۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

PHP را روی دات نت با PeachPie اجرا کنید

دات نت بسیار بیشتر از ابزارها و زبان های خود مایکروسافت است. متن باز PeachPie PHP را به جدول می آورد.

دات نت بسیار بیشتر از ابزارها و زبان های خود مایکروسافت است. متن باز PeachPie PHP را به جدول می آورد.

یکی از چیزهای جالب تر در مورد دات نت توسعه پذیری آن است. این فقط یک پلت فرم توسعه مایکروسافت با چارچوب ها و زبان های متمرکز بر ویندوز نیست. حتی در روزهای اولیه این پلتفرم، ابزارهایی مانند IronRuby و IronPython زبان‌های منبع باز محبوب را به CLR آوردند، در حالی که پروژه‌هایی مانند Unity بر روی .NET ساخته شدند و کتابخانه‌ها و خدمات بیشتری را اضافه کردند.

در قلب دات نت، زمان اجرای زبان مشترک، CoreCLR منبع باز قرار دارد. این ترکیبی از یک کامپایلر به‌موقع معماری، RyuJIT، و یک مفسر برای CIL (زبان متوسط ​​مشترک) پروژه است. با پشتیبانی استانداردهای باز، زبان‌های دات‌نت به CIL کامپایل می‌شوند، با مدیریت زمان اجرا CLR. حتی گزینه کامپایل مستقیم به باینری های خاص معماری که در اطراف CoreRT، یک محیط زمان اجرا بومی ساخته شده است، وجود دارد.

محیط مبتنی بر استانداردها، آوردن زبان‌ها و محیط‌های خود به دات‌نت را برای اشخاص ثالث نسبتاً آسان می‌کند و از بازی‌های سه بعدی با Unity گرفته تا پیاده‌سازی محیط آشنای توسعه وب PHP توسط PeachPie پشتیبانی می‌کند.

معرفی PeachPie

PeachPie به ویژه جالب است، زیرا PHP همچنان یک روش محبوب برای ساخت و ارائه سریع برنامه های وب است. در نظر گرفته شده که با نسخه استاندارد PHP سازگاری داشته باشد، کد PHP را به محیط های هسته ASP.NET مانند Azure منتقل می کند و به جای استفاده از ابزارهای استاندارد PHP، کد PHP را به CIL NET-Native کامپایل می کند. به‌جای اجرای چندین محیط، یک محیط را اجرا می‌کنید، اما می‌توانید ابزارهای توسعه مختلفی را برای ساختن و استقرار صفحات و برنامه‌ها انتخاب کنید.

شما می توانید این دو فناوری را با هم ادغام کنید و ASP.NET C# را در کنار PeachPie PHP در همان پروژه پیاده سازی کنید. کارهای انجام شده برای ساخت سایت در فناوری هایی مانند Blazor را می توان مستقیماً از PHP و بالعکس فراخوانی کرد. کتابخانه ها و توابع موجود PHP برای کد سی شارپ شما قابل مشاهده هستند و می توانید با استفاده از ساختارهای آشنا آن ها را فراخوانی کنید. یک گزینه پشتیبانی تجاری از تیم توسعه به این معنی است که شما تنها نیستید یا در تلاش برای دریافت پشتیبانی انجمن هستید.

تدوین پیش از زمان برای JVM پیشنهاد شده است

این کار ابزارهایی مانند PeachPie را بسیار مفید می‌کند: می‌توانید منابع و برنامه‌های موجود را به یک پلتفرم جدید بیاورید بدون ایجاد تغییرات عمده در حالی که توسعه دهندگان شما با فناوری های جدید به سرعت عمل می کنند. این نگاه جالبی است به اینکه چگونه تصمیمات معماری اتخاذ شده برای زبانی که مترجم خود را هدف قرار می دهد باید به یک اکوسیستم کاملاً جدید ترجمه شود. از آنجایی که این یک پروژه منبع باز با مجوز Apache 2.0 است، می‌توانید کد را ببینید و ارسال کنید. در درخواست های کشش.

ترجمه مفاهیم سطح پایین می تواند سخت باشد، به خصوص بدون نگاشت مستقیم بین دو روش کار. در وبلاگ PeachPie، تیم طراحی نشان می‌دهد که چگونه انتقال بین یک مفهوم نسبتاً اساسی در PHP (اعلام یک رابط صریح) و کد CIL حاصل را مدیریت کرده‌اند. همچنین این مسئله وجود دارد که از یک محیط با تایپ آزاد مانند PHP به محیطی که به طور پیش فرض قوی تایپ می شود، بروید.

البته در عمل، بسیاری از عملکردهای PHP توسط توابع کتابخانه قابل مدیریت هستند. رویکرد پی‌اچ‌پی برای اجرای عملیات به‌عنوان توابع، وظایفی را که PeachPie اجرا می‌کند، ساده می‌کند، زیرا یک تابع PHP می‌تواند مستقیماً به کتابخانه دات‌نت نگاشت شود. تنها چیزی که لازم است این است که PeachPie به عنوان یک جعبه سیاه عمل کند، یک تابع دات نت را زمانی که معادل PHP انتظار می رود فراخوانی کند و خروجی های مناسب را برای ورودی های فعلی برگرداند. به طور مشابه می‌تواند ساختارهای UI، مانند شبکه‌ها و فرم‌ها را به کنترل‌های معادل ASP.NET نگاشت.

