۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

قیمت گذاری جاوا برای هر کارمند اوراکل باعث نگرانی می شود

طرح قیمت گذاری جدید برای Oracle Java SE از 15 دلار برای هر کارمند در ماه شروع می شود و بر اساس تعداد کاربران کاهش می یابد.

طرح قیمت گذاری جدید برای Oracle Java SE از ۱۵ دلار برای هر کارمند در ماه شروع می شود و بر اساس تعداد کاربران کاهش می یابد.

قیمت گذاری Oracle برای هر کارمند در سال ۲۰۲۳ برای جاوای استاندارد نگرانی هایی را در مورد تأثیر بالقوه آن بر هزینه های مجوز جاوا برای مشتریان ایجاد کرده است. قیمت گذاری بر اساس تعداد کل کارکنان است، نه تعداد کارمندانی که از جاوا استفاده می کنند.

منتشر شده در ۲۳ ژانویه، لیست قیمت برنامه جدید اشتراک جهانی Java SE را پوشش می دهد. این قیمت از ۱۵ دلار برای هر کارمند در ماه برای ۹۹۹ کارمند شروع می شود و برای ۴۰۰۰۰ تا ۴۹۹۹۹ کاربر به ۵.۲۵ دلار در ماه برای هر کارمند کاهش می یابد. Oracle به مثالی اشاره کرد که در آن شرکتی با تعداد کل کارکنان ۲۸۰۰۰ نفر، شامل کارمندان و نمایندگان، مشاوران و پیمانکاران تمام وقت و پاره وقت، ۲.۲۶۸ میلیون دلار در سال دریافت می‌شود.

امروز چند نفر در فید ماستودون من توییت کردند؟

Oracle، درخواست نظر داد، به لیست قیمت و سؤالات متداول در مورد اشتراک جهانی. طرح جهانی از تاریخ ۲۳ ژانویه جایگزین برنامه‌های اشتراک جاوا SE قدیمی و اشتراک Java SE Desktop شد. اشتراک جهانی Java SE که کاربردهای دسکتاپ، سرور و ابر را پوشش می‌دهد، همان ویژگی‌های Java SE Advanced را ارائه می‌کند، اما اوراکل گفت که در یک پیشنهاد “راحت تر” با انعطاف پذیری بیشتر در مدیریت به روز رسانی ها و ارتقاء برنامه های Java SE.

کنسول های تعاملی جاوا با JLine و ConsoleUI

به گفته شرکت مشاوره نرم افزاری Miro Consulting، با این حال، طرح قیمت گذاری جاوا جدید Oracle می تواند تأثیرات متفاوتی برای کاربران داشته باشد. این شرکت گفت: اساساً، آنچه اوراکل می‌خواهد انجام دهد (یا انجام داده است) این است که مجوز هر کارمند در سازمان برای دسترسی به ایستگاه‌های کاری و سرور (صرف نظر از اینکه آنها به Oracle Java در آن پلتفرم‌ها دسترسی دارند یا فقط توسعه‌دهنده هستند) مجوز دارد. در یک بولتن در وب سایت خود. “این ممکن است برای برخی از سازمان ها خوب باشد و برای برخی دیگر پرهزینه تر باشد.” Miro استفاده از این روش صدور مجوز را توصیه نمی‌کند، اما تلاش می‌کرد تا در مورد قالب بیشتر بیاموزد.

تجسم تعدیل سرور Mastodon

در فهرست قیمت اوراکل، کارمند به عنوان کارمندان تمام وقت و پاره وقت، کارمندان موقت و کارمندان پیمانکاران، نمایندگان، برون سپاری ها و مشاوران سایت کاربر تعریف می شود. مقدار مجوزها بر اساس تعداد کل کارکنان تعیین می شود، نه تعداد کارکنانی که از برنامه ها استفاده می کنند. فهرست قیمت همچنین قوانینی را برای برنامه‌های دارای مجوز بر اساس هر پردازنده ذکر می‌کند.

کاربران ساخت‌های OpenJDK از Oracle و کاربران ساخت‌های رایگان Oracle JDK تحت تأثیر اشتراک جهانی Java SE قرار نمی‌گیرند.