۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نسخه تولید TypeScript 5.1 وارد شد

ارتقای TypeScript نقاط درد را با بازگشت ضمنی آسان‌تر برای توابع با بازگشت تعریف‌نشده و انعطاف‌پذیری بیشتر نوع برای دریافت‌کننده‌ها و تنظیم‌کننده‌ها تسکین می‌دهد.

ارتقای TypeScript نقاط درد را با بازگشت ضمنی آسان‌تر برای توابع با بازگشت تعریف‌نشده و انعطاف‌پذیری بیشتر نوع برای دریافت‌کننده‌ها و تنظیم‌کننده‌ها تسکین می‌دهد.

 TypeScript 5.1، دارای بازگشت‌های ضمنی آسان‌تر برای توابع با بازگشت تعریف‌نشده و اجازه انواع نامرتبط برای دریافت‌کننده‌ها و تنظیم‌کننده‌ها، اکنون به عنوان نسخه تولیدی در دسترس است از ۱ ژوئن.

نسخه ۵.۱ دارای مجموعه کاملی از بهبودهای کدنویسی برای زبان تایپ قوی مایکروسافت است که بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده است. با بازگشت‌های ضمنی آسان‌تر برای توابع بازگشت‌دهنده تعریف‌نشده، TypeScript 5.1 به توابع undefined اجازه می‌دهد که بیانیه بازگشتی نداشته باشند، وضعیتی را برطرف می‌کند که در آن فقط توابعی که نمی‌توانستند مطلقاً هیچ عبارات بازگشتی داشته باشند، void< هستند. توابع /code>-returning و any-returning. این بدان معنی است که حتی اگر یک توسعه‌دهنده صریحاً نشان دهد که یک تابع undefined را برمی‌گرداند، حداقل یک عبارت بازگشت مورد نیاز است.

اگر یک API انتظار داشت که تابعی undefined را برگرداند، این یک مشکل بود، در این صورت حداقل یک بازگشت صریح undefined یا یک بازگشت بیانیه و یک حاشیه نویسی صریح مورد نیاز بود. مایکروسافت گفت این رفتار گیج کننده و خسته کننده بود. همچنین با TypeScript 5.1، اگر تابعی فاقد عبارت بازگشتی باشد و به چیزی ارسال شود که انتظار دارد تابعی undefined را برگرداند، TypeScript برای نوع بازگشتی آن تابع undefined را استنباط می‌کند.< /p>

TypeScript 5.1 همچنین اکنون انواع کاملاً نامرتبط را برای ویژگی‌های دسترسی get و set می‌دهد، مشروط بر اینکه دارای حاشیه‌نویسی‌های نوع صریح باشند. این به دنبال TypeScript 4.3 است که به یک جفت دسترسی get و set اجازه می دهد تا دو نوع مختلف را مشخص کند.

TypeScript 5.1 از طریق NuGet یا از طریق NPM در دسترس است:

npm install -D typescript

سایر قابلیت‌ها و پیشرفت‌های جدید در TypeScript 5.1:

  • TypeScript اکنون هنگام تایپ تگ JSDoc @param در هر دو فایل TypeScript و JavaScript، تکمیل‌های قطعه را فراهم می‌کند. این می تواند به کاهش تایپ و پرش در متن به عنوان کد سند توسعه دهندگان کمک کند یا انواع JSDoc را در جاوا اسکریپت اضافه کند.
  • TypeScript 5.1 از انجام نمونه سازی نوع در انواع شی که حاوی ارجاعاتی به پارامترهای نوع خارجی نیستند، اجتناب می کند. این می‌تواند بسیاری از محاسبات غیر ضروری را کاهش دهد و زمان بررسی نوع دایرکتوری اسناد Material UI را بیش از ۵۰% کاهش دهد.
  • هنگام بررسی اینکه آیا نوع منبع بخشی از یک نوع اتحادیه است، TypeScript 5.1 ابتدا با استفاده از یک شناسه نوع داخلی برای آن منبع، جستجوی سریع انجام می دهد. اگر جستجو ناموفق باشد، TypeScript سازگاری با هر نوع موجود در اتحادیه را بررسی می‌کند.
  • TypeScript اکنون فقط در Node.js نسخه ۱۴.۱۷ و جدیدتر اجرا می شود.
  • هنگام استفاده از نحو JSX، نام‌های مشخصه فضای نام اکنون پشتیبانی می‌شوند. همچنین برای JSX، TypeScript 5.1 اکنون نوعی به نام JSX.ElementType را جستجو می کند، که دقیقاً مشخص می کند چه چیزی برای استفاده به عنوان برچسب در یک عنصر JSX معتبر است.
  • ویرایش پیوندی برای نام‌های تگ JSX به ویرایشگر امکان می‌دهد چندین مکان را همزمان به صورت خودکار ویرایش کند.
  • زمانی که استراتژی جستجوی ماژول مشخص شده TypeScript قادر به حل یک مسیر نباشد، اکنون بسته های مربوط به typeRoots مشخص شده را حل می کند.

نسخه تولیدی به دنبال یک نامزد انتشار در ۱۸ مه ۲۰۲۳ و نسخه بتا ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ است. از زمان انتشار، سازندگان تایپ اسکریپت اندکی روی بازآفرینی‌های داخلی برای انتقال اعلان‌ها به فایل‌های موجود تاکید کرده‌اند، اما مایکروسافت معتقد است که پیاده‌سازی هنوز نیاز به بهبود دارد. در نتیجه، توسعه دهندگان ممکن است در حال حاضر نتوانند در اکثر ویرایشگرها به آن دسترسی داشته باشند و فقط می توانند از طریق نسخه شبانه TypeScript. پیش‌بینی می‌شود که تایپ اسکریپت ۵.۲ یا انتشار پچ آینده نسخه ۵.۱ این بازسازی مجدد را معرفی کند. نسخه قبلی TypeScript 5.0 در مارس ۲۰۲۳ با تاکید بر ماژول های ECMAScript منتشر شد.