۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی مولد و مهاجرت به ابر عمومی

GenAI می‌تواند وابستگی‌های برنامه‌ها، پیکربندی‌های شبکه و خطرات امنیتی را تجزیه و تحلیل کند، اما بیشتر به شرکت‌های تنبلی کمک می‌کند که به هر حال این کار را انجام نمی‌دهند.

GenAI می‌تواند وابستگی‌های برنامه‌ها، پیکربندی‌های شبکه و خطرات امنیتی را تجزیه و تحلیل کند، اما بیشتر به شرکت‌های تنبلی کمک می‌کند که به هر حال این کار را انجام نمی‌دهند.

من شروع به دیدن مقالاتی درباره اینکه چگونه فناوری هوش مصنوعی مولد می‌تواند به انتقال ابر کمک کند، می‌بینم . ما قبلاً نقش هوش مصنوعی مولد در معماری ابر را پوشش داده‌ایم. این واقعاً در مورد خودکارسازی بهتر مهاجرت برنامه‌ها از مراکز داده سازمانی به ابرهای عمومی است.

اول از همه، من طرفدار هر چیزی هستم که این فرآیند را آسان‌تر و سریع‌تر کند. به‌عنوان کسی که ده‌ها یا بیشتر از این پروژه‌های مهاجرت را انجام داده‌ام، به صدها برنامه کاربردی و مجموعه داده‌ای که کاندیدای انتقال به «ابر» هستند خیره شده‌ام و مجبور شدم بهترین راه را برای انجام آن بیابم. من خوشحال می شدم که این مشکل را به هوش مصنوعی منتقل کنم.

مهاجرت به مشغله زیاد نیاز دارد. به عنوان مثال، دسترسی به وضعیت فعلی کد، پایگاه‌های داده، مکانیسم یکپارچه‌سازی، امنیت، حاکمیت و غیره به معنای نگاه کردن به جزئیات است – یعنی اگر می‌خواهید به درستی مهاجرت کنید.

متأسفانه، اکثر شرکت ها این مرحله را به طور کامل نادیده می گیرند. آنها کد و داده‌ها را برمی‌دارند و آن‌ها را به آنالوگ‌های یک ارائه‌دهنده ابر عمومی منتقل می‌کنند. این به عنوان “بالا و جابجایی” شناخته می شود و اغلب رویکرد اشتباهی برای مهاجرت است. اکنون بسیاری از شرکت ها بهای این اشتباه را می پردازند.

شروع کار با Azure OpenAI

GenAI چه چیزی ارائه می دهد؟

ارزیابی خودکار مزیت مهم GenAI است که در اصل جزئیات زیادی را انجام می دهد که شرکت ها ترجیح می دهند انجام ندهند. هوش مصنوعی مولد می تواند زیرساخت سازمان را تجزیه و تحلیل کند و گزارش هایی در مورد وضعیت کد و داده ها تولید کند. این با ارائه درک بهتری از نقطه شروع، مراحل انتقال موفقیت آمیز ابر را مشخص می کند.

با بررسی عواملی مانند وابستگی‌های برنامه، پیکربندی شبکه و استفاده از منابع، ابزارهای هوش مصنوعی مولد به تیم مهاجرت اجازه می‌دهد تا زیرساخت‌های خود را بهتر بشناسد و تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد انتقال بارهای کاری خاص به ابر اتخاذ کند. این مرحله از رویکردهای امروزی غایب است، نه به این دلیل که نمی‌دانیم چگونه آن را انجام دهیم، بلکه به این دلیل که تمایلی به صرف زمان و پول نداریم. در این راستا، هر ابزاری که افراد تنبل را موثرتر کند، مفید است.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به شناسایی مناسب ترین ارائه دهندگان خدمات ابری و پیکربندی بر اساس نیازهای سازمان کمک کنند. هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای حجم کار، نیازهای امنیتی و ملاحظات هزینه را تجزیه و تحلیل کند و اطمینان حاصل کند که یک راه‌حل ابری بهینه پیدا می‌شود – وظایفی که می‌توانند به صورت دستی انجام شوند اما اغلب به دلیل زمان و هزینه نیستند. من کاملاً موافق این هستم که GenAI مقداری از سستی را انتخاب کند.

سفارشی کردن جعبه های توسعه دهنده مایکروسافت با کد

مهاجرت ابری شامل خطرات ذاتی از دست دادن داده ها، نقض امنیت یا اختلال در سرویس است. هوش مصنوعی مولد می تواند به ارزیابی و کاهش این خطرات کمک کند، احتمالاً با تجزیه و تحلیل آسیب پذیری های احتمالی در زیرساخت یا برنامه ها. همچنین، هوش مصنوعی با شناسایی حفره‌های امنیتی احتمالی و توصیه اقدامات امنیتی لازم، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا سیستم‌ها و داده‌های خود را در طول مهاجرت ایمن کنند.

یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های مهاجرت ابری، انتقال داده‌ها بدون تغییر اوضاع است. هوش مصنوعی مولد می تواند این فرآیند را با پیشنهاد مناسب ترین استراتژی انتقال داده بر اساس حجم داده، حساسیت و پهنای باند شبکه، خودکار و ساده کند.

در نهایت، هوش مصنوعی مولد می‌تواند برنامه‌های کاربردی موجود را ارزیابی کند و بینش‌هایی درباره نحوه بهینه‌سازی آنها برای محیط‌های ابری هدف ارائه دهد. همانطور که مخازن کد و وابستگی های برنامه را تجزیه و تحلیل می کند، می تواند توصیه هایی را برای بازسازی یا معماری مجدد برنامه ها برای بهبود عملکرد، مقیاس پذیری و کارایی هزینه ارائه دهد.

SAP Build کد کم را برای برنامه های تجاری، اتوماسیون گردش کار به کار می برد

موفق کردن تنبل‌ها 

بسیاری از مهاجرت‌های ابری طی ۱۰ سال گذشته با مشکل مواجه شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که افرادی که مسئولیت مهاجرت را دارند از این کار وقت‌گیر اما حیاتی صرف نظر کرده‌اند، بنابراین هزینه‌های زیادی را برای شرکت‌هایشان در برنامه‌ها و داده‌های ناکارآمد مهاجرت تحمیل می‌کنند. اگر ابزارهای مجهز به GenAI بتوانند آن کار را انجام دهند، حتی آن را خودکار کنند، برای GenAI و کسانی که از این ابزار استفاده می‌کنند یک پیروزی خواهد بود.

البته، برخی از ما در واقع کارهای سنگین، تجزیه و تحلیل، بازسازی و بهینه سازی را برای استقرار ابر انجام داده ایم. ممکن است به GenAI فقط به عنوان خودکارسازی کاری که قبلاً انجام می‌دادیم نگاه کنیم، و این درست است. بله، برخی از ما کارها را به درستی انجام داده‌ایم، اما اکنون می‌توانیم بسیاری از آن وظایف را خودکار کرده و حتی بهتر انجام دهیم. هنوز یک برد.

در اصل، زمین بازی را با کسانی که کار سخت را انجام می دهند یکسان می کند. این دنیای خنده‌داری است که ما در آن زندگی می‌کنیم، اما اگر اوضاع را بهتر کند، من با آن موافقم.