۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۴ مسیر شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار در حال حرکت

آیا نمی دانید چگونه از تجربه کدنویسی خود برای پیشرفت به مرحله بعدی حرفه خود استفاده کنید؟ خبر خوب این است که شما گزینه هایی دارید.

آیا نمی دانید چگونه از تجربه کدنویسی خود برای پیشرفت به مرحله بعدی حرفه خود استفاده کنید؟ خبر خوب این است که شما گزینه هایی دارید.

با توجه به این که نرم افزار چنین نقش مهمی را در عصر تجارت دیجیتال ایفا می کند، جای تعجب نیست که تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار بسیار زیاد و در حال رشد باشد. سازمان ها در تقریباً هر صنعتی به دنبال افراد با استعدادی هستند که می دانند چگونه نرم افزار بسازند و نگهداری کنند.

اگر مدتی است که برنامه نویسی می کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه از تجربه کدنویسی خود استفاده کنید و به مرحله بعدی حرفه خود بروید. خوشبختانه، برنامه‌نویسان گزینه‌های متنوعی دارند زیرا به دنبال گسترش مسیر شغلی شرکتی در سطح متوسط ​​هستند. به عنوان مثال می توان به مدافع توسعه دهنده، مدیر محصول فنی و مدیر پروژه فنی اشاره کرد.

بعد از برنامه نویسی، بعد چه می شود؟

توماس ویک، معاون منطقه‌ای شرکت استخدام رابرت هاف، گفت: «ما شاهد بوده‌ایم که توسعه‌دهندگان به سمت‌های توسعه‌دهنده، مدیریت پروژه، تحلیل‌گر تجاری، مدیریت محصول و موقعیت‌های هماهنگ‌کننده پروژه رفته‌اند. «این نسبتاً رایج است زیرا افراد بیشتری می‌خواهند از موقعیت‌هایی خارج شوند که دقیقاً نقش‌ها را کدگذاری می‌کنند. آنها به دنبال موقعیت هایی هستند که برایشان جالب تر است.”

اندی بلکول، سرپرست مدیریت پروژه عمودی، عملیات استعدادها در شرکت استخدام Toptal، می‌گوید:

چهار مسیر مشترک برای پیشرفت شغلی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار وجود دارد.

معماری نرم افزار

یکی از مسیرها معماری است. بلک‌ول می‌گوید: «این نقش‌ها بسیار فنی هستند و بر طراحی، ساختن و یکپارچه‌سازی اجزای اساسی برنامه‌ها یا سیستم‌ها متمرکز هستند. “این شامل نقش هایی مانند معمار فنی/کاربردی، معمار راه حل، یا معمار سازمانی می شود.”

پیشنهادات OpenJDK یکپارچگی جاوا و رمزگذاری را تقویت می کند

Devops

انتقال به devops یکی دیگر از مسیرهای رایج برای توسعه دهندگان نرم افزار است. بلک‌ول می‌گوید این موقعیت‌ها همچنین بسیار فنی هستند و بر بهینه‌سازی ابزارها، فرآیندها و سیستم‌ها برای ساخت، آزمایش، انتشار و مدیریت نرم‌افزارهای با کیفیت بالا در محیط‌های پیچیده یا در دسترس متمرکز هستند. نقش‌های Devops شامل مدیر انتشار، مهندس و معمار است.

رهبری

راه سوم رهبری است. بلک‌ول می‌گوید: «نقش‌ها در این زمینه هم به مهارت‌های افراد خوب و هم به مهارت‌های فنی خوب نیاز دارند. و هر کدام به روش خود مسئول اطمینان از این هستند که تیم ها آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند، اعم از فنی، فرآیند، ابزار یا مهارت، دارند. نقش‌هایی در مسیر رهبری شامل اسکرام مستر، مدیر پروژه فنی، مدیر محصول، سرپرست فنی و مدیر توسعه است.

حمایت از کسب و کار و توسعه دهندگان

راه چهارم توسعه کسب و کار و موفقیت مشتری است. این نقش ها بر حمایت از رشد و حفظ کسب و کار متمرکز هستند. بلک‌ول می‌گوید، توسعه‌دهندگان در این نقش‌ها با تیم فروش برای جذب مشتریان جدید یا با مشتریان جدید و موجود مستقیماً برای کمک به آنها در استفاده یا اجرای محصولات شرکت کار می‌کنند. نقش‌های این مسیر شامل مهندس فروش، معمار راه‌حل مشتری، و مدافع توسعه‌دهنده است.

چگونه خود را برای موفقیت در موقعیت قرار دهید

یک برنامه نویس جاه طلب چگونه می تواند در مسیر شغلی شرکتی قرار گیرد که درها را به سمت موقعیت های دیگر باز می کند؟ ابتدا، ایده خوبی است که همه چیزهایی را که می توانید در مورد طیف وسیعی از مسیرهای شغلی و نقش ها در شرکت فعلی خود و همچنین به طور کلی این رشته بیاموزید.

