۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به نوعی OpenSearch موفق شده است

چنگال Elasticsearch از AWS گواه این است که این شرکت متعهد به مشارکت در منبع باز است.

چنگال Elasticsearch از AWS گواه این است که این شرکت متعهد به مشارکت در منبع باز است.

OpenSearch نباید وجود داشته باشد. جایگزین منبع باز برای Elasticsearch با پاسخ خدمات وب آمازون (AWS) به عقب افتادن از تغییر Elastic در مجوز Elasticsearch شروع شد، که به نوبه خود با ساختن یک سرویس Elasticsearch موفق توسط AWS شروع شد، اما کمک کمی کرد. در سال ۲۰۱۹، وقتی AWS راه اندازی شد و سپس Open Distro for Elasticsearch، فکر می‌کردم دلایل آن توخالی است و صادقانه بگویم، مقدس به نظر می‌رسد. به هر حال، این شرکتی بود که بیشتر از آنچه که کمک می کرد از منبع باز استفاده می کرد. دو سال بعد، AWS Elasticsearch را برای ایجاد OpenSearch انتخاب کرد و متعهد به یک “سرمایه گذاری بلند مدت” در OpenSearch.

من در آن زمان در AWS کار می کردم. به طور خصوصی، فکر نمی‌کردم کار کند.

در عوض، من احساس نمی‌کردم که AWS واقعاً درک نمی‌کند که چقدر کار در اجرای یک پروژه متن‌باز موفق انجام می‌شود، و این شرکت نمی‌تواند زمان و منابع لازم برای تبدیل OpenSearch را به رقیبی مناسب برای Elasticsearch سرمایه‌گذاری کند. من اشتباه میکردم. اگرچه OpenSearch راه درازی در پیش دارد تا بتواند به طور قابل اعتمادی ادعا کند که جایگزین Elasticsearch در ذهن و حجم کاری توسعه دهندگان شده است، اما نمودارهای محبوبیت موتور جستجو، با جمعیت مشارکت کننده متنوع. به نوبه خود، تجربه OpenSearch ابزار جدیدی را به زرادخانه قدرت های منبع باز AWS اضافه می کند.

چه کسی چه کسی را ساخته است؟

حتی به‌عنوان کسی که با AWS طرفدار دارم، من واقعاً از شرکت در سال ۲۰۱۹ متنفر بودم «باز نگه داشتن منبع باز” پست وبلاگ، که در آن دلایل خود را برای ایجاد یک جایگزین بازتر برای Elasticsearch بیان کرد. ابتدا، این شرکت به «مشارکت فعال خود در جوامع منبع باز» اشاره کرد اما شواهد کمی ارائه کرد. بله، این شرکت در پروژه‌هایی مانند لینوکس شرکت داشته و دارای متعهدهایی برای Apache Lucene بود که توسط Elastic استفاده می‌شد، اما به طور کلی، AWS بیشتر برای ساخت سرویس‌های مدیریت‌شده که مصرف منبع باز را آسان می‌کرد به جای مشارکت مستقیم در پروژه‌ها، انجام داد. AWS رایگانی نبود که منتقدان ادعا می‌کردند، اما در قوی‌ترین موقعیت برای ابراز تاسف در مورد «نگهبانان منبع باز [که آب بین جامعه منبع باز و کد اختصاصی ایجاد شده برای کسب درآمد از منبع باز را گل آلود می‌کنند» نبود. /p>

چرا SQL همچنان حاکم است

دیگ، کتری ملاقات کنید.

پس از آن پست در سال ۲۰۱۹، جنگ بر سر صدور مجوز Elasticsearch افزایش یافت تا سال ۲۰۲۱، زمانی که AWS تصمیم گرفت به طور کامل با مدیریت Elastics در Elasticearch رتبه‌ها را بشکند و آن را جدا کند. در آن زمان که تیم استراتژی و بازاریابی منبع باز AWS را اداره می کردم و در حالی که دلیل این حرکت را درک می کردم و از آن حمایت می کردم، فکر نمی کردم تیمی که این تصمیم را هدایت می کند – یا شرکت به عنوان یک کل – واقعاً چقدر درک کرده باشد. برای موفقیت کار لازم بود من هنوز فکر می کنم که این درست است. با این حال، من تا چه حد شرکت و آن تیم را دست کم گرفته بودم تا به اصل رهبری آمازون «وسواس مشتری.”

