۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Red Hat Linux مدیریت کانتینر را ساده می کند

قابلیت های توسعه یافته Podman در RHEL 9.3 و RHEL 8.9 آینده به کاربران این امکان را می دهد تا پیکربندی شبکه های کانتینری، بررسی های سلامت و اسرار را به طور خودکار انجام دهند و از تعاریف کانتینر Quadlet استفاده کنند.

قابلیت های توسعه یافته Podman در RHEL 9.3 و RHEL 8.9 آینده به کاربران این امکان را می دهد تا پیکربندی شبکه های کانتینری، بررسی های سلامت و اسرار را به طور خودکار انجام دهند و از تعاریف کانتینر Quadlet استفاده کنند.

Red Hat در ۸ نوامبر در دسترس بودن عمومی Red Hat Enterprise Linux (RHEL) 9.3 و انتشار برنامه ریزی شده RHEL 8.9 را اعلام کرد که قابلیت های داخلی مدیریت کانتینر Podman را گسترش می دهد.

هر دو نسخه بطور بومی دارای ابزار منبع باز Podman بدون دیمون برای اجرا و اشتراک گذاری کانتینرهای لینوکس هستند. این دو نسخه، این قابلیت را از طریق اتوماسیون، از طریق پیشرفت‌های کنسول وب RHEL، در جریان‌های کاری موجود ادغام می‌کنند. هنگامی که بررسی سلامت کانتینر Podman با شکست مواجه می‌شود، مدیران می‌توانند یک اقدام خودکار را برای اصلاح مشخص کنند، بنابراین بار مدیریت بارهای کاری کانتینری را کاهش می‌دهند.

Red Hat OpenShift پشتیبانی Nvidia، Arm، AI را اضافه می کند

به‌روزرسانی‌های کانتینر محور به نقش‌های سیستم RHEL گسترش می‌یابند و مجموعه‌های از پیش پیکربندی‌شده‌ای از نقش‌ها و ماژول‌های Ansible را برای ساده‌سازی عملیات خاص ارائه می‌کنند. نقش سیستم RHEL برای Podman اکنون از ابزار Quadlet برای ساده کردن اجرای کانتینرها با systemd پشتیبانی می کند. مدیران سیستم می توانند به طور مؤثرتری از systemd به عنوان یک سیستم مدیریت کانتینر محلی استفاده کنند، بنابراین پیچیدگی ها را کاهش می دهند که در غیر این صورت نیاز به مداخله انسانی دارند.

اوبونتو 22.10 بر روی میکروکنترلرهای MicroPython می درخشد

RHEL 9.3 اکنون در دسترس است، و RHEL 8.9 در هفته‌های آینده عرضه خواهد شد. RHEL از redhat.com قابل دسترسی است. به گفته رد هت، دلیل عرضه RHEL 9.3 قبل از RHEL 8.9 مربوط به backporting و تضمین کیفیت پایه کد است. RHEL 9 کمی جلوتر از RHEL 8 ردیابی شد.

RHEL 9.3 پشتیبانی کاملی را از Stratis، یک سیستم ذخیره سازی لینوکس که برای ساده سازی مدیریت ذخیره سازی طراحی شده است، به ارمغان می آورد. Stratis ویژگی های ذخیره سازی لینوکس موجود را در یک رابط کاربر پسند کارآمدتر ادغام می کند. قابلیت‌ها عبارتند از مقیاس‌بندی پویا، رمزگذاری، تخصیص بهینه منابع، تهیه نازک، عکس‌های فوری و ذخیره‌سازی.