۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵ روش برای بهبود صفحات گسترده برای گردش کار کسب و کار

هنگامی که داده ها و گردش کار پیچیده می شوند، این رویکردهای پلتفرم بسیار کارآمدتر و قابل اعتمادتر از یک صفحه گسترده کار می کنند.

هنگامی که داده ها و گردش کار پیچیده می شوند، این رویکردهای پلتفرم بسیار کارآمدتر و قابل اعتمادتر از یک صفحه گسترده کار می کنند.

من اخیراً در مورد پنج روشی که صفحات گسترده کسب و کار شما را نابود می کنند نوشتم. صفحات گسترده ابزاری همه کاره برای انجام تجزیه و تحلیل سریع و موردی داده ها، توسعه مطالب ارائه، ایجاد پایگاه های دانش کوچک و همکاری با تیم های کوچک هستند. اما زمانی که صفحات گسترده به ابزاری عملیاتی در فرآیندهای تجاری مکرر تبدیل می شوند، تلاش دستی مورد نیاز برای حفظ کیفیت داده ها و توسعه گردش کار می تواند پرهزینه و مستعد خطا باشد.

وقتی صفحه‌گسترده‌ها بخشی از یک فرآیند مداوم می‌شوند، زمان آن فرا رسیده است که همه کسانی که از آنها استفاده می‌کنند – رهبران کسب‌وکار، معماران راه‌حل، دانشمندان داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار – گزینه‌های مهاجرت به پلتفرم‌های قوی‌تر را بررسی کنند.

با توجه به اینکه صفحه‌گسترده‌ها چاقوهای ارتش سوئیس ابزار اداری هستند، گزینه‌های مناسب برای مدرن‌سازی چندین نوع مختلف پلت‌فرم را در بر می‌گیرد. برخی از صفحات گسترده را می توان با ابزارهای نرم افزاری قابل تنظیم به عنوان سرویس جایگزین کرد، در حالی که برخی دیگر به راه حل قابل تنظیم تری نیاز دارند. گزینه‌های کم‌کد به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا به راحتی پیشرفت‌ها را ایجاد و پشتیبانی کنند، و گزینه‌های بدون کد به کاربران امکان می‌دهد راه‌حل‌های خود را توسعه دهند.

برای گردش‌های کاری در مقیاس بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، تیم‌های توسعه ممکن است برنامه‌های توسعه‌یافته سفارشی، پلتفرم‌های مدیریت فرآیند کسب‌وکار (BPM) یا سایر چارچوب‌های توسعه برنامه‌های کاربردی سازمانی را در نظر بگیرند. هنگامی که یک گردش کار نیاز خاص دامنه یا صنعت را برآورده می کند و توسط چندین بخش مورد استفاده قرار می گیرد، به جای جایگزینی صفحات گسترده با ابزارهای سبک تر، ارزش آن را دارد که پلتفرم های مخصوص کار مورد نظر را بررسی کنید.

بسته به انواع داده‌ها، گردش کار، الزامات ارائه، ملاحظات امنیتی و همکاری مورد نیاز، پلتفرم‌های مختلف ارزش بررسی دارند. در بسیاری از موارد، پلتفرم‌ها به بیش از یک نوع کاربرد اشاره می‌کنند و بسیاری از مواردی که فهرست می‌کنم می‌توانند در چند دسته قرار گیرند.

در اینجا پنج روش برای جایگزینی صفحه‌گسترده‌هایی که بر روی انواع پلتفرم‌های مختلف طراحی می‌شوند، آورده شده است. بیشتر سازمان‌ها برای پوشش موارد استفاده گسترده از صفحه‌گسترده خود به چندین گزینه نیاز دارند.

نحوه استفاده از اظهارات در جاوا

تجسم داده یا داشبورد بسازید

اگر صفحه‌گسترده عمدتاً مجرای برای نمایش نمودارها و نمودارها باشد، یکی از گزینه‌ها بازسازی تجسم داده‌ها در یک پلتفرم هوش تجاری (BI) سلف سرویس است. بهترین رویکرد این است که نیازهای اساسی را دوباره کشف کنید و داشبوردهایی را که نیازهای تجاری را برآورده می کنند، به جای انتقال نمودارهای موجود در یک پلت فرم جدید، بازسازی کنید.

توسعه دهندگان و دانشمندان داده شهروند باید شناسایی پرسونای کاربر، مستندسازی سوالاتی که داشبوردها به آنها پاسخ خواهند داد، رسیدگی به مسائل مربوط به کیفیت داده ها و پیروی از استانداردهای تجسم داده ها. برخی از پلتفرم‌ها ابزارهای مجزای تجسم داده هستند، اما بسیاری از آنها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که تجسم‌ها را مستقیماً در برنامه‌ها و سایر پلتفرم‌ها جاسازی کنند.