ساخت کد با PeachPie

شروع با PeachPie سریع است؛ به عنوان یک برنامه افزودنی ویژوال استودیو از بازار ویژوال استودیو نصب می شود و یک مجموعه ای از الگوها برای گفتگوی پروژه جدید. شما می توانید از این برای شروع ساختن یک برنامه ASP.NET دارای PHP یا یک کتابخانه جدید استفاده کنید تا کد پشتیبان موجود شما از PHP فراخوانی شود. هنگامی که یک پروژه جدید را باز می کنید، PeachPie وابستگی های آن را دانلود می کند و می توانید شروع به کدنویسی کنید. همانطور که از ویژوال استودیو استفاده می کنید، به تمام ابزارهای آن از جمله IntelliSense و دیباگر داخلی دسترسی دارید. PeachPie سایت ها را کامپایل می کند و آنها را درست مانند ASP.NET اجرا می کند، بنابراین می توانید از مهارت ها و ابزارهای اشکال زدایی دات نت موجود از F5 و سرویس ها برای کار با سایت های راه دور در Azure یا سرورهای وب خود استفاده کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی، پشتیبانی برای استفاده از Azure DevOps وجود دارد که مطمئن می شود سایت های شما بخشی از خط لوله CI/CD (ادغام پیوسته و تحویل مداوم) شما هستند.

5 چارچوب وب محبوب Rust – کدام یک برای شما مناسب است؟

توسعه مدرن دات نت به ویژوال استودیو نیاز ندارد، بنابراین می توانید مستقیماً از خط فرمان با PeachPie کار کنید. با استفاده از NET SDK. قالب‌های PeachPie را از برنامه dotnet CLI دانلود کنید: dotnet new -i Peachpie.Templates::* این قالب‌ها را برای ساخت برنامه‌های ASP.NET، کتابخانه‌های کلاس و برنامه‌های کنسول نصب می‌کند. جالب اینجاست که حتی گزینه ای برای استفاده از PHP برای ساخت برنامه های Blazor WebAssembly و برنامه های PHP WebAssembly وجود دارد که به کاربران شما امکان می دهد کد PHP را با سرعت های اصلی در مرورگرهای خود اجرا کنند.

اکنون می توانید با استفاده از dotnet new web -lang PHP ساخت یک سایت PHP را شروع کنید. این دو دایرکتوری ایجاد می کند: وب سایت با کد سایت شما و سرور که نقطه ورود برنامه وب است. برای راه اندازی سایت خود، به سادگی دایرکتوری را به دایرکتوری Server تغییر دهید و dotnet run را تایپ کنید. سپس می توانید به localhost و پورت که در نمای خط فرمان ASP.NET توضیح داده شده است بروید.

این روش به شما امکان می دهد ابزار توسعه وب خود را برای ویرایش کد سایت خود انتخاب کنید. فایل index.php اولیه حاوی یک برنامه ساده PHP برای نمایش متن در مرورگر است تا بتوانید عملیات اولیه PeachPie را آزمایش کنید. هر کد PHP منتقل شده به سایت شما را می توان قبل از آپلود در میزبان ASP.NET برای آزمایش در اینجا کپی کرد.

توسعه‌دهندگان Go در حال جذب محصولات عمومی هستند - نظرسنجی

استفاده از دات نت برای انتقال PHP به فراتر از وب

از آنجایی که PeachPie PHP را به یک زبان دات نت تبدیل می کند، شما در واقع محدود به ساخت برنامه های وب نیستید. اکنون می‌توانید مهارت‌های PHP خود را بگیرید و از آن‌ها برای ساختن کد NET مستقل استفاده کنید، به عنوان مثال، از آن در برنامه‌های کنسول استفاده کنید. رویکرد برنامه‌نویسی اعلامی PHP می‌تواند به پر کردن شکاف بین توسعه‌ی کم‌کد و برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ کمک کند، و اجازه می‌دهد از کدهای PHP سریع به عنوان ماژول‌ها و کتابخانه‌های برنامه استفاده شود.

در مورد PeachPie چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. ایجاد قابلیت همکاری PHP با دات نت یک هدف ارزشمند است. بسیاری از کدهای PHP هنوز در حال استفاده هستند، و قابلیت‌های زیادی در ASP.NET مدرن می‌تواند به تقویت کد PHP کمک کند، در حالی که همچنان به توسعه‌دهندگان دات‌نت اجازه می‌دهد تا با ساخت توابع C# و فراخوانی آن‌ها، ادغام‌های عمیق سازمانی را به فرانت‌اندهای موجود PHP اضافه کنند. PHP. ترکیب و تطبیق ابزارهایی مانند این به توسعه دهندگان PHP مسیری برای توسعه ASP.NET و گزینه های کد درون خطی Razor آن می دهد – یک مدل توسعه ترکیبی موثر.

نتیجه ابزاری است که قابلیت‌های پلتفرم دات‌نت را نشان می‌دهد و فراتر از زبان‌ها و ابزارهای خود مایکروسافت است. در عین حال، معماران و مدیران توسعه می‌توانند منابع موجود را بر روی یک پلتفرم واحد بدون نیاز به آموزش پرهزینه و وقت‌گیر به حداکثر برسانند. کدهای قدیمی روی سیستم های جدید اجرا می شوند و کدهای جدید بر اساس چندین دهه تجربه PHP ساخته می شوند. این یک پیروزی برای همه است.