۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پلتفرم یادگیری ماشینی Vertex AI گوگل ابزارهای هوش مصنوعی مولد را دریافت می کند

به‌روزرسانی‌های جدید سرویس یادگیری ماشین Google Cloud به این شرکت کمک می‌کند تا در مقابل رقبایی مانند مایکروسافت، AWS و IBM قرار بگیرد.

به‌روزرسانی‌های جدید سرویس یادگیری ماشین Google Cloud به این شرکت کمک می‌کند تا در مقابل رقبایی مانند مایکروسافت، AWS و IBM قرار بگیرد.

در کنفرانس سالانه I/O گوگل در روز چهارشنبه، این غول اینترنتی اعلام کرد که در حال اضافه کردن ابزارهای جدیدی است که برای کمک به ایجاد قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به پلتفرم عملیاتی یادگیری ماشینی خود طراحی شده است. با نام Vertex AI.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی افزوده شده به هوش مصنوعی Vertex Google Cloud شامل سه مدل پایه جدید است. به اصطلاح embeddings APIهای متن و تصاویر. ابزاری برای تقویت یادگیری از بازخورد انسانی؛ و قبلاً ابزارهایی مانند Generative AI Studio، Model Garden و مدل زبان بزرگ PalM 2 برای متن و چت را به نمایش گذاشته بود.

(به طور جداگانه، Google همچنین Duet را معرفی کرد، یک موتور هوش مصنوعی مولد جدید برای Google Cloud، که برای کمک به برنامه‌نویسان طراحی شده است. به هوش مصنوعی Duet Google برای مقابله با Amazon CodeWhisperer، GitHub Copilot مراجعه کنید.)

در ماه مارس، Google Cloud سرویس جدیدی را با نام Gen App Builder، برای کمک به شرکت‌ها در ساختن برنامه‌های چت و جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با استناد به مدل‌های پایه خود Google.

در همان دوره، این شرکت گفته بود که مدل Garden و Generative AI Studio را به Vertex AI اضافه خواهد کرد. در حالی که Model Garden مخزن مدل‌های پایه از Google و شرکای آن است، Generative AI Studio مجموعه‌ای کم‌کد برای تنظیم، استقرار و نظارت بر مدل‌های پایه است.

مایکروسافت از پایگاه داده Copilot برای Azure SQL رونمایی کرد

مدل های پایه برای کمک به کدنویسی، ویرایش تصاویر

این شرکت گفت:

مدل‌های پایه جدید – Codey، Imagen و Chirp – اضافه شده به Vertex AI به تولید کد، ویرایش تصاویر و ایجاد برنامه‌هایی که می‌توانند به کاربران در مکالمه به زبان‌های مادری مختلف کمک کنند، کمک خواهند کرد.

به گفته این شرکت، Codey می‌تواند کد را تکمیل کند، به توسعه‌دهندگان کمک کند تا کد را از طریق پردازش زبان طبیعی تولید کنند، و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با یک ربات چت کنند تا برای اشکال‌زدایی کد، ایجاد اسناد، یادگیری مفاهیم جدید و سایر کدهای مرتبط با آن کمک بگیرند. پرس و جو.

Codey از بیش از ۲۰ زبان از جمله Python، Typescript، Java، Go و Google Standard SQL پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، این شرکت گفت که از Imagen می‌توان برای ایجاد و ویرایش تصاویر از طریق درخواست‌های زبان طبیعی استفاده کرد و افزود که مدل پایه می‌تواند برای زیرنویس کردن تصاویر نیز استفاده شود.

Google گفت که شرکت‌ها می‌توانند تصاویر محصولات خود را برای ایجاد محتوایی مانند وثیقه بازاریابی آپلود کنند و اشاره کرد که تصاویر تولید شده می‌توانند بی نهایت تکرار شوند.

این شرکت گفت که سومین مدل جدید، Chirp، با هدف کمک به شرکت‌ها با مشتریان خود به زبان مادری‌شان صحبت می‌کند. این مدل از ۱۰۰ زبان از طریق چت و صدا پشتیبانی می کند.

