۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه برای مدیران کسب و کار، اصطلاحات تخصصی Deops را توضیح دهیم

ایجاد یک درک مشترک از اصطلاحات فنی فناوری اطلاعات به مدیریت انتظارات مدیران و جلب حمایت آنها کمک می کند.

ایجاد یک درک مشترک از اصطلاحات فنی فناوری اطلاعات به مدیریت انتظارات مدیران و جلب حمایت آنها کمک می کند.

هر رشته‌ای اصطلاحات خاص خود را دارد که توضیح آن برای کسانی که درباره ابزارها، نحوه انجام کار و مشکلات رایج «آشنا نیستند» دشوار است. به عنوان مهندس، ما با استفاده از نام هایی که به راحتی توضیح داده می شوند و توافق منطقی در مورد تعریف دارند، به خودمان لطف می کنیم. برای مثال، من فکر نمی‌کنم توضیح اصول اولیه متدولوژی‌های چابک، انبارهای داده یا فایروال‌ها سخت باشد، زیرا نام‌های آن‌ها معنایی را نشان می‌دهد، حتی اگر مهندسان در مورد تعاریف فنی بحث کنند.

در برخی مواقع، با موقعیتی مواجه می‌شوید که یک رهبر کسب‌وکار از شما می‌خواهد برخی اصطلاحات فنی را توضیح دهید. شاید آن‌ها آن را از یک فروشنده فناوری شنیده‌اند، آن را در فاکتور دیده‌اند یا در یک کنفرانس درباره آن شنیده‌اند. شما می توانید آن را به زبان ساده توضیح دهید، از جزئیات بیش از حد فنی اجتناب کنید، و از معرفی اصطلاحات بیشتر که نیاز به تعریف بیشتری دارد، اجتناب کنید.

من داستانی را در کتابم به اشتراک می‌گذارم، Digital Trailblazer، زمانی که یکی از اعضای هیئت مدیره در روزهای اولیه اینترنت از من پرسید: “کوکی چیست؟” پاسخ دادن به آن یک چالش بود زیرا در آن زمان، مدیران کسب و کار اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد مرورگرهای وب، کارهایی که سرورها انجام می‌دهند و انجام نداده‌اند، و پیچیدگی‌های پروتکل‌های اینترنت می‌دانستند.

اگر یک مهندس توسعه دهنده هستید، باز کردن اصطلاحات فنی بدون کشاندن یک مدیر تجاری به علف های هرز آسان نیست. در نوشتن این مقاله، از چندین متخصص پرسیدم که چگونه اصطلاحات devops را در گفتار ساده تعریف می کنند. در اینجا برخی از پاسخ های بهتر وجود دارد.

CI/CD چیست؟

نام‌های اختصاری نقطه شروع دشواری هستند زیرا گاهی اوقات بهتر است آنها را تلفظ کنید، اما همانطور که در زیر می‌بینید، گاهی اوقات بهتر است از جزئیات صرف نظر کنید.

دان ناکس، معاون مهندسی در G2، می‌گوید: «CI/CD تاکتیکی برای آزمایش و استقرار مداوم کد شما به منظور کاهش خطر ایجاد مشکلات هنگام ارائه نرم‌افزار کاربردی است. برای تیم هایی که می خواهند سریع حرکت کنند و قبل از رقبای خود وارد بازار شوند، بسیار مفید است.”

امتیازهایی برای پاسخگویی مستقیم به این سوال و به اشتراک گذاشتن مزایای کسب و کار بدون نیاز به خیلی فنی!

نحوه مدیریت توسعه دهندگان نرم افزار بدون مدیریت میکرو

فرض کنید از شما خواسته شده است جزئیات بیشتری ارائه دهید. در آن صورت، Sashank Purighalla، مدیر عامل BOS Frameworks، این پاسخ را پیشنهاد می‌کند: «CI/CD به ایجاد یک خط لوله اتوماسیون با استفاده از ابزارهای خاص در مراحل مختلف چرخه عمر نرم‌افزار برای کاهش نیروی انسانی و حذف موانع کمک می‌کند.»

من این پاسخ را دوست دارم، اگرچه ممکن است بخواهید کلماتی مانند “خط لوله” را کنار بگذارید و “چرخه زندگی” را با “توسعه” جایگزین کنید، اگر مدیر اجرایی شما چیزی در مورد توسعه نرم افزار نمی داند. امروزه، با توجه به اینکه فناوری برای کسب‌وکارها بسیار مهم است، رهبران واقعاً باید در مورد فرآیند توسعه بدانند و با ساده‌سازی زبان، آنها را دعوت می‌کنید تا بدون احساس ترس بیشتر بیاموزند.

