۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵ گام برای تطبیق هزینه های Kubernetes

مخارج روی Kubernetes و زیرساخت های مرتبط با کانتینر در دو سال گذشته افزایش یافته است. برای از بین بردن حدس و گمان و ضایعات این مراحل را دنبال کنید.

مخارج روی Kubernetes و زیرساخت های مرتبط با کانتینر در دو سال گذشته افزایش یافته است. برای از بین بردن حدس و گمان و ضایعات این مراحل را دنبال کنید.

هزینه دیر رسیدن به بازار چقدر است؟ تأثیر ناتوانی در پاسخگویی به تغییرات پیش بینی نشده در محیط کسب و کار مانند آنچه در سال ۲۰۲۰ تجربه شد، چیست؟ از دست دادن مشتریان، از دست دادن سهم بازار، و از دست دادن شهرت، به چند مورد.

شرکت‌ها برای داشتن بهترین موقعیت برای نوآوری با سرعت مورد نیاز در بازار امروز، به محاسبات بومی ابری به عنوان موتوری برای تسریع نوآوری روی آورده‌اند. فناوری‌های بومی ابری در سال‌های اخیر چشم‌انداز توسعه نرم‌افزار را متحول کرده‌اند که توسط شرکت‌هایی که به دنبال انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و کارایی بیشتر هستند، تقویت شده است.

میزان این انتقال چنین است که CNCF اخیراً آن را نامیده است «عادی جدید» است. گزارشی با عنوان استفاده از مزایای فناوری‌های بومی ابر نشان داد که ۷۷ درصد از شرکت ها قبلاً از فناوری های بومی ابری در همه یا برخی از برنامه های خود استفاده می کردند. CNCF 79٪ گزارش داد.

گزارش‌های اخیر همچنین نشان داده است که پذیرش موجب رشد چشمگیری در هزینه‌های Kubernetes و زیرساخت‌های مرتبط با کانتینر توسط کسب‌وکارها در دو سال گذشته شده است.

اما برای کسب‌وکارها اشتباه است که این گزارش‌ها را به عنوان نشانه‌ای برای به تعویق انداختن یا کند کردن پذیرش روش‌های بومی ابری تفسیر کنند. هزینه تقویت نوآوری بسیار کمتر از هزینه جا ماندن است، که توسط زیرساخت های قدیمی و فرآیندهای تحویل آهسته متوقف شده است.

داکر 105 میلیون دلار بودجه جمع آوری می کند تا تمرکز خود را بر توسعه دهندگان افزایش دهد

کلیدها، مانند هر انتقال فناوری مخرب، ابتدا درک محرک‌های هزینه‌ها و سپس بلوغ فرآیندها و ساختارهای حاکمیتی برای مدیریت هزینه‌ها و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه تجاری است.

با توجه به عدم قطعیت اقتصادی کنونی، با توجه به افزایش هزینه‌های رو به رشد، کسب‌وکارها باید محرک‌های این افزایش هزینه‌ها و استراتژی‌های موجود برای مدیریت آن‌ها را درک کنند. از معماری ضعیف یا استفاده ناکارآمد از منابع گرفته تا تقاضاهای پیش بینی نشده تجاری، دلایل بی شماری برای افزایش هزینه ها وجود دارد.

برای مثال، دسترسی سلف سرویس به محیط‌های Kubernetes ممکن است منجر به چرخش تیم‌های توسعه تعداد زیادی از خوشه‌های Kubernetes شود. همچنین، شرکت‌ها اغلب تخمین هزینه‌های Kubernetes را قبل از عرضه برنامه‌ها به تولید دشوار می‌دانند. به طور گسترده‌تر، شرکت‌ها اغلب راهی برای ردیابی پیکربندی‌های بهینه‌نشده Kubernetes ندارند، که منجر به مصرف زیرساخت‌های مداوم بیشتر می‌شود.

در سطح دقیق‌تر و عملی‌تر، سازمان‌ها چه مراحلی را می‌توانند برای مدیریت و هماهنگ کردن هزینه‌های Kubernetes خود با ارزش تجاری برنامه‌های نوآورانه جدید درونی کنند؟

مرحله ۱. بدانید هزینه های Kubernetes شما از کجا تامین می شود

از ابزارهای مشاهده‌پذیری منبع باز Kubernetes برای اجرای مدیریت هزینه Kubernetes و حذف حدس و گمان از مخارج Kubernetes استفاده کنید. یک مثال پروژه جعبه ایمنی CNCF OpenCost است که به تیم‌ها امکان مشاهده هزینه‌های فعلی و تاریخی Kubernetes و تخصیص منابع را می‌دهد.

