۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شما نمی توانید از بدهی فنی فرار کنید

مانند وام های دانشجویی و موجودی کارت اعتباری، بدهی های فنی شما را به عقب می اندازد یا حتی کسب و کار شما را از بین می برد. متأسفانه، ابر همیشه نمی تواند شما را نجات دهد.

مانند وام های دانشجویی و موجودی کارت اعتباری، بدهی های فنی شما را به عقب می اندازد یا حتی کسب و کار شما را از بین می برد. متأسفانه، ابر همیشه نمی تواند شما را نجات دهد.

شما برای شرکتی کار می کنید که چندین دهه با موفقیت در بازار فعالیت می کند و محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهد. این شرکت به دلیل نوآوری و قابلیت اطمینان شهرت پیدا کرده است و قیمت سهام منعکس کننده آن است.

اما، با افزایش پیچیدگی و اندازه اکوسیستم فناوری اطلاعات شما، شرکت شما با چالش‌های مرتبط با بدهی فنی انباشته مواجه شده است. این بدهی شامل فناوری‌های منسوخ، ناسازگاری‌های معماری، و شیوه‌های توسعه و استقرار ناکارآمد است. در نتیجه، در چند سال گذشته اثرات منفی را مشاهده کرده‌اید:

افزایش هزینه‌های نگهداری. این یکی از تأثیرات مهم بدهی فنی بر شرکت شما است. فقط انجام کارهای ساده هزینه بیشتری دارد. به عنوان مثال، تغییر یک پایگاه داده منجر به شکستن صد برنامه می شود.

کاهش سرعت و توسعه چابک. بدهی های فنی به طور قابل توجهی توسعه راه حل های شرکت شما را مختل می کند. بدهی انباشته منجر به پیچیدگی کد می شود و افزودن ویژگی های جدید یا اجرای سریع تغییرات را دشوار می کند.

مشکلات مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان. وقتی بدهی فنی کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات اصلی شما را به خطر می‌اندازد، این امر بر شهرت برند شرکت شما تأثیر منفی می‌گذارد و اعتماد مشتری را از بین می‌برد و منجر به از دست دادن درآمد می‌شود. همه ما می توانیم به شرکت هایی فکر کنیم که “قبلاً خوب بودند.”

آیا ما با تورم ابری مواجه هستیم؟

مشکل در جذب و حفظ استعدادها. بدهی فنی بیش از حد چالش هایی را در جذب و حفظ استعدادهای برتر ایجاد می کند. متخصصان ماهر ترجیح می‌دهند با فناوری‌های مدرن کار کنند، معماری خوب و کارآمد، و پایه‌های کد تمیز.

مشکل را برای رفع آن درک کنید

گزینه‌های شما برای بهتر کردن اوضاع چیست؟ ابتدا مشکل را درک کنید. بدهی فنی استعاره ای است برای توصیف پیامدهای طراحی و استقرار فناوری غیربهینه یا تصمیمات.

چگونه به نظر می رسد؟ انتخاب های ضعیف در طول زمان واقعا. این می تواند معماری ضعیفی باشد زیرا رهبران فناوری اطلاعات مسیر کمتر کارآمد را برای یک راه حل انتخاب کردند. شاید آنها با یک فروشنده خاص، حتی یک ارائه دهنده ابر، به دلایل اشتباه، مانند یک رابطه از قبل موجود، رفتند. این منجر به راه حلی شد که عمل می کند اما به جای حذف بدهی های فنی، اضافه می کند.

من بهانه‌ها را شنیده‌ام: تصمیمی برای تسریع در ارائه راه‌حل برای یک هدف تجاری فوری گرفته شد. با این حال، تقریباً هرگز اینطور نیست. بیشتر اوقات بدهی فنی از تصمیمات نادرست انباشته می شود. شرکت می توانست به سمتی برود که بدهی فنی ایجاد نکند اما این کار را نکرد. در واقع، بسیاری از راه حل های بهتر هزینه کمتری دارند و زمان کمتری برای استقرار می گیرند.

7 کلید برای کنترل هزینه های ابری بدون سرور

به عبارت دیگر، بیشتر بدهی‌های فنی مجموعه‌ای از زخم‌های خودساخته است که معمولاً توسط رهبرانی ایجاد می‌شود که به خود زحمت نمی‌دهند تصویر بزرگ‌تر را درک کنند و در تاریکی عکس‌های تکنولوژیکی بگیرند. البته، “این کار می کند”، اما به طور قابل توجهی بدهی فنی را افزایش می دهد. من تعداد زیادی از این موارد را در ۴۰ سال زندگی حرفه ای خود حدس زده ام.

درس کلیدی: با هوشمندتر شدن در مورد نحوه انتخاب و استفاده از فناوری، از جمله ابر، از جمع آوری بدهی فنی خودداری کنید. وقتی کسی راه حل خاصی را پیشنهاد می کند، آن را زیر سوال ببرید. همیشه برای هر راه حل فناوری نکات مثبت و منفی وجود دارد و باید آنها را سنجید و درک کرد. اگر این کار را انجام ندهید، بدهی فنی به دنبال خواهد داشت.

ابر همیشه نمی تواند شما را نجات دهد

کسب و کارهایی که بدهی فنی زیادی انباشته کرده اند، اغلب به محاسبات ابری یا تبدیل دیجیتالی برای حذف بخشی از این بدهی نگاه می کنند. مشکل اینجاست که اگر دقیقاً ندانید چه کاری انجام می دهید، می توانید اوضاع را بدتر کنید.

10 اشتباه رایج PostgreSQL و نحوه اجتناب از آنها

فقط باید صدها هزار برنامه کاربردی و پایگاه داده‌ای را که در چهار سال گذشته به فضای ابری منتقل شده‌اند و سپس متوجه شده‌اند که عملکردشان گران‌تر از جایی است که از آنجا آمده‌اند، نگاه کنید. این تقصیر رایانش ابری نیست، بلکه عدم درک مزایا و معایب پلتفرم هدف جدید برای آن برنامه‌ها و پایگاه‌های داده خاص (در این مورد، ابر عمومی) است.

به عنوان مثال، صرف مقداری پول برای بازسازی برنامه‌ها به منظور کارآمدتر کردن آنها در یک ابر عمومی، می‌تواند بسیاری از بدهی‌های فنی را برای سرمایه‌گذاری بسیار کمی در تلاش یا پول حذف کند.

آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد این است که شرکت‌ها به بدهی فنی خود واکنش نشان می‌دهند، زیرا کسب‌وکارشان دچار رکود می‌شود، بازار شروع به شتاب می‌کند، مشتریان در حال درخواست تجربیات بهتر هستند، هوش مصنوعی مولد در حال افزایش است، و غیره. تقاضا برای تغییر فناوری شتاب می‌گیرد، اما شرکت آنقدر بدهی فنی و ناکارآمدی دارد که احتمالاً نمی تواند با نیاز به رشد و تغییر همراه باشد.

شرکت های دیگر می توانند. کسب‌وکارها به دلیل اینکه بدهی‌های زیادی انباشته کرده‌اند، از بین می‌روند – بسیار شبیه زندگی شخصی ما، اگر به آن فکر کنید.