۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Kubernetes هزینه کمتری دارد، اما کمتر از چه چیزی؟

مطمئناً، در مقایسه با IT سنتی، Kubernetes عالی است، اما در دراز مدت چیز زیادی از ابر عمومی شکست نخواهد خورد.

مطمئناً، در مقایسه با IT سنتی، Kubernetes عالی است، اما در دراز مدت چیز زیادی از ابر عمومی شکست نخواهد خورد.

بیایید با چند انجیل شروع کنیم: در فناوری اطلاعات، انجیل وجود ندارد. هیچ «تو باید» مشخصی وجود نداشته باشد که همیشه صددرصد مواقع اعمال شود. بنابراین ورنر فوگلز، مدیر ارشد فناوری آمازون گفت: “ساختن سیستم‌های نرم‌افزاری تکامل‌پذیر یک استراتژی است، نه یک مذهب. و بازبینی معماری های خود با ذهنی باز یک امر ضروری است. این برای همه استراتژی های هوشمند فناوری اطلاعات صدق می کند. پاسخ درست برای یک تیم معین در یک شرایط خاص لزوماً برای تیم دیگری در شرایط کمی متفاوت اعمال نمی شود. “بستگی دارد” تنها پاسخی است که همیشه اعمال می شود — معمولاً.

که مرا به داده های نظرسنجی VMware در توسعه دهندگان و Kubernetes. بر اساس برخی معیارها، طبق این نظرسنجی، هرگز زمان بهتری برای استقرار Kubernetes وجود نداشته است. اما سوال واقعی، همانطور که ریچارد سروتر گوگل برجسته می‌کند، “در مقایسه با چه چیزی؟” به عنوان مثال، وقتی ۵۰ درصد از توسعه دهندگان گزارش دادند که «استفاده از منابع بهبود یافته» را از Kubernetes استخراج کرده اند، برای استفاده از اصطلاح Seroter ارزش این را دارد که بپرسیم «نقطه لنگر» چیست. او خاطرنشان می‌کند: «اگر مقایسه با زیرساخت‌های کلاسیک فناوری اطلاعات باشد، باور کردن مزایای توسعه‌دهنده Kubernetes آسان است.» و او درست می‌گوید.

اما البته، “بستگی دارد.”

معمولاً، گاهی

بیایید با اذعان به این موضوع شروع کنیم که هر چقدر هم که من معتقدم اجرای در فضای ابری عمومی به طور کلی پاسخ درستی است، واقعیت فناوری اطلاعات سازمانی این است که مهاجرت به ابر برای هر شرکت یا هر برنامه‌ای «بله» خودکار نیست. در داخل یک شرکت و، نه، من به مخالفت‌های خسته‌کننده‌ای اشاره نمی‌کنم که قبلاً برای جلوگیری از پذیرش ابر عمومی مطرح می‌شدند. می دانید، چیزهایی مانند “من در یک صنعت تحت نظارت کار می کنم” (یک ابر برای آن وجود دارد)، “برنامه من نگرانی های امنیتی حساسی دارد” (کلادها امنیت بهتری نسبت به اکثر شرکت ها ارائه می دهند) و غیره.

13 ابزاری که Kubernetes را بهتر می کند

در عوض، من در مورد این واقعیت صحبت می کنم که یک تیم یا برنامه خاص ممکن است آماده مهاجرت به ابر عمومی نباشد. ممکن است تیم ها فاقد تخصص لازم باشند، یا مزایای انتقال به فضای ابری عمومی ممکن است برای توجیه انتقال یک برنامه خاص کافی نباشد.

این نیز درست است که آنچه که مد روز و جالب است (اغلب به دلایل بسیار خوب) ممکن است به سادگی در مورد شما اعمال نشود. همانطور که مدیر عامل آمپت، جرمی دالی می‌گوید، در مورد ظاهر آمازون در مورد چهره بدون سرور نظر می‌دهد، “DON” T ساختن یکپارچه… به جز زمانی که باید. میکروسرویس ها را ایجاد نکنید، مگر زمانی که باید. از ظروف استفاده نکنید… مگر زمانی که باید. از بدون سرور استفاده کنید… مگر در مواقعی که نباید استفاده کنید.” او گستاخ است، اما درست هم می گوید. همانطور که در ابتدا تاکید کردم، “این بستگی دارد” به طور کلی پاسخ مناسب برای اکثر سوالات IT است.