پلتفرم‌هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از Domo، KNIME، Looker، Power BI، Qlik، Sisense، Tableau و ThoughtSpot.

به پایگاه داده SaaS یا بدون کد مهاجرت کنید

اگر صفحه‌گسترده داده‌های اصلی را برای یک پایگاه دانش یا گردش کار ذخیره می‌کند، احتمالاً برای انتقال و مدیریت داده‌ها به پایگاه داده نیاز دارید. با فرض اینکه این داده‌های ساخت‌یافته است (صفحه‌های ردیف و داده‌های ستونی)، می‌توانید آن را به یک پایگاه داده مدیریت شده ابری عمومی مانند سرویس پایگاه داده رابطه‌ای AWS یا Azure SQL وارد کنید، اما پس از آن، کار توسعه اضافی در مورد ابزارهای گردش کار و داده‌ها باقی خواهد ماند. .

یک گزینه دیگر بررسی SaaS و پایگاه‌های داده با کد پایین است که به شما امکان می‌دهد ساختارهای پایگاه داده را ایجاد کنید، داده‌ها را بارگیری کنید، گردش‌های کاری مبتنی بر نقش را توسعه دهید، و داشبورد ایجاد کنید. پلتفرم هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از Caspio، Kintone، و Quickbase.

خارج از SaaS، پایگاه‌های داده با کد پایین و ابری، معماران و رهبران فناوری اطلاعات باید دریاچه‌های داده و انبارهای داده‌ای خاص دامنه را که از گردش‌های کاری کامل و سرتاسر پشتیبانی می‌کنند، تحقیق کنند. به عنوان مثال می‌توان به پلتفرم‌های داده‌های مشتری برای داده‌های مشتری، راه‌حل‌های AIops برای عملیات فناوری اطلاعات، پلت‌فرم‌های اتوماسیون بازاریابی، و سکوهای جستجوی سازمانی. این پلتفرم‌ها اتصال آسان‌تر به منابع داده رایج برای دامنه‌های خود را امکان‌پذیر می‌کنند و سپس ترکیبی از گردش کار، یادگیری ماشین و قابلیت‌های گزارش را ارائه می‌کنند.

همکاری و گردش کار بخش را فعال کنید

بیایید یک مورد استفاده را در نظر بگیریم که در آن یک بخش یا تیم از صفحات گسترده برای مدیریت یک گردش کار استفاده می کند. گردش کار می تواند تقویم تحریریه یک تیم بازاریابی، Kanban یک بخش تولید برای مدیریت پذیرش و انجام کار، یا یک تیم خدمات میدانی باشد که مشاغل آنها را ردیابی می کند. این صفحه‌گسترده‌ها معمولاً داده‌های کافی برای مدیریت گردش کار را ذخیره می‌کنند، اما فاقد پیکربندی برای ردیابی و کنترل فرآیند هستند.

3 برنامه قاتل برای هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ابر

SaaS و ابزارهای بدون کد بر روی فعال کردن ترکیبی از قابلیت‌های گردش کار و همکاری تمرکز می‌کنند. پلتفرم هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از Airtable، Asana، Jira Work Management، Monday، Smartsheet و TrackVia.

برای جریان‌های کاری در مقیاس بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، می‌خواهید پلتفرم‌های دامنه خاص را با مدل‌های داده، پیکربندی‌های گردش کار، و بهترین شیوه‌های تعبیه‌شده مرور کنید. اینها شامل طیف گسترده ای از پلتفرم ها، از جمله برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت محتوا، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، همکاری چابک، مدیریت استعداد و برنامه ریزی مالی است.

یکپارچه‌سازی‌ها و جریان‌های داده‌ها را بیش از حد خودکار کنید

گاهی اوقات، صفحات گسترده به عنوان مراحل واسطه در جریان داده، یکپارچه سازی یا اتوماسیون سطح پایین استفاده می شود. یک بازاریاب ممکن است از یک صفحه گسترده برای ادغام لیست های ایمیل استفاده کند، یا یک مهندس عملیات فناوری اطلاعات ممکن است برای مستند کردن مراحل راه اندازی مجدد یک سرور برنامه کاربردی داشته باشد. بسیاری از موارد استفاده از صفحه گسترده در وسط وجود دارد که در آن شخصی دو سر جریان را به هم وصل می کند و در وسط کار دستی انجام می دهد.

