوب ماندگاری درجه یک با پشتیبانی از SQL سفارشی، رویه‌های ذخیره‌شده و نگاشت‌های پیشرفته است. MyBatis تقریباً تمام کدهای JDBC و تنظیمات دستی پارامترها و بازیابی نتایج را حذف می کند.
  • Dapper: Dapper یک محصول نگاشت شی-رابطه ای برای پلت فرم مایکروسافت دات نت است. چارچوبی برای نگاشت یک مدل دامنه شی گرا به یک پایگاه داده سنتی رابطه ای فراهم می کند. هدف آن رهایی توسعه دهنده از بخش قابل توجهی از وظایف برنامه نویسی مربوط به تداوم داده های رابطه ای است.

انطباق SOC 2 نوع ۱

Yugabyte یک آزمون کنترل‌های سیستم و سازمان (SOC) 2 را مطابق با معیارهای خدمات اعتماد مؤسسه حسابداران عمومی رسمی آمریکا (AICPA) برای امنیت، در دسترس بودن، یکپارچگی پردازش، محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی با موفقیت به پایان رساند.

نشانی‌های اینترنتی Mastodon واجد شرایط برای نمونه

به طور خاص، این اعتبار تعهد Yugabyte به ارائه اطلاعات دقیق و اطمینان در مورد کنترل‌های امنیتی در ارتباط با سیستم SaaS ما را تأیید می‌کند.

مشارکت های امنیتی

YugabyteDB 2.13 شامل امنیت پیشرفته و قابلیت‌های مدیریت بهبود یافته است که از طریق مشارکت عمیق Yugabyte ایجاد شده است. این مشارکت های جدید عبارتند از:

YugabyteDB برای بارهای کاری توزیع شده جغرافیایی

مأموریت یوگا بایت ارائه مناسب ترین پایگاه داده SQL توزیع شده برای توسعه دهندگان است. انتشار YugabyteDB 2.13 اکنون امکان کدنویسی ساده را با بارگذاری و خودکار کردن عملکردهای کلیدی در لایه داده فراهم می کند. با ارائه آموزش‌های آسان و تعاملی و دسترسی بیشتر به ابزارهای ترجیحی توسعه‌دهنده، تجربه توسعه‌دهنده را بهبود می‌بخشد.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های Fortune 500 جهان، از جمله کروگر و جنرال موتورز، از YugabyteDB برای نوسازی پایگاه داده، برنامه‌های کاربردی ابری و بارهای کاری توزیع‌شده جغرافیایی استفاده می‌کنند. بهبودهای ارائه شده در YugabyteDB 2.13 به پایگاه داده اجازه می دهد تا نتایج مهم تجاری را سریعتر ارائه دهد، در حالی که سریعتر به تغییرات خارجی و داخلی واکنش نشان می دهد. YugabyteDB به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با حذف معاوضه‌های موجود در پایگاه‌های داده قدیمی، به داده‌های واقعی تبدیل شوند. این بدان معناست که سازمان‌ها می‌توانند در عوض نوآوری و تجربه مشتری بهبود یافته را در اولویت قرار دهند.

Karthik Ranganathan یکی از بنیانگذاران و CTO در Yugabyte است. ، شرکت سازنده YugabyteDB، یک پایگاه داده SQL توزیع شده برای برنامه های کاربردی ابری. رانگاناتان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته CS از IIT-M و UT Austin دریافت کرد. Ranganathan یکی از مهندسان اصلی پایگاه داده در فیس بوک بود که مسئول ساخت پایگاه های داده توزیع شده مانند Cassandra و HBase بود. او یک committer Apache HBase است و اولین مشارکت کننده در Cassandra بود، قبل از اینکه توسط فیس بوک منبع باز شود.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.