۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت .NET MAUI نامزد انتشار در دسترس است

چارچوب کراس پلتفرمی برای ساخت برنامه های موبایل و دسکتاپ با C# و XAML تا پایان ژوئن برای GA برنامه ریزی شده است.

چارچوب کراس پلتفرمی برای ساخت برنامه های موبایل و دسکتاپ با C# و XAML تا پایان ژوئن برای GA برنامه ریزی شده است.

این شرکت در ۱۲ آوریل گفت که مایکروسافت. و برنامه های دسکتاپ با C# و XAML.

.NET MAUI از SDK های پلت فرم برای Windows، MacOS، Android و iOS استفاده می کند. توسعه دهندگان می توانند علاوه بر “به حداکثر رساندن” به اشتراک گذاری کد، از آنها با زبان C# استفاده کنند. بیش از ۴۰ طرح‌بندی و کنترل برای ایجاد رابط های کاربری تطبیقی ​​در پلتفرم های دسکتاپ و موبایل. توسعه‌دهندگان می‌توانند اجزای Blazor یا کل برنامه‌های Blazor را ترکیب کنند تا تجربیات مشابهی را که در وب انجام می‌دهند، در دسک‌تاپ و موبایل توزیع کنند.

نحوه استفاده از فیلترهای مدیریت مسیر در حداقل APIها در ASP.NET Core 7

 یک الگوی پروژه .NET MAUI جدید شامل یک صفحه سبک پیش‌فرض در Resourcesstyles.xaml، با یک پالت رنگ و یک سبک برای کنترل‌ها است. مایکروسافت گفت که جانشین چارچوب Xamarin Forms، .NET MAUI معماری Xamarin Forms را با افزودن قلاب‌های کم‌کد برای ایجاد تغییرات بهبود می‌بخشد.

در دسترس بودن عمومی .NET MAUI برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. ممکن است در این مدت نامزدهای انتشار بیشتری وجود داشته باشد. RC اولیه توسط یک خط‌مشی پشتیبانی «go live» تحت پوشش قرار می‌گیرد و NET MAUI توسط Microsoft برای برنامه‌های تولیدی پشتیبانی می‌شود.

نحوه کار با مهاجرت های EF Core در ASP.NET Core

NET MAUI SDK اکنون API-کامل است، برای به‌روزرسانی کتابخانه‌ها و آماده شدن برای دسترسی عمومی آماده است. برای دسترسی به .NET MAUI RC1، توسعه دهندگان باید پیش نمایش Visual Studio 2022 را به نسخه ۱۷.۲ نصب یا به روز کنند. پیش‌نمایش ۳. در نصب‌کننده، تأیید کنید که .NET MAUI (پیش‌نمایش) در قسمت «توسعه موبایل با حجم کار NET» علامت‌گذاری شده است.