اندرو دیویس، مدیر ارشد تحقیقات و نوآوری کوپادو، پاسخ خوبی به من داد. او می‌گوید: «CI/CD مخفف یکپارچه‌سازی مداوم و تحویل مستمر است، دو روش نزدیک به هم که استاندارد طلایی برای نحوه کار تیم‌های توسعه نرم‌افزار با هم هستند». “با بستن شکاف بین توسعه دهندگان نرم افزار و کاربران نهایی، تحویل مداوم امکان یادگیری و بازخورد سریع و ایمن را فراهم می کند.”

اگر جزئیات بیشتری از او خواسته شود، پیشنهاد می‌کند اضافه کنید: «یکپارچه‌سازی مستمر عمل ادغام کار همه توسعه‌دهندگان حداقل روزانه، با استفاده از تست‌های خودکار برای شناسایی سریع خرابی‌ها است. تحویل مداوم این تغییرات را به محض آماده شدن به کاربران نهایی ارائه می‌کند، بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند به سرعت در مورد این تغییرات از کاربران واقعی بازخورد دریافت کنند.”

من تعریف از بالا به پایین را دوست دارم که به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید چه مقدار جزئیات را به اشتراک بگذارید.

انتشار و استقرار قناری چیست؟

ایده رهاسازی قناری از “قناری در معدن زغال‌سنگ” ناشی می‌شود، جایی که قناری‌های زنده به‌عنوان هشدار اولیه در مورد خروج گازهای خطرناک به داخل چاه معدن استفاده می‌شدند. اکنون، ممکن است برای کمک به یک رهبر تجاری در ارتباط با رهاسازی قناری کمی توضیح لازم باشد.

مارکو آناستاسوف، یکی از بنیانگذاران Semaphore CI/CD، اتخاذ رویکردی مبتنی بر ریسک در تعریف رهاسازی قناری را توصیه می‌کند. او می‌گوید: «آزمایش برای آشکار کردن همه مشکلات کافی نیست. «برخی از مسائل تنها زمانی ظاهر می‌شوند که به تولید می‌رسند، و آسیب‌ها تا آن زمان از قبل وارد شده است. استقرار قناری به ما این امکان را می دهد که آب ها را قبل از پریدن به داخل آزمایش کنیم.”

تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار در سال 2021 دو برابر شد

Purighalla اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد رهاسازی قناری به اشتراک می‌گذارد: “یک رهاسازی قناری برای معرفی ویژگی‌ها و عملکردهای جدید به زیرمجموعه‌ای از کاربران به صورت کنترل‌شده قبل از عرضه آن به کل زیرساخت تولید و پایگاه کاربر استفاده می‌شود.”

>

مایکل ارپنبک، مدیر devops در G2، می‌افزاید، اگر این توضیح کارساز نباشد، «آزادسازی قناری روشی قدرتمند برای افشای کدهای جدید در معرض جمعیت‌های بزرگ‌تر بدون خطرات مرتبط با الگوی استقرار انفجار بزرگ است. “

منصفانه است که بگوییم بسیاری از رهبران کسب‌وکار دچار قطع‌شدگی، مشکلات عملکرد یا نقص‌هایی از «استقرار انفجار بزرگ» شده‌اند، بنابراین این یک اصطلاح عالی برای مقابله با انتشارات قناری و سایر روش‌های توسعه‌دهنده است که قابلیت اطمینان استقرار را بهبود می‌بخشد.

Docker و Kubernetes چیست؟

تلاش برای توضیح Docker و Kubernetes بدون درک اولیه از کانتینرها، معماری‌های میکروسرویس‌ها و الگوهای زیرساخت ابری چالش برانگیز است.

گاهی اوقات، بهتر است فقط یک قیاس ساده را به اشتراک بگذارید، و بلیک دیویس، بنیانگذار، این پاسخ با من در توییتر. “Kubernetes مانند کنترل ترافیک برای وسایل نقلیه خودران است. این به کاهش حجم کار کمک می کند تا سیستم کلی کارآمدتر و موثرتر اجرا شود.» کندال میلر، مبشر فناوری در Fairwinds: “me different,taph” برنامه های کاربردی وب مدرن به ناوگان رایانه ای نیاز دارند. Kubernetes هدایت کننده ناوگان است، مطمئن می شود که آنها به موقع بازی می کنند، زمانی که باید بازی را متوقف می کنند، و به طور مناسب اوج می گیرند.”