GitHub به دلیل دستیار کدنویسی هوش مصنوعی Copilot با شکایت روبرو است

ویک می‌گوید: «توسعه‌دهندگان باید تحقیقات خود را انجام دهند و شرح شغل را مطالعه کنند تا مطمئن شوند که دقیقاً درک کاملی از موقعیت‌هایی که به دنبال آن هستند، دارند.» همچنین برای آنها خوب است که با یک شرکت استخدام تماس بگیرند. برای درک بهتر این که موقعیت ها به چه چیزی نیاز دارند و برای مشاوره در مورد اینکه چگونه می توانند خود را برای گرفتن موقعیتی مانند موقعیت هایی که به دنبال آن هستند، راهنمایی کنند.»

وقتی فهمیدید می‌خواهید به موقعیت جدیدی بروید، یک قدم خوب بعدی این است که مهارت‌های مورد نیاز برای نقش یا نقش‌هایی را که مورد علاقه‌تان است، دنبال کنید. ویک پیشنهاد می کند در مورد گواهینامه ها و کلاس های موجود برای موقعیت هایی که می خواهید تحقیق کنید.

“من همچنین به آنها توصیه می کنم تحقیقات خود را انجام دهند و شرح شغل را بخوانند تا بدانند کارفرمایان در این نقش ها به دنبال چه چیزی هستند” و برای یافتن نوع موقعیت هایی که به دنبال آن هستند با شرکت های استخدام کننده تماس بگیرند، ویک می گوید. او می‌گوید: «هر گونه راهنمایی یا مربیگری که ممکن است پیدا کنند نیز مفید است.

یادگیری و پیشرفت در کار

بلک‌ول می‌گوید برنامه‌نویس‌ها باید به دنبال فرصت‌هایی در محل کار فعلی خود باشند تا نقش‌های بالقوه‌ای را که می‌توانند ایفا کنند، کشف کنند. او می‌گوید: «برای کسب تجربه عملی برای مشاغل آزاد درخواست دهید، زیرا اغلب شرکت‌ها اولویت را به استخدام داخلی برای نقش‌ها می‌دهند و حتی ممکن است برای تکمیل دوره‌ها و/یا گواهینامه‌ها کمک مالی ارائه کنند.

علاوه بر این، برنامه نویسان می توانند به دنبال کسب تجربه در زمینه هایی باشند که بخشی از مسئولیت های شغلی موجود آنها نیست. بلک‌ول می‌گوید: «می‌توانید با شناسایی نقاط درد کلیدی که ممکن است شما و همکارانتان تجربه کنید، برای حل یک مشکل خاص داوطلب شوید، و با پیشنهاد راه‌حل‌ها پیش بروید». “این فرصتی را برای یادگیری در محل کار ارائه می دهد و توسط مافوق برای کمک های مفید شما شناخته می شود.”

مایکروسافت جاوا بهینه سازی کامپایلر را معرفی می کند

بهترین تناسب خود را پیدا کنید

یک راه دیگر برای به دست آوردن تجربه در حین کار، جستجوی فرصت‌ها در شرکت‌های کوچکتر است، “که اغلب مکانی عالی برای توسعه دهندگان برای انجام این کار است، زیرا اعضای تیم اغلب کلاه‌های متعددی بر سر می‌گذارند.” “شما معمولاً می توانید از مجموعه مهارت های اصلی فعلی خود در حالی که تجربه ارزشمندی در مسیر شغلی انتخابی خود کسب می کنید، استفاده کنید.”

یک امکان دیگر ایجاد گروه‌های تمرکز فناوری جدید در سازمان‌های فعلی یا در جامعه برنامه‌نویسان آنها است تا به دیگران در ارتقاء مهارت در این زمینه کمک کند. بلک‌ول می‌گوید: «در این زمینه، فرصت‌هایی برای خود و دیگران در گروه ایجاد کنید تا مهارت‌ها را بیاموزند و به کار گیرند. “در خطوط مشابه، ممکن است گروه های فنی وجود داشته باشند که می توانید به آنها بپیوندید، به عنوان مثال در LinkedIn، جایی که می توانید با دیگران با اهداف مشابه یا متخصصان در زمینه های مورد علاقه خود ملاقات کنید.”

در نهایت، پیشرفت از موقعیت برنامه نویسی در مورد یافتن بهترین مناسب است. او می‌گوید: «درک و شناسایی کنید که از کار کردن روی چه چیزهایی لذت می‌برید و نقاط قوت اصلی شما چیست. به عنوان مثال، اگر از کمک به افراد در بهترین عملکرد خود و رشد حرفه‌ای لذت می‌برید، شاید آن نقش‌هایی که شامل مدیریت افراد می‌شوند مناسب باشند. اگر از کمک به مشتریان برای حل مشکلات تجاری با استفاده از فناوری لذت می برید، نقش توسعه کسب و کار ممکن است مناسب باشد.»