۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ارتقاء Eclipse Jakarta EE در فضای ابری به صفر می رسد

Jakarta EE 10 با تمرکز بر ساخت برنامه‌های جاوای بومی ابری مدرن، ساده و سبک، از جمله Core Profile برای میکروسرویس‌ها وارد بازار شد.

Jakarta EE 10 با تمرکز بر ساخت برنامه‌های جاوای بومی ابری مدرن، ساده و سبک، از جمله Core Profile برای میکروسرویس‌ها وارد بازار شد.

Jakarta EE 10، آخرین نسخه پلتفرم جاوا سازمانی بنیاد Eclipse، امروز وارد می‌شود و بر توسعه برنامه‌های بومی ابری تأکید دارد.

به عنوان بخشی از انتشار Eclipse، مشخصاتی از جمله پلتفرم Jakarta EE 10، نمایه وب، و یک نمایه هسته جدید به چشم می خورد. یکی از پیاده‌سازی‌های سازگار Jakarta EE 10 از طریق سرور برنامه Eclipse GlassFish 7 ارائه می‌شود. انتظار می رود دیگران به زودی از شرکت هایی مانند IBM.

Eclipse گفت: کلید انتشار Jakarta EE 10 قابلیت‌های ساخت برنامه‌های جاوای مدرن، ساده و سبک‌وزن مبتنی بر فضای ابری، با ارائه پایه‌ای برای توسعه فناوری‌های جاوای سازمانی است.

Jakarta EE از وب‌سایت پروژه قابل دانلود است. قابلیت های کلیدی Jakarta 10 EE عبارتند از:

  • یک نمایه اصلی که زیرمجموعه‌ای از مشخصات EE جاکارتا را ارائه می‌دهد که زمان‌های اجرا کوچک‌تر مناسب برای توسعه میکروسرویس‌ها با زمان‌های اجرا سبک، از جمله مشخصات CDI-Lite برای ساخت برنامه‌های سبک وزن جاکارتا EE را هدف قرار می‌دهد. CDI-Lite یک مدل برنامه نویسی بدون بازتاب ارائه می دهد که کامپایل به بومی را از طریق برنامه های افزودنی سازگار با ساخت امکان پذیر می کند. Core Profile اولین نمایه جدید برای جاوای سازمانی در بیش از یک دهه است.
  • توسعه برنامه های کاربردی در Java SE 10 و Java SE 17.
  • توسعه برنامه‌های کاربردی ساده از طریق استفاده گسترده‌تر از حاشیه‌نویسی، ساخت برنامه‌های مدولارشده و بهبود ادغام در میان APIهای مؤلفه را آسان‌تر می‌کند.
  • پشتیبانی از سیستم ماژول، معرفی شده در Java SE 9 و پشتیبانی در Java SE 11.
GitHub Copilot Chat به GitHub می آید

بیش از ۲۰ مشخصات مؤلفه، از طریق به‌روزرسانی‌های نسخه منعکس‌شده در APIهای مشخص، مانند Jakarta Contexts and Dependency Injection (CDI) 4.0، Jakarta RESTful Web Services 3.1 و Jakarta Security 3.0، پشتیبانی از OpenID Connect، و عملکردهای جدید در جستارهای ماندگاری جاکارتا.

Jakarta EE 10 بر اساس Java SE 17 است. در حالی که جاوا استاندارد شامل JVM و کتابخانه‌های اصلی است، Jakarta EE APIهای استانداردی را اضافه می‌کند که برای ساخت برنامه‌های سازمانی مفید هستند، با قابلیت‌های اضافی مانند امنیت و پایداری.

استفاده از کد ویژوال استودیو برای توسعه سی شارپ

بر اساس گفته Red Hat، جاوا سازمانی، که در توسعه Jakarta EE 10 شرکت داشت، استفاده از جاوا برای توسعه برنامه در نرم افزارهای مقیاس سازمانی است. این مجموعه ای از API ها و سرورهای کاربردی را که آن API ها را پیاده سازی می کنند، ادغام می کند. Java Enterprise در سراسر دولت، مخابرات، سیستم های اطلاعات بانکی، حسابداری و تجارت الکترونیک استفاده می شود.

دیگر مشارکت کنندگان Jakarta EE 10 شامل شرکت هایی مانند IBM، Oracle، Fujitsu، Payara و Tomitribe هستند. Eclipse پس از اینکه Oracle مسئولیت را در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشت، به عنوان Java EE (Enterprise Edition) شناخته می شد، توسعه جاوای سازمانی را بر عهده گرفت.

نسل قبلی Jakarta EE، نسخه ۹، در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه شد و دارای فضای نام جدید است.

3 ابزار منبع باز NLP برای استخراج داده ها

علاوه بر انتشار Jakarta EE 10 امروز، Eclipse نتایج نظرسنجی توسعه دهندگان جاکارتا EE 2022 خود را نیز اعلام می کند. یافته های نظرسنجی توسعه دهندگان جاوا سازمانی:

  • بیش از ۵۹٪ از پاسخ دهندگان قبلاً به جاکارتا EE مهاجرت کرده اند یا قصد دارند طی شش تا ۲۴ ماه آینده این کار را انجام دهند.
  • اولویت‌های کلیدی جامعه EE جاکارتا شامل ادغام بومی با Kubernetes، پشتیبانی بهتر از میکروسرویس‌ها و پشتیبانی سریع‌تر از جاوا EE، جاکارتا EE، و فروشندگان ابری است.
  • ۱۹٪ از پاسخ دهندگان گزارش می دهند که بیش از ۸۰٪ از سیستم های جاوا آنها در حال حاضر در فضای ابری مستقر هستند.
  • برترین IDE های مورد استفاده برای توسعه برنامه های Jakarta EE عبارتند از Eclipse، JetBrains IntelliJ IDEA، و Microsoft Visual Studio.

نظرسنجی برنامه‌نویس Javarta EE 2022 از ۹ مارس ۲۰۲۲ تا ۶ مه ۲۰۲۲ گرفته شد و ۱۴۳۹ شرکت‌کننده را جذب کرد.