۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا کانتینرهای جاوا اسکریپت از کانتینرهای لینوکس پیشی خواهند گرفت؟

رایان دال، خالق Node.js و Deno معتقد است که اکثر خدمات وب ممکن است با استفاده از کانتینرهای جاوا اسکریپت به جای کانتینرهای لینوکس ساده شوند.

رایان دال، خالق Node.js و Deno معتقد است که اکثر خدمات وب ممکن است با استفاده از کانتینرهای جاوا اسکریپت به جای کانتینرهای لینوکس ساده شوند.

توسعه دهندگان Deno JavaScript و Runtime TypeScript در حال بررسی امکان ظروف جاوا اسکریپت – و خود جعبه ایمنی جاوا اسکریپت – به عنوان جایگزینی سطح بالاتر برای ظروف لینوکس هستند.

در یک پست وبلاگ این هفته، رایان دال، که پیشگام توسعه هر دو بود زمان اجرا Deno و Node.js جاوا اسکریپت، جاوا اسکریپت را به عنوان “زبان اسکریپت نویسی جهانی” ذکر کردند.

تیم Vue مولد سایت استاتیک VitePress 1.0 را منتشر کرد

او گفت که جهانی بودن جاوا اسکریپت باعث ظهور یک انتزاع ظرف مانند جدید می شود. کانتینرهای لینوکس درست پیش نمی روند، اما فکر کردن به کانتینرهای جاوا اسکریپت می تواند بسیاری از خدمات وب را ساده کند. دال همچنین اشاره کرد که Docker استفاده از ظروف لینوکس را با مجازی سازی در سطح سیستم عامل برای توزیع نرم افزار سرور رایج کرد. هر تصویر ظرف یک بسته نرم افزاری بدون وابستگی و آماده اجرا است. اما مرورگر جاوا اسکریپت محیط هرمتیک مشابهی را در سطح بالاتری از انتزاع ارائه می دهد.

Docker، Maven در بسته‌ها پیشتاز هستند

دال گفت که انتظار دارد فناوری کانتینر جاوا اسکریپت در چند سال آینده آشکار شود. Deno در حال بررسی این ایده است، به ویژه در محصول Deno Deploy خود، و در حال حاضر مهندسانی را برای پیگیری آن استخدام می کند.

دال گفت: زبان‌های اسکریپت می‌توانند به حل بسیاری از مشکلات سرور کمک کنند و اجازه می‌دهند منطق تجاری ارزان‌تر و سریع‌تر نوشته شود. نه تنها جاوا اسکریپت معتبرترین زبان های اسکریپت نویسی است، بلکه جعبه ایمنی جاوا اسکریپت به عنوان یک ظرف سطح بالاتر برای نرم افزار سرور در حال ظهور است. برخلاف کانتینرهای لینوکس، جعبه ایمنی جاوا اسکریپت می‌تواند فرمت دستورالعمل باینری WebAssembly را فراخوانی کند.