Embeddings APIها روابط داده جدیدی پیدا می کنند

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های Vertex AI، این شرکت در حال افزودن APIهای تعبیه‌شده برای متن و تصاویر است تا به توسعه‌دهندگان سازمانی کمک کند متن و تصاویر را به بردارهای عددی تبدیل کنند تا توسط مدل‌های زبان بزرگ پردازش شوند.< /p>

IBM برای به دست آوردن دارایی های نوسازی برنامه از Advanced

بردارهای عددی روابط معنایی بین داده ها را ترسیم می کنند و خواندن مدل ها را آسان تر می کند.

این APIها را می‌توان توسط توسعه‌دهندگان برای ساخت ربات‌های چت پرسش و پاسخ بر اساس داده‌های یک شرکت، ایجاد طبقه‌بندی متن و تقویت جستجوی معنایی و همچنین قابلیت‌های دیگر مانند بهبود خوشه‌بندی، تشخیص ناهنجاری، و تحلیل احساسات استفاده کرد. p>

در یادگیری ماشینی، خوشه‌بندی فرآیند گروه‌بندی داده‌های بدون برچسب است.

به گفته بردلی شیمین، تحلیلگر ارشد Omdia، APIهای تعبیه‌شده، پذیرش مدل‌های زبان بزرگ را تشویق می‌کنند زیرا شرکت‌ها از ایده بردار کردن داده‌ها برای نمایش داده‌های خود در معرض این مدل‌ها استفاده می‌کنند.

بازخورد انسانی به تنظیم مدل ها کمک می کند

Google همچنین یک ابزار تنظیم درخواست انسان به Vertex AI اضافه کرده است.

این ابزار که یادگیری تقویتی بر اساس بازخورد انسانی (RLHF) نامیده می‌شود، به شرکت‌ها کمک می‌کند عملکرد و ایمنی مدل را در طول زمان حفظ کنند، و افزود که ابزار تنظیم می‌تواند برای ریشه‌کن کردن سوگیری یا هر گونه سمیت استفاده شود.

p>

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «این به ویژه در صنایعی که دقت بسیار مهم است، مانند مراقبت‌های بهداشتی، یا رضایت مشتری حیاتی است، مانند امور مالی و تجارت الکترونیک مفید است.

7 مرحله برای بهبود تجزیه و تحلیل برای سازمان های داده محور

به گفته روآن کوران، تحلیلگر Forrester، APIهای تعبیه‌شده و ابزار RLHF، برای شرکت‌ها در توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مهم هستند.

«برای بسیاری از شرکت‌هایی که می‌خواهند با هوش مصنوعی مولد شروع کنند و توانایی‌های خود را بسازند، یک عامل محدودکننده اصلی مهارت‌های داخلی است، Google Cloud و سایر فروشندگان در تلاش هستند تا با ارائه ابزارهایی برای بهبود بخشیدن به چالش‌های پیچیدگی، کمک کنند. توانایی‌های مدل‌های پایه برای آماده‌سازی آن‌ها برای برنامه‌های کاربردی سازمانی، “کوران گفت.

مدل‌های پایه جدید، APIهای تعبیه‌شده، و یادگیری تقویتی از ابزار بازخورد انسانی در حال حاضر از طریق برنامه آزمایشگر معتمد، بدون ارائه جدول زمانی برای در دسترس بودن عمومی.

به روز رسانی های Vertex AI مشابه Amazon Bedrock، Microsoft OpenAI API

به‌روزرسانی‌های Vertex AI گوگل، ارائه‌دهنده خدمات ابری عمومی را در برابر رقبایی مانند AWS، IBM و مایکروسافت قرار می‌دهد، و افزودند که به‌روزرسانی‌ها شبیه به پیشنهاداتی مانند Amazon Bedrock، مایکروسافت هستند. OpenAPIها و واتسونکس IBM.

کوران گفت: «قابلیت‌های Google Cloud برای ارائه این سه مدل پایه، همراه با قابلیت‌های اضافی، به طور کلی شبیه به Amazon Bedrock و خدمات OpenAI Azure است. رابط و نوت بوک علم داده.

به گفته Shimmin، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد گوگل، رقابتی را که مایکروسافت با انتشار ChatGPT.

شیمین گفت، فروشنده با بهترین زیرساخت قادر به حمایت از شرکت‌ها و حریم خصوصی جهانی همراه با اعتماد یا نگرانی‌های امنیتی، مسابقه هوش مصنوعی را رهبری خواهد کرد.