اگر مخاطبان شما دانش فنی دارند، آناستاسوف این پاسخ را پیشنهاد می‌کند. «این نسل جدید ابزارها راه ساختن نرم‌افزار بومی ابری را دموکراتیک کرده است. کانتینر داکر اکنون روش استاندارد بسته‌بندی نرم‌افزاری است به گونه‌ای که می‌تواند بر روی هر ابری استقرار، مقیاس‌بندی و به صورت پویا توزیع شود. و Kubernetes پلتفرم پیشرو برای اجرای کانتینرها در تولید است.”

بودجه های خطا چیست؟

اگر مدیر مالی شما یا هرکسی که در امور مالی مشغول به کار است در مورد بودجه‌های خطا می‌پرسد، ممکن است مجبور شوید آن‌ها را از علف‌های هرز مالی بیرون بکشید تا به آنها کمک کنید تا بودجه‌های خطا را در چارچوب تعریف اهداف سطح خدمات و درک کنند. اجرای سیستم های قابل اعتماد و با کارایی بالاتر.

Alex Naudau این تعریف را در پست وبلاگ در مورد بودجه های خطا به اشتراک می گذارد. الف>. او می نویسد: “بودجه های خطا را می توان به عنوان یک مدل مفهومی برای درک ریسک قابل قبول در خدمات شما در نظر گرفت.” “اگر بودجه خطای خود را کاهش دادید، روی بهبود قابلیت اطمینان تمرکز کنید.”

GitLab از GitLab 17، هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان رونمایی کرد

اگر شما یک مهندس قابلیت اطمینان سایت هستید، توضیح اهداف در سطح خدمات و بودجه‌های خطا بسیار مهم است، به‌ویژه برای مدیران سخت‌گیر که بدون در نظر گرفتن بدهی فنی یا نیازهای عملیاتی.

AIops چیست؟

همه Xops خارج از کشور، از جمله devops، devsecops، dataops، MLops، modelops، bizops، cloudops، gitops، و احتمالاً سایر اصطلاحات مربوط به عملیات می‌توانند سردرگمی، یا بدتر از آن، ناامیدی ایجاد کنند، اگر رهبران کسب‌وکار در تلاش برای درک همه آن باشند.

من از AIops فراخوانی می‌کنم زیرا این مثال خوبی است از جایی که قطع ارتباط در نحوه تعریف افراد مختلف این اصطلاح می‌تواند منجر به انتظارات فاجعه‌بار بالایی شود. AIops به این معنی نیست که هوش مصنوعی عملیات فناوری اطلاعات را در اختیار گرفته است یا اینکه سازمان‌ها می‌توانند عملکردی چشمگیر در یک برنامه کاربردی ضعیف داشته باشند. در مورد هوش مصنوعی تبلیغات کافی وجود دارد که بهتر است در مقابل تصورات مردم قرار بگیرید و انتظارات معقولی داشته باشید.

AIops می‌تواند عملیات چند ابری را ساده کند، میانگین زمان را بهبود بخشد برای حل و فصل حوادث مهم، و بهبود نظارت بر برنامه. اینها برخی از مزایای فنی هستند، بنابراین چگونه AIops را برای مدیر عامل یا مدیر مالی توضیح می دهید؟

Assaf Resnick، مدیر عامل BigPanda، می‌گوید: «همانطور که شرکت‌ها در حال حرکت به سمت فضای ابری بودند، چندین مرتبه مقیاس، داده و سرعت بیشتری را معرفی کرد، که به این معنی بود که تیم‌های عملیات فناوری اطلاعات واقعاً در تلاش برای ادامه دادن بودند. AIops عملیات فناوری اطلاعات را خودکار می‌کند و قادر می‌سازد تا کار خود را انجام دهند و کسب‌وکار و خدمات دیجیتال خود را در عصر ابری مدرن در حال اجرا نگه دارند.

این تعریف روشن می‌کند که AIops به کسب‌وکارها کمک می‌کند تأثیر حوادث عملیاتی را کاهش دهند، قابلیت اطمینان را بهبود بخشند و از رشد حمایت کنند.

CI/CD، نسخه‌های قناری، Docker، Kubernetes، و AIops فقط نوک کوه یخ اصطلاحات زبان devops هستند، اما نقطه شروع خوبی برای ابهام‌زدایی از بهترین شیوه‌های توسعه‌دهنده برای رهبران تجاری هستند.