۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پروژه زبان Rust حاکمیت را اصلاح می کند

شورای رهبری Rust در پی شکایات جامعه از کمبودهای حاکمیتی و انشعاب زبان برای فرار از بوروکراسی تأسیس شد.

شورای رهبری Rust در پی شکایات جامعه از کمبودهای حاکمیتی و انشعاب زبان برای فرار از بوروکراسی تأسیس شد.

طرفداران زبان برنامه نویسی Rust شورای رهبری Rust را تشکیل داده اند تا به عنوان نهاد مدیریتی سطح بالای پروژه Rust عمل کند. این تغییر به دنبال برخی نارضایتی در جامعه Rust نسبت به رهبری و مدیریت پروژه صورت گرفت.

۲۰ ژوئن اعلام شد، زنگ زدگی شورای رهبری مسئولیت نگرانی‌های حاکمیتی سطح بالا را بر عهده می‌گیرد در حالی که بیشتر مسئولیت‌های پروژه Rust، مانند تکامل زبان، نگهداری از کامپایلر و ابزار اصلی و مدیریت زیرساخت، با ۹ تیم سطح بالا باقی می‌ماند. این نه تیم موارد زیر را پوشش می‌دهند: کامپایلر، crates.io، ابزارهای توسعه‌دهنده، زیرساخت، زبان، سکوی راه‌اندازی، کتابخانه، تعدیل و انتشار.

رقص پیچیده مایکروسافت با منبع باز

هر تیم سطح بالای پروژه Rust یک نماینده را برای تشکیل شورا انتخاب کرده است، با افرادی مانند اریک هوس (ابزار توسعه)، اریک هولک (کامپایلر)، جک هیوی (زبان)، و مارا بوس (کتابخانه) ) در بین اعضا اخیراً برخی از نارضایتی‌های جامعه از رهبری پروژه Rust وجود داشته است، که یکی از نتایج این است که به “خرچنگ” لقب گرفته است. که قول می دهد «همه ویژگی های ایمن حافظه که دوست دارید با ۱۰۰٪ بوروکراسی کمتر!” سازندگان خرچنگ از نفوذ ادعایی شرکت، سیاست علامت تجاری و تصمیمات سیاسی داخلی عصبانی شدند.

ایجاد شورا پایان کار تیم اصلی Rust و گفتگوی موقت رهبری است. شورای رهبری در حالی که این دو تلاش را برای پروژه Rust حیاتی ارزیابی می‌کند، کاستی‌ها را در مدیریت پروژه تصدیق کرد. شورا گفت: “ما امیدواریم که بر موفقیت ها و بهبود شکست ها کمک کنیم تا در نهایت منجر به شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر شود.”

استفاده از جاوا اسکریپت و فرم ها

هولک در گفت: “ما می دانیم که این به نوعی جایگزینی برای تیم اصلی است، اما همچنین قرار است به طور قابل توجهی متفاوت باشد.” پست وبلاگ. او رست را احتمالاً چهار سال «بدهی دولتی» توصیف کرد. او افزود: «در گفتگوهایی که قبلاً با مردم پیرامون حکومت Rust داشتم، یکی از موضوعات واضحی که بارها و بارها مطرح شده این است که ما به شفافیت بیشتر در رهبری Rust نیاز داریم. خوشبختانه، من معتقدم که همه ما در شورا با این موافق هستیم و متعهد به بهبود شفافیت هستیم.”

Visual Studio Code تونل های راه دور را به WSL تثبیت می کند

در هفته‌های آتی، برنامه‌ها مستلزم ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای گروه، از جمله طرحی برای جلسات، فرآیندی برای افزایش موارد دستور کار، و یک مخزن تیمی، و تکمیل انتقال از ساختارهای رهبری سابق Rust هستند. پس از تکمیل این فرآیند بوت استرپینگ، موارد بیشتری پست خواهد شد.

زبان Rust، که به عنوان یک پروژه تحقیقاتی موزیلا آغاز شد، مزایایی مانند سرعت، ایمنی حافظه و هزینه کم را ارائه می دهد. Rust در فوریه ۲۰۲۱ توسط موزیلا به Rust Foundation مستقل تحویل داده شد.