۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

معماری و عملیات ضعیف ابری، بازگشت سرمایه ابری را از بین می برد

این خبر قدیمی است که برخی از شرکت ها ارزش مورد انتظار را از محاسبات ابری دریافت نمی کنند. زمان آن فرا رسیده است که در مورد علل اصلی و چگونگی رفع آنها واقعی باشید.

این خبر قدیمی است که برخی از شرکت ها ارزش مورد انتظار را از محاسبات ابری دریافت نمی کنند. زمان آن فرا رسیده است که در مورد علل اصلی و چگونگی رفع آنها واقعی باشید.

من در اینجا به میزان زیادی کمبود بازگشت سرمایه ابری را پوشش داده‌ام، بنابراین نمی‌خواهم به این موضوع ادامه دهم. اگرچه نظرات در مورد علل بسیار متفاوت است، چند چیز برای من روشن است.

اول، اینها بیشتر زخم‌هایی هستند که به خود آسیب می‌زنند. اگر ابر هرگز چنین نمی‌کرد. پتانسیل بازگشت بازگشت سرمایه به کسب و کار را داشته باشد، هیچ کس از آن استفاده نخواهد کرد. با این حال، مشاغلی وجود دارند که با ابر بسیار موفق هستند، حتی کسب و کار را در مورد استفاده از محاسبات ابری تغییر می دهند. این شرکت‌ها از ابر به‌عنوان یک نیروی واقعی برای ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه و همچنین برای ارائه چابکی و مقیاس‌پذیری استفاده می‌کنند.

با این حال، بسیاری نمی توانند ارزش تجاری را با رایانش ابری بیابند. نگران‌کننده‌تر، آن‌ها ارزشی پیدا نمی‌کنند در حالی که تقریباً همان مقدار پولی را خرج می‌کنند که آن‌هایی که ارزش پیدا می‌کنند. بنابراین باید نتیجه بگیریم که تصمیمات بدی گرفته می شود. فناوری رایانش ابری حدود ۱۵ سال است که مطرح بوده است. ما می‌دانیم که کاری که انجام می‌دهید و فرهنگ شرکت شما است که باعث می‌شود در رایانش ابری واقعاً موفق باشید، نه هزینه‌هایی که خرج می‌کنید. چرا هنوز شاهد برنده و بازنده هستیم؟

سرورهای دانه برف را بکشید تا ابر بتواند جای آنها را بگیرد

دوم، برندگان محاسبات ابری با معماری و عملیات منضبط هستند. آنها به دنبال آن نیستند. برای راه حلی که همه استفاده می کنند، اما راه حلی که برای موارد استفاده آنها و دیدگاه کلی شرکت بهینه است.

آنها زمان لازم را برای ارزیابی سیستم های موجود، از جمله داده ها و برنامه ها، صرف می کنند. سپس به تغییراتی که باید در طول زمان برای دستیابی به اهداف کسب و کار ایجاد شود نگاه می کنند. آنها فناوری های صحیح و بهینه را برای دستیابی به آن اهداف ارزیابی می کنند. اغلب، به دلیل فقدان استعداد یا رهبری برای حل این مشکلات سخت تر، این نادیده گرفته می شود. اغلب، فناوری بر اساس روابط از قبل موجود یا معیارهای دیگری که به حل مشکلات نهایی تجاری مربوط نمی شوند، انتخاب می شود.

Microsoft Dev Box تابستان امسال عرضه می شود

باز هم، به نظر می رسد موفقیت به اندازه بودجه بستگی ندارد، بهانه ای که من اغلب می شنوم. ما در حال مشاهده داده‌ها هستیم جایی که شرکت‌ها تقریباً همان مقدار پول را خرج می‌کنند، اما برخی از آن‌ها در مورد ارزشی که توسط محاسبات ابری به کسب‌وکار باز می‌گردد، کوتاهی می‌کنند.

سوم، عملیات ابری یکی دیگر از موارد مناقشه در مورد بازگشت سرمایه ابری است. اول، معماری‌های بد قبل از اینکه بتوانند به درستی کار کنند باید اصلاح شوند. شما می توانید یک تیم عملیات منظم و بسیار خودکار و پشته فناوری داشته باشید، اما اگر راه حل ضعیف طراحی شده باشد، بدون توجه به هر چیزی، نتیجه کمتر از ستاره ای خواهد بود.

جعبه ابزار کم کد پلت فرم Salesforce را به برنامه های Slack گسترش می دهد

از سوی دیگر، راه‌حل‌های خوبی را نیز می‌بینم که به یک تیم عملیات ابری با کارکنان ضعیف و یک پشته فناوری عملیات ابری بسیار ضعیف منتقل می‌شوند. این منجر به قطع و خطرات امنیتی می شود که به سرعت هر ارزشی را که راه حل ممکن است داشته باشد از بین می برد.

البته، عوامل دیگری نیز وجود دارد، اما اینها دلایل اصلی داده‌هایی است که اکنون برای کسب‌وکار در اختیار داریم که ROI را نمی‌بینند.

می‌دانم که حل این مشکلات دشوار است. اصلاح معماری ها – ابری و غیر ابری – اغلب به جراحی بزرگ و اراده سیاسی نیاز دارد. با این حال، اگر در یک چاله هستید، باید حفاری را متوقف کنید. این به این معنی است که طرح‌ها و تفکر بهتری در زمینه نوآوری‌هایی داشته باشید که بازی فناوری اطلاعات و رایانش ابری شما را به سطح بالاتری برساند.