دو سال و بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود بعد، خوشحالم که گزارش دادم چقدر اشتباه کردم. به عنوان بخشی از تیم AWS OpenSearch، دیوید تیپت و الی فیشر از چند شاخص کلیدی موفقیت OpenSearch که سال ۲۰۲۲ خود را بررسی کردند. آنها بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود کردند و ۸۷۶۰ درخواست جذب از ۴۹۶ مشارکت کننده جمع آوری کردند که تعدادی از آنها برای AWS کار نمی کنند. سایر عوامل موفقیت، مانند تصمیم قبلی Adobe مبنی بر جایگزینی Elasticsearch با OpenSearch در مجموعه Adobe Commerce خود، یا مدیریت باز فزاینده آن با نگهبانان شخص ثالث برای پروژه. آنها همچنین از صعود سریع آن در رتبه‌بندی محبوبیت پایگاه‌داده DB-Engines تبلیغ نکردند و به رتبه‌های برتر رسیدند. ۵۰ پایگاه داده برای اولین بار.

Copilot Runtime: ساختن هوش مصنوعی در ویندوز

OpenSearch، به طور خلاصه، یک داستان موفقیت آمیز منبع باز است. شگفت آورتر، این یک داستان موفقیت آمیز منبع باز AWS است. برای بسیاری از کسانی که به «مادین نواری AWS منبع باز” روایتی وجود دارد، چنین داستان های موفقیتی وجود دارد. نیش واقعیت.

سگ قدیمی، ترفندهای جدید

همانطور که اخیراً نوشتم، یک انقلاب متن‌باز آرام در AWS در جریان است. حتی زمانی که AWS مایکروسافت و اوراکل را پشت سر گذاشت و به بزرگترین فروشنده پایگاه داده جهان از نظر درآمد تبدیل شد، طبق گفته گارتنر، این شرکت همچنین به مجموعه‌ای از پروژه‌های پایگاه داده تحت رهبری جامعه و شرکت، از جمله OpenSearch، به مشارکت‌کننده اصلی تبدیل شده است. AWS اکنون یک ۴ مشارکت‌کننده برتر PostgreSQL است، بزرگترین مشارکت کننده خارجی به MariaDB (یک فورک محبوب MySQL) و موارد دیگر. من اخیراً اعداد را اجرا نکرده‌ام، اما گمان می‌کنم که AWS اکنون در رده ۳ مشارکت‌کننده برتر پروژه‌های منبع باز قرار گرفته است، که با تعداد کارمندانی که به طور فعال مشارکت می‌کنند اندازه‌گیری می‌شود. بیان اینکه این تغییر چقدر عمیق است، دشوار است.

OpenTofu ممکن است به ما راه اشتباهی برای فورک کردن را نشان دهد

همچنین ممکن است برای برخی از شرکت ها باعث نگرانی شود. به همان اندازه که برخی از مردم دوست داشتند از اینکه AWS می‌گرفت و پس نمی‌داد ناراحت شوند، ممکن است همین افراد از شرکتی که می‌داند چگونه کاری بیش از نوشتن پست‌های وبلاگ درباره «باز نگه داشتن منبع باز» انجام دهد، ناامید شوند. اگر AWS پروژه های فورکینگ را به رویه عملیاتی استاندارد تبدیل کند، ممکن است ناراحت کننده باشد.

خوشبختانه، AWS نه تنها یاد گرفته است که چگونه متن بازتر بسازد، بلکه همچنین چگونگی شراکت را با شرکت های منبع باز یاد گرفته است. تجربه شخصی من با AWS این است که این شرکت در شراکت در سال ۲۰۱۹ خیلی بهتر از مشارکت در منبع باز نبود (نه آنقدرها که خیلی ها شکایت کردند، اما به همان اندازه که خود AWS ادعا می کرد) خوب نبود. که تغییر کرده است. همچنین این درست است که مشارکت و مشارکت در پروژه‌های موجود همیشه پیشنهاد مالی بهتری برای ترازنامه‌های AWS نسبت به پروژه‌های فورکی خواهد بود. بهتر است برخی منابع را در مقابل مشارکت بیشتر منابع قرار دهید.

بازگشت به OpenSearch. AWS هنوز راه درازی در پیش دارد، و موفقیت OpenSearch آن به نظر نمی رسد که صورت درآمد Elastic را ضعیف کند. به نظر می رسد که می تواند و باید برندگان زیادی در متن باز وجود داشته باشد. اما خوب است که می بینیم OpenSearch یکی از آنهاست. در این فرآیند، AWS را به شرکتی بهتر برای کار و خرید تبدیل کرده است.