مرحله ۲. هزینه های گزینه های سرویس Kubernetes خود را بدانید

مدل سازی هزینه را در محیط های UAT (تست پذیرش کاربر) با ارسال داده های آزمایشی برای پیش بینی هزینه های خشن Kubernetes انجام دهید. این داده‌ها همچنین می‌توانند بینش‌هایی در مورد سرویس‌های میکرو گران‌قیمتی ارائه دهند که ممکن است پادهای زیادی را تولید کنند و از منابع محاسباتی بیش از حد استفاده کنند که هزینه‌ها را بالا می‌برد. این ریزسرویس ها باید دوباره معماری یا پیکربندی شوند.

چرا توسعه دهندگان از Confluent برای مدیریت آپاچی کافکا استفاده می کنند؟

مرحله ۳. خود را در یک ارائه دهنده Kubernetes قفل نکنید

رویکرد ترکیبی-ابر و چند ابری را برای بارهای کاری Kubernetes خود اتخاذ کنید تا مطمئن شوید که هزینه های Kubernetes شما در یک ارائه دهنده یا معماری قفل نمی شود. این به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا بارهای کاری را بر روی ارائه‌دهنده ابر یا در زیرساخت‌های خصوصی و اولیه قرار دهید، هر کدام که مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل را ارائه می‌کند که الزامات عملیاتی را برآورده می‌کند.

مرحله ۴. توزیع های سبک Kubernetes را برای حجم کاری خود در نظر بگیرید

کمتر مصرف کنید. برای مثال، K3s، یک پروژه جعبه ایمنی CNCF، توزیع Kubernetes دارای گواهینامه سبک وزن و در عین حال قدرتمندی را ارائه می‌کند که از منابع بسیار کمتری نسبت به Kubernetes استاندارد استفاده می‌کند. .

مرحله ۵. بهترین شیوه ها و فرآیندهای حاکمیتی را تعریف کنید

برخی از سطوح حکومت را در دسترسی سلف سرویس به خوشه‌های Kubernetes بگنجانید. بسیاری از شرکت‌ها به یک تیم متمرکز «مهندسی پلت‌فرم» روی می‌آورند تا خدمات منسجم و بهترین شیوه‌های از پیش پیکربندی‌شده را به تیم‌های توسعه ارائه دهند که در نتیجه بهره‌وری بالاتر و هزینه‌های کلی کمتری دارد.

در نهایت، هنگام انتقال به محاسبات بومی ابری، رهبران باید تشخیص دهند که افزایش هزینه‌ها در حوزه‌های جدید وجود دارد. با این حال، به نظر من، راه‌حل‌های بومی ابری ارائه‌شده در Kubernetes و کانتینرها، مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزار را برای ارائه خدمات جدید و نوآورانه به بازار امروز ارائه می‌کنند. جایگزین‌های ماشین‌های مجازی و فلز لخت هر دو در ارائه مقیاس و چابکی به خدمات تجاری جدید کارآمدی کمتری دارند.

پلت فرم امنیتی کانتینر NeuVector منبع باز Suse

هزینه‌ها برای کسانی که انتظارات معقول و برنامه‌های اجرایی دارند، زیاد نخواهد بود. در آماده‌سازی، سازمان‌ها باید بهترین سیاست‌ها و فرآیندهای حاکمیتی را برای ارائه بارهای کاری بومی ابری که در Kubernetes اجرا می‌شوند، تعریف کنند.

تحول دیجیتال بدون چالش نیست. تعادل هزینه ها به مسائل یکپارچه سازی، مقیاس پذیری و امنیت در لیست موانع پیش روی شرکت ها می پیوندد. در این پرتو، مسائل هزینه بهتر به عنوان عاملی برای مدیریت به جای یک تهدید وجودی دیده می شود. با تقاضای مشتریان خدمات جدید و مؤثرتر، نوآوری همچنان در اولویت خواهد بود. و همانطور که در ابتدا گفتم، این هزینه ها در مقایسه با عواقب ناتوانی در پاسخگویی به بازار کمرنگ می شود.

برنت شرودر مدیر ارشد فناوری جهانی و رئیس دفتر CTO در SUSE است. .

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.