۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

AWS Lambda از دات نت ۶ پشتیبانی می کند

کاربران AWS Lambda اکنون می توانند توابع مبتنی بر رویداد و بدون سرور را در آخرین نسخه Microsoft .NET بنویسند. زمان اجرا .NET 6 Lambda همچنین ثبت و ردیابی را بهبود می بخشد.

کاربران AWS Lambda اکنون می توانند توابع مبتنی بر رویداد و بدون سرور را در آخرین نسخه Microsoft .NET بنویسند. زمان اجرا .NET 6 Lambda همچنین ثبت و ردیابی را بهبود می بخشد.

توابع AWS Lambda اکنون می توانند با NET 6 مایکروسافت، آخرین نسخه اصلی پلت فرم توسعه نرم افزار، ساخته شوند. معرفی زمان اجرا .NET 6 برای AWS Lambda قابلیت های جدید .NET Lambda را فعال می کند که عملکرد و تشخیص را بهبود می بخشد و از الگوهای کدگذاری جدید پشتیبانی می کند.

راه‌اندازی .NET 6 Lambda توسط AWS در ۲۴ فوریه معرفی شد. از جمله قابلیت‌های جدید فعال‌شده، ثبت گزارش بهبودیافته، با قابلیت ردیابی و کنترل بهتر موارد ثبت‌شده است. زمان اجرا .NET 6 Lambda به شناسه درخواست Lambda اجازه می دهد تا مانند سایر زمان های اجرا AWS Lambda به گزارش ها اضافه شود. همچنین چندین API ثبت‌نام جدید از جمله LogCritical، LogError و LogTrace در دسترس هستند. در صورت تمایل، توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند از سبک گزارش‌گیری از زمان‌های اجرا مدیریت شده قبلی دات‌نت استفاده کنند.

کار با لیست های Mastodon

زمان اجرا .NET 6 Lambda از نوشتن توابع Lambda با استفاده از دستورات سطح بالای C# 9 پشتیبانی می کند، که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بسیاری از کدهای اولیه دیگ بخار را برای یک پروژه NET حذف کنند. Microsoft .NET 6 سبک جدیدی از نوشتن برنامه های ASP.NET Core به نام Minimal API، که از عبارات سطح بالای C# 9 برای ساده سازی اولیه یک برنامه استفاده می کنند. توسعه دهندگان می توانند یک برنامه کامل را در یک فایل تعریف کنند. Microsoft .NET 6 همچنین زبان های C# 10 و F# 6 را معرفی کرد.

بررسی Airtable: کم کد/بدون کد انعطاف پذیر در ابر

AWS Lambda پلت فرم محاسباتی بدون سرور و رویداد محور محبوب خدمات وب آمازون است. توسعه دهندگان می توانند یک حساب AWS در portal.aws.amazon.com. برای انتقال توابع .NET Lamdba موجود به NET 6، توسعه دهندگان می توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  1. فایل csproj یا fsproj را باز کنید. عنصر TargetFramework را روی net6.0 تنظیم کنید.
  2. اگر وجود دارد، فایل aws-lambda-tools-defaults.json را باز کنید.
  3. فیلد function-runtime را روی dotnet6 تنظیم کنید.
  4. فیلد framework را روی net6.0 تنظیم کنید. اگر فیلد را حذف کنید، مقدار از فایل پروژه استنتاج می شود.
  5. اگر وجود دارد، فایل serverless.template را باز کنید. برای هر منبع AWS::Lambda::Function یا AWS::Servereless::Function، ویژگی Runtime را روی dotnet6< تنظیم کنید. /code>.
  6. تمام مراجع Amazon.Lambda.* بسته NuGet را به آخرین نسخه ها به روز کنید.

با .NET و AWS Lambda، توسعه دهندگان می توانند از ابزار انتخابی خود، از جمله Microsoft Visual Studio 2022 IDE، با جعبه ابزار AWS برای ویژوال استودیو، NET CLI با ابزار آمازون Lambda استفاده کنند. و مدل برنامه بدون سرور AWS CLI (AWS SAM CLI). زمان اجرا مدیریت شده .NET 6 Lambda از پردازنده های x86 و Arm/Graviton پشتیبانی می کند.