۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft .NET MAUI به خط پایان نزدیک می شود

چارچوب توسعه‌دهنده چند پلتفرمی به پیش‌نمایش 14 منتقل می‌شود و در دسترس بودن عمومی برای سه ماهه دوم سال 2022 برنامه‌ریزی شده است.

چارچوب توسعه‌دهنده چند پلتفرمی به پیش‌نمایش ۱۴ منتقل می‌شود و در دسترس بودن عمومی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

از آنجایی که مایکروسافت به در دسترس بودن عمومی چارچوب توسعه متقابل پلتفرم .NET MAUI (واسطه برنامه چند پلت فرم) خود نزدیک می شود، این شرکت به تازگی یک قابلیت منو برای توسعه دهندگان دسکتاپ اضافه کرده است.

پیش‌نمایش ۱۴ از .NET MAUI، که در Visual Studio 2022 17.2 Preview از ۱۶ مارس ارائه شده است، دارای یک MenuBar برای رفع نیاز به منوی سنتی در بالا است. از پنجره برنامه در ویندوز و در نوار عنوان در MacOS. منوها ممکن است در XAML یا C# برای هر ContentPage که در Shell یا یک NavigationPage میزبانی می‌شود، بیان شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند با افزودن یک MenuBarItem شروع کنند. به مجموعه MenuBarItems صفحه و افزودن MenuFlyoutItem برای مستقیم کودکان یا MenuFlyoutSubItem برای کانتینرهای MenuFlyOutItem دیگر .

تکامل چارچوب Xamarin.Forms بین پلتفرمی، .NET MAUI توسعه برنامه‌های دسکتاپ بومی و تلفن همراه با C# و XAML را امکان‌پذیر می‌سازد. با استفاده از یک پایه کد مشترک و واحد، برنامه ها می توانند در اندروید، iOS، ویندوز و MacOS اجرا شوند. با .NET MAUI، APIهای پلتفرم‌های مختلف در یک API واحد متحد می‌شوند که تجربه توسعه‌دهنده یکبار نوشتن و اجرا در هر مکانی با دسترسی به پلتفرم‌های بومی را ممکن می‌سازد.

یک نامزد انتشار .NET MAUI در ماه آوریل و تا ژوئن در دسترس خواهد بود. هنگامی که نسخه تولیدی .NET MAUI با .NET 6 و ویژوال استودیو عرضه شود، تمرکز روی وظایف مربوط به نسخه برنامه ریزی شده .NET 7 در اواخر امسال تغییر خواهد کرد. برای دسترسی به پیش‌نمایش، پیش‌نمایش Visual Studio 2022 را نصب کنید و تأیید کنید NET MAUI (پیش‌نمایش) در قسمت «توسعه موبایل با حجم کاری NET.»

علامت زده شده است

سایر موارد برجسته پیش‌نمایش ۱۴، که حل مشکل و ویژگی‌های تکمیل‌شده را ارائه می‌دهد، عبارتند از:

  • تطبیق دستگاه و Essentials به همراه رابط‌هایی برای APIهای Essentials اضافه شد.
  • پیاده سازی Shell WinUI برای استفاده مجدد از اکثر اجزای مشابه به عنوان یک برنامه غیر شل این امکان تکرار روی بقیه APIهای Shell را به روشی مشارکتی‌تر فراهم می‌کند، که می‌تواند برای ساختارهای غیر شل اعمال شود.
  • حافظه پنهان تصویر iOS در حال پیاده سازی است.
  • هندلرها برای اشکال مانند خطوط و مستطیل ایجاد شده‌اند.
  • ویژگی کوکی‌ها در WebView پیاده‌سازی شده است.