۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی ظروف جوابگو نیستند

کانتینرها به عنوان راه حلی برای سیستم های رایانش ابری فروخته می شوند، اما هدف خاصی دارند و در بسیاری از موارد نباید از آنها استفاده کرد.

کانتینرها به عنوان راه حلی برای سیستم های رایانش ابری فروخته می شوند، اما هدف خاصی دارند و در بسیاری از موارد نباید از آنها استفاده کرد.

به نظر می‌رسد کانتینرها رویکرد پیش‌فرض برای اکثر سیستم‌هایی هستند که به ابر مهاجرت می‌کنند یا در آنجا ساخته می‌شوند و دلایل خوبی هم دارند. آنها قابلیت حمل و مقیاس پذیری (با استفاده از ارکستراسیون) را ارائه می دهند که دستیابی به آن با سایر فناوری های توانمند دشوارتر است. علاوه بر این، یک اکوسیستم سالم در اطراف کانتینرها وجود دارد و یک راه حل برای آن آسان تر است.

اما، مانند سایر فناوری‌های تبلیغاتی این روزها، مانند هوش مصنوعی، بدون سرور، و غیره، ما شاهد موارد زیادی هستیم که از کانتینرها به اشتباه استفاده می‌شود. شرکت‌ها زمانی کانتینرها را انتخاب می‌کنند که سایر فناوری‌های توانمند راه‌حل‌های بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند.

شروع کار با Azure Automation

در واقع، من فکر می‌کنم با انتخاب فناوری مناسب، میلیون‌ها دلار روی میز باقی می‌گذاریم. ما به دنبال نکاتی برای تبلیغات تبلیغاتی و یک فناوری پرطرفدار دیگر در CV هستیم.

نقطه ضعف اصلی کانتینرها امروزه استفاده بیش از حد از توسعه کانتینر و مهاجرت برنامه های کاربردی موجود به کانتینرها در پروژه های “مدرن سازی اپلیکیشن” است. اینطور نیست که کانتینرها کار نمی کنند – البته که کار می کنند. اما بسیاری از چیزها “کار می کنند” که در مقایسه با سایر فناوری ها بسیار ناکارآمد هستند.

بیشتر شرکت ها به دنبال مزایای قابل حمل بودن برای حجم کاری هستند که بعید است هرگز از پلتفرم میزبان هدف خود خارج شود. همچنین، و مهمتر از همه، آنها نمی دانند که برای استفاده واقعی از آنچه کانتینرها ارائه می دهند، نیاز به معماری مجدد کامل برنامه در بیشتر موارد دارد، که معمولاً انجام نمی دادند.

ابر یک پلت فرم slam dunk برای هوش مصنوعی مولد نیست

توسعه Net-new این مشکل را نیز دارد. شرکت ها برای ساخت یک برنامه مشابه با استفاده از توسعه و استقرار مبتنی بر کانتینر در مقابل روش های سنتی تر، چهار برابر پول خرج می کنند. همچنین موضوع، برنامه کاربردی مبتنی بر کانتینر می‌تواند با استفاده از منابع بیشتر مبتنی بر ابر، مانند ذخیره‌سازی و محاسبات، هزینه بیشتری برای کارکرد داشته باشد. همچنین هزینه بیشتری برای ایمن شدن و مدیریت هزینه بیشتری دارد.

هنگام ارزیابی کانتینرها، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • بر برگرداندن ارزش به کسب و کار تمرکز کنید. این داستان قدیمی توسعه دهندگان و مهندسانی است که آنطور که باید به دنبال کسب و کار نیستند. تبلیغات تبلیغاتی را دنبال نکنید.
  • از مزایایی مانند قابل حمل بودن، که ممکن است هرگز استفاده نشود، زیاده‌روی نکنید. اگر هزینه رسیدن به آن دو یا چهار برابر هزینه دارد، شانس شما برای جابه‌جایی چقدر است. برنامه؟
  • هزینه های عملیاتی را درک کنید. کارکرد کانتینرها ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری داشته باشد. من نمی گویم هرگز از ظروف استفاده نکنید، اما هزینه واقعی نگهداری از آنها را در طول سال ها درک کنید.
  • از بهترین شیوه‌های معماری استفاده کنید. برنامه‌ها اغلب نیاز به طراحی مجدد دارند تا ظروف مؤثر باشند. «پیچیدن» چیزی به طور پیش‌فرض به شما کارایی نمی‌دهد.
چگونه eBPF نوآوری بومی ابر را باز می کند

این یک داستان هشداردهنده برای اشاره به نیاز به شک و تردید سالم در مورد هر فناوری است. من از ظروف به عنوان مثال استفاده می کنم، اما واقعاً می تواند هر فناوری باشد. مراقب ارزش بازگشتی به کسب و کار باشید و احتمالاً تماس‌های درستی خواهید داشت.