3 برد و 3 باخت برای رایانش ابری

این به ویژه در جایی که Kubernetes درگیر است صادق است.

کوبرنتیس ها بچه های خوب هستند

VMware کسب‌وکار Kubernetes سالمی دارد، بنابراین تعجب‌آور نیست که ببینیم یک نظرسنجی را تهیه می‌کند که به این نتیجه می‌رسد که توسعه‌دهندگان واقعا Kubernetes را دوست دارند (تکه‌کننده!). بر اساس نظرسنجی، توسعه دهندگان مزایای زیر را از استفاده از Kubernetes به دست می آورند:

  • تخصیص منابع بهبود یافته (۵۰٪ از توسعه دهندگان مورد بررسی این مزیت را گزارش کردند)
  • ارتقاء و نگهداری برنامه آسان شد (۳۶%)
  • روند انتقال به فضای ابری (۳۸%) را فعال کرد
  • افزایش کارایی مدل هیبریدی (۳۷%)
  • دوره های توسعه نرم افزار کوتاه شده (۴۱%)
  • کاربردهای یکپارچه کانتینری (۳۷%)
  • کاهش هزینه های ابر عمومی (۳۳%)

قبل از اینکه خیلی از این نتایج هیجان زده شویم، ارزش آن را دارد که به روشی نگاه کنیم تحلیلگر Sarbjeet Johal: طبق این نظرسنجی، به نظر می رسد مزایای Kubernetes با گذشت زمان در حال کاهش است. در همه زمینه ها به جز یک حوزه (کاهش هزینه های ابر عمومی)، مزایای Kubernetes برای سازمان ها در سال ۲۰۲۳ کمتر از سه سال قبل بود. جای تعجب نیست که نویسندگان گزارش این مزایا رو به کاهش را مطرح نمی کنند.

فراتر از این نکته، برخی از این مزایا اگر با زیرساخت‌های داخلی مقایسه شوند شاید درست باشند، اما اگر با ابر عمومی مقایسه نشوند، احتمالاً صادق نیستند. در واقع، برخی از پاسخ ها زیرساخت داخلی را فرض می کنند. تیم هایی که برنامه های خود را در فضای ابری اجرا می کنند نیازی به نگرانی در مورد تخصیص منابع یا ارتقاء یا نگهداری برنامه ندارند. این نگرانی‌ها برای شرکت‌هایی با برنامه‌هایی است که در محل گیر کرده‌اند، و این خوب است. تعداد کمی از شرکت ها با هر اندازه ای همه برنامه های خود را در فضای ابری عمومی اجرا می کنند، هر چقدر که بخواهند. بنابراین، منطقی است که چنین مزایایی را مطرح کنیم، حتی اگر مزایای خروج از Kubernetes و ورود به فضای ابری ممکن است به این معنی باشد که شرکت‌ها حتی مجبور نیستند نگران چیزهایی مانند ارتقاء باشند. (البته، برای برخی از برنامه‌ها، «خارج شدن از Kubernetes» وجود ندارد، زیرا Kubernetes موتوری است که برای آن برنامه‌ها چند ابری را تامین می‌کند، همانطور که  InfoWorld’s David Linthicum بیان می‌کند.)

سردرگمی «بومی ابر» همچنان ادامه دارد

این همچنین درست است که هر چند آن چرخه‌های توسعه «کوتاه‌شده» با Kubernetes نسبت به زیرساخت‌های قدیمی باشد، همان چرخه‌های توسعه ممکن است در صورت اجرا در ابر عمومی کوتاه‌تر باشند. همه اینها برای کاهش ارزش مزایای واقعی توسعه دهندگان از Kubernetes نیست، بلکه به این معنی است که همان توسعه دهندگان نباید تصور کنند که سفر ابری پس از رسیدن به نیمه راه Kubernetes به پایان رسیده است. با چه سرعتی باید به ابر عمومی منتقل شوند؟

خب، بستگی دارد.