چند نوع پلتفرم مختلف می‌توانند جایگزین صفحه‌گسترده-in-the-middle case case شوند:

  • استخراج، تبدیل، و بارگذاری (ETL)، آماده سازی داده، و سایر پلتفرم های dataops مانند Alteryx، Informatica، Tableau، و Talend از جریان ها و خطوط لوله داده پشتیبانی می کنند.
  • اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA ) ابزارهایی مانند Automation Anywhere، Blue Prism و UiPath می توانند استخراج اطلاعات را از وب سایت ها، SaaS و منابع دیگر به طور خودکار انجام دهند.
  • فناوری‌های یکپارچه‌سازی شهروند از ادغام‌های اگر-این-آنوقت-آن بین SaaS، ابر و ابزارهای دیگر، از جمله Zapier، IFTTT، و Tray.io پشتیبانی می‌کنند.
  • پلتفرم‌های ادغام از داده‌ها، API و ادغام‌های گردش کار پشتیبانی می‌کنند و شامل پلتفرم‌های قوی مانند Boomi، Celigo، Jitterbit، MuleSoft و SnapLogic می‌شوند.
  • اتوماسیون فناوری اطلاعات، اتوماسیون تست تضمین کیفیت، CI/CD، و پیکربندی زیرساخت به‌عنوان کد (IaC) نمونه‌هایی از پلتفرم‌های فناوری اطلاعات هستند که برای ادغام اسکریپت‌ها، کارهای دستی و صفحات گسترده در فرآیندهای تکرارپذیر و خودکار استفاده می‌شوند.
بهترین راه برای پیگیری پایداری ابر

یک برنامه کم کد یا بدون کد بسازید

اگر یک صفحه‌گسترده عملکردهای متعددی را انجام می‌دهد، از جمله بارگیری داده، پردازش آن، فعال کردن همکاری و ارائه نتایج، ممکن است لازم باشد برنامه‌ای را برای جایگزینی آن ایجاد کنید. البته، می‌توانید یک برنامه را کدنویسی کنید، آن را در یک معماری بدون سرور مستقر کنید و آن را از طریق یک فرآیند توسعه چابک حفظ کنید. اما یکی از دلایلی که این گردش‌های کاری با استفاده از صفحه‌گسترده‌ها تکامل یافته‌اند این است که فناوری اطلاعات نمی‌تواند به راحتی با نیازهای کسب‌وکار برای برنامه‌ها و پیشرفت‌های جدید مطابقت داشته باشد.

امروزه، سهم قابل توجهی از برنامه‌ها بر روی پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد توسعه داده می‌شوند. پست‌های قبلی من را در مورد هفت کلید برای انتخاب یک پلتفرم کم‌کد و هفت پلتفرم کم‌کد که توسعه‌دهندگان باید بدانند مرور کنید. برخی از پلتفرم‌هایی که به توسعه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان شهروند کمک می‌کنند تا صفحات گسترده را در برنامه‌ها بسازند عبارتند از Appian، Betty Blocks، Bizagi، Caspio، Claris، Creatio، Google AppSheet، Mendix، Microsoft PowerApps، Oracle APEX، OutSystems، Pega، Quickbase، Retool، Unqork و Vantiq.

قبل از اینکه صفحه گسترده را رها کنید

اگرچه گزینه‌های زیادی برای جایگزینی صفحه‌گسترده‌ها وجود دارد، به خاطر داشته باشید که برنامه‌ها نمی‌توانند به راحتی جای باز بودن و همه انعطاف‌پذیری‌های استفاده از آنها را بگیرند. مردم تطبیق پذیری صفحات گسترده و توانایی اضافه کردن ستون ها، تغییر داده ها و ایجاد فرمول ها را دوست دارند – چیزی که احتمالاً هنگام انتقال داده ها و گردش کار به پلتفرم های دیگر کنترل خواهید کرد. همچنین به این معنی است که مردم باید به تجربیات، ابزارها و رابط های کاربری جدید عادت کنند، همراه با این ایده که جنبه هایی از کارهایی که افراد به صورت دستی انجام می دادند اکنون خودکار خواهند شد.

قبل از شروع، مهم است که با کاربران اصلی همکاری کنید. نحوه انجام کارها را امروز باز کنید و با توجه به اهداف تجاری، کیفیت و مقیاس، الزامات را بر اساس آنچه که سعی در انجام آنها دارند بازسازی کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید پلتفرم‌ها را کاوش کنید، رویکردهای نمونه اولیه، توسعه راه‌حل‌ها و پیشرفت‌ها را ایجاد کنید.