۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

علاقه به React، Angular و Vue در حال کاهش است

نظرسنجی وضعیت جاوا اسکریپت 2022 از توسعه دهندگان نشان می دهد که بیشترین علاقه به چارچوب های Svelte، Solid و Qwik و ابزار ساخت Vite وجود دارد.

نظرسنجی وضعیت جاوا اسکریپت ۲۰۲۲ از توسعه دهندگان نشان می دهد که بیشترین علاقه به چارچوب های Svelte، Solid و Qwik و ابزار ساخت Vite وجود دارد.

طبق

نسخه ۲۰۲۲ گزارش سالانه، که در ۱۰ ژانویه منتشر شد، بر اساس نظرسنجی از ۳۹۴۷۲ توسعه‌دهنده در اواخر سال گذشته بود. از جمله مشاهدات آن، علاقه زیاد در میان پاسخ دهندگان به چارچوب های جلویی عملکرد محور Svelte، Solid، و Qwik و کاهش علاقه به رهبران قدیمی بود. Vue، React و مخصوصا Angular. با این حال، ۸۲ درصد از افراد مورد بررسی که از React استفاده کرده بودند دوباره از آن استفاده می‌کردند، در حالی که تنها ۴۹ درصد و ۴۲ درصد به ترتیب برای Angular و Vue همین را گفتند.

طلوع توسعه سیستم های سازگار با محیط زیست

برای فریم‌ورک‌های جلویی، چارچوب‌های رندر و سایر ابزارها، این نظرسنجی تلاش کرد حفظ (دوباره استفاده می‌شود)، علاقه (می‌خواهم یاد بگیرم)، استفاده و آگاهی را اندازه‌گیری کند. علاقه به یادگیری Angular از ۶۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به تنها ۴۳ درصد در گزارش فعلی کاهش یافته است، در حالی که علاقه به Vue از ۹۱ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۷۷ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. سارا دراسنر از Google، در نتیجه گیری گزارش حاکی از آن است که این کاهش ها می تواند نشانه های بلوغ باشد. با وجود کاهش علاقه، React و Angular همچنان در حال استفاده گسترده هستند.

Visual Studio Code تونل های راه دور را به WSL تثبیت می کند

یافته‌های دیگر در گزارش وضعیت جاوا اسکریپت ۲۰۲۲:

  • زبان جاوا اسکریپت ویژگی‌های ادغام تهی، انتظار سطح بالا، string.prototype.replaceAll و واردات پویا دارای نسبت‌های بالایی از افرادی است که در مورد آنها می‌دