۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۷ پلتفرم با کد پایین که هوش مصنوعی را در بر می گیرند

بسیاری از پلتفرم‌های توسعه و RPA کم‌کد و بدون کد اکنون دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که اغلب از نسخه‌ای از GPT استفاده می‌کنند.

بسیاری از پلتفرم‌های توسعه و RPA کم‌کد و بدون کد اکنون دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که اغلب از نسخه‌ای از GPT استفاده می‌کنند.

علاوه بر سازنده هوش مصنوعی مایکروسافت، که قابلیت‌های متمرکز و هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشینی را به برنامه‌های قدرتمند و Power Automate، تعدادی از شرکت‌های دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی را به توسعه نرم‌افزار کم‌کد و بدون کد و روباتیک اتوماسیون فرآیند.

توجه داشته باشید که ما در اینجا توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کم‌کد و بدون کد را در نظر نمی‌گیریم، مانند آنچه در Amazon SageMaker، DataRobot، Google Cloud AutoML و Dataiku. این یک کتری ماهی دیگر است.

هوش مصنوعی Airtable (بتا)

Airtable، که من در سال ۲۰۲۲ بررسی کردم، اوایل امسال اعلام کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی نامشخصی را به محصول خود اضافه می‌کرد. در ماه ژوئن، Airtable این مجموعه ویژگی را برای شرکت‌های منتخب در یک برنامه بتا مشتری باز کرد. Airtable AI در ابتدا با مدل‌های پایه مولد ارائه‌شده توسط OpenAI، توسعه‌دهنده GPT، راه‌اندازی شد.

طبق گفته Airtable، “تیم های محصول می توانند یک جزء هوش مصنوعی را به برنامه نقشه راه خود اضافه کنند تا فوراً یک مشخصات محصول را تولید کنند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند یک مؤلفه هوش مصنوعی را به برنامه درخواست‌های خود متصل کنند که خلاصه‌های خلاقانه متفکرانه و کاملی بنویسد که انتقال خلاقانه بازاریابی را سرعت می‌بخشد. و تیم‌های منابع انسانی می‌توانند به‌طور خودکار شرح شغل را برای هر یک از نقش‌های باز خود به سادگی با افزودن یک مؤلفه هوش مصنوعی به برنامه خط لوله استخدام خود ایجاد کنند.

4 مدل برای افزایش مجوزهای دسترسی در مواقع اضطراری

Appian Platform

پلتفرم Appian برای اتوماسیون فرآیند، یک تجربه طراحی یکپارچه و کم کد را ارائه می دهد. Appian 23.2 شامل سه مهارت هوش مصنوعی: سند طبقه‌بندی، استخراج سند، و طبقه بندی ایمیل. Document Classification AI Skill شما را قادر می سازد تا اسناد را به طور خودکار طبقه بندی و مسیریابی کنید. Email Classification AI Skill به شما امکان می‌دهد یک مدل یادگیری ماشینی سفارشی بسازید که ایمیل‌ها را بر اساس برچسب‌های کسب‌وکار طبقه‌بندی می‌کند و مسیریابی پیام‌های ایمیل را به تیم صحیح یا کمک به ایجاد پرونده آسان می‌کند. Document Extraction AI Skill شما را قادر می سازد تا متن مهم را به صورت خودکار از اسناد ساختاریافته استخراج کنید تا بتوانید با کمی تلاش از آن داده ها در برنامه های خود استفاده کنید. Appian 23.3 شامل Appian AI Copilot است که قول می دهد یک رابط چت مولد هوش مصنوعی را برای طراحی فرم ها و مدل سازی فرآیند بیاورد.

Creatio Atlas

در ماه مه، Creatio اعلام کرد که در حال ادغام یک رابط ChatGPT در پلتفرم کد پایین و محصولات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) Creatio Atlas است. این رابط، مدل‌های یادگیری ماشین پیش‌بینی‌کننده را که قبلاً در Creatio Atlas ساخته شده‌اند، تقویت می‌کند.

مدل‌های پیش‌بینی Creatio شامل پیش‌بینی ارزش جستجو (طبقه‌بندی) است. ، پیش بینی عددی (رگرسیون)، امتیازدهی پیش بینی، توصیه و جستجوی متنی مشابه. اتصال ChatGPT با API مدل gpt-3.5-turbo، هزینه استفاده را از شما دریافت می کند و از موارد استفاده شامل پرسش و پاسخ پایگاه دانش، ایجاد محتوا، ترجمه زبان پشتیبانی می کند. ، دستیاران شخصی و تولید ایمیل.

توسعه به کمک هوش مصنوعی Mendix

Mendix توسعه با کمک هوش مصنوعی (AIAD) و هوش مصنوعی را برای برنامه‌های هوشمند به عنوان بخشی از پلتفرم توسعه اپلیکیشن کم کد آن. AIAD همچنین Mendix Assist نامیده می شود که در حال حاضر از دو ربات های همکار توسعه دهنده مجازی: MxAssist Logic Bot و MxAssist Performance Bot. قابلیت‌های برنامه‌های هوشمند شامل اتصال سرویس AWS و Mendix ML Kit است.

نقشه برداری فدیورس گسترده تر

MxAssist Logic Bot یک توسعه‌دهنده مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که شما را از طریق مدل‌سازی و پیکربندی منطق برنامه (ریز جریان‌ها) راهنمایی می‌کند. این فهرستی در زمان واقعی و مبتنی بر زمینه از بهترین اقدامات بعدی بر اساس منطق برنامه از قبل طراحی شده و سایر اطلاعات مرتبط با زمینه به شما می دهد. MxAssist Performance Bot یک توسعه‌دهنده مجازی هوشمند است که با بررسی مدل پروژه برنامه خود در برابر بهترین شیوه‌های توسعه Mendix، در حالی که برنامه خود را در Mendix Studio Pro می‌سازید، به شما در بهبود عملکرد برنامه خود کمک می‌کند.

سیستم مربی هوش مصنوعی OutSystems

سیستم مربی هوش مصنوعی OutSystems مجموعه‌ای از هوش مصنوعی است توسعه مبتنی بر ابزارهای تجزیه و تحلیل کیفیت که برای پشتیبانی از تیم ها در طول چرخه عمر توسعه نرم افزار در نظر گرفته شده است. سیستم راهنمای هوش مصنوعی OutSystems شامل یک مربی کد، یک مربی معماری، یک مربی امنیتی، یک مربی عملکرد، و یک مربی قابلیت نگهداری است که کمک برنامه نویسی و بررسی مسائل مربوط به معماری، امنیت، عملکرد و نگهداری را ارائه می دهد.

OutSystems همچنین یک اتصال Azure ChatGPT را در مخزن Forge آن، به شما این امکان را می دهد که برای تکمیل کد، تکمیل چت و جاسازی، یعنی نمایش برداری از ورودی هایی که می توانند در مدل های یادگیری ماشین استفاده شوند، روی Azure ChatGPT ضربه بزنید. OutSystems استفاده از Azure ChatGPT را برای ارائه توصیه های شخصی، قدرت دستیاران مجازی و خلاصه و مقایسه اسنادی مانند بیمه نامه، اسناد قانونی و اسناد مالی پیشنهاد می کند.

CodeSandbox پشتیبانی Rust را اضافه می کند

Pega AI و GenAI

پلتفرم کم کد Pega شامل هوش مصنوعی Pega و Pega GenAI است. هوش مصنوعی Pega با استفاده از نظارت بر رویداد، فرآیند کاوی، گفتار به متن و پردازش زبان طبیعی، «تصمیم‌گیری» را قدرت می‌دهد. این به شما کمک می کند داده ها و اقدامات را ارزیابی کنید، نتایج را پیش بینی کنید، و با استفاده از استراتژی های تصمیم گیری، یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل تطبیقی ​​در زمان واقعی تصمیم بگیرید. Pega GenAI مراحل و مراحل گردش کار را تولید می‌کند، ادغام‌ها را به سیستم‌های پشتیبان نقشه‌برداری می‌کند، داده‌های آزمایشی را تولید می‌کند. در حال پرواز، و توسعه دهندگان را با پیشنهادات مکالمه راهنمایی می کند.

مرکز هوش مصنوعی UiPath

یکی از سه محصول بزرگ RPA (اتوماسیون فرآیند رباتیک)، به همراه Blue Prism و Automation Anywhere، UiPath< /a> سالهاست که یادگیری ماشین را در فرآیندهای پیشرفته خود گنجانده است. UiPath اکنون شامل مرکز هوش مصنوعی است که به شما امکان آموزش می دهد مدل های یادگیری ماشینی را برای استفاده با RPA ارزیابی، استقرار و دوباره آموزش دهید. مرکز هوش مصنوعی از وارد کردن مدل‌های خود و همچنین استفاده از مدل‌های از پیش آموزش‌دیده UiPath و شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل تصویر، تجزیه و تحلیل زبان، درک زبان، ترجمه زبان، و داده‌های جدولی پشتیبانی می‌کند.

همانطور که دیدیم، بسیاری از پلتفرم‌های توسعه و RPA کم‌کد و بدون کد اکنون دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که اغلب از نسخه‌ای از GPT استفاده می‌کنند. مطمئنا موارد بیشتری در پی خواهد داشت. Microsoft Power Platform حداقل تا حدودی به دلیل ارتباط نزدیک با OpenAI و خدمات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین موجود در Microsoft Azure همچنان در این زمینه پیشرو است.