۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سی شارپ محبوبیت زبان جاوا را به چالش می کشد

زبان شی گرا مایکروسافت برای دات نت شکاف با جاوا را در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe کاهش داده است.

زبان شی گرا مایکروسافت برای دات نت شکاف با جاوا را در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe کاهش داده است.

زبان سی شارپ مایکروسافت در فهرست محبوبیت زبان Tiobe در جاوا رشد می کند، روندی که می تواند به زودی شاهد پیشی گرفتن C# از جاوا باشد.

تفاوت بین جاوا رتبه چهارم با امتیاز ۸.۹۲% و C# رتبه پنجم با ۷.۷۱% در شاخص Tiobe برای اکتبر ۲۰۲۳. شرکت خدمات کیفیت نرم‌افزار Tiobe پیش‌بینی می‌کند که C# طی چند ماه تحت روندهای فعلی از جاوا پیشی خواهد گرفت. جاوا مدت‌ها در رتبه اول این فهرست قرار داشت تا اینکه در سال‌های اخیر توسط C، Python و C++ سبقت گرفت.

گوگل برنامه توسعه دهنده گوگل را راه اندازی کرد

به گفته Tiobe، سی شارپ شی گرا، ایمن نوع و جاوا که به ارائه قابلیت حمل از طریق ماشین مجازی جاوا (JVM) معروف است، در حوزه های مشابه مورد استفاده قرار گرفته اند و بنابراین دو دهه است که رقبای یکدیگر هستند. Tiobe به معرفی مدل مجوز پولی Oracle برای Oracle اشاره کرد. جاوا یکی از دلایل افول جاوا است.

مایکروسافت رویکرد مخالف را در پیش گرفت و C# را رایگان و منبع باز، Tiobe کرد. گفت. به گفته Tiobe، علاوه بر این، جاوا باید با Kotlin، یک رقیب مستقیم کاملاً سازگار در JVM که استفاده آسان‌تر و رایگان است و جاوا در سال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است، مقابله کند. با این وجود جاوا همچنان یک زبان مهم در محاسبات سازمانی است، به طوری که Java 21 ماه گذشته منتشر شد و Java 22 در ماه مارس آینده منتشر شد. و باینری های منبع باز رایگان جاوا هنوز از طریق OpenJDK در دسترس هستند.

گوگل فریمورک های Angular و Wiz را ادغام می کند

شاخص Tiobe بر اساس فرمولی است که محبوبیت زبان را با محاسبه تعداد مهندسان ماهر، دوره‌ها، و فروشندگان شخص ثالث مربوط به هر زبان، بر اساس نتایج در موتورهای جستجو مانند Google، Bing و Yahoo، ارزیابی می‌کند.< /p>

۱۰ مورد برتر برای شاخص Tiobe برای اکتبر ۲۰۲۳:

  1. Python، ۱۴.۸۲٪
  2. C، ۱۲.۰۸٪
  3. C++، ۱۰.۶۷٪
  4. جاوا، ۸.۹۲٪
  5. C#، ۷.۷۱٪
  6. جاوا اسکریپت، ۲.۹۱٪
  7. ویژوال بیسیک، ۲.۱۳٪
  8. PHP، ۱.۹٪
  9. SQL، ۱.۷۸٪
  10. مونتاژ، ۱.۶۴٪
تصاویری که مضر در نظر گرفته می شوند (گاهی اوقات)

جایگزین شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Pypl جستجوهای آموزش زبان در Google را ارزیابی می کند. ۱۰ مورد برتر برای شاخص Pypl در اکتبر ۲۰۲۳:

  1. Python، با ۲۸.۰۵٪ سهم
  2. جاوا، ۱۵.۸۸٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۲۷٪
  4. C#، ۶.۷۹٪
  5. C/C++، ۶.۵۹٪
  6. PHP، ۴.۸۶٪
  7. R، ۴.۴۵٪
  8. TypeScript، ۲.۹۳٪
  9. Swift، ۲.۶۹٪
  10. Objective-C، ۲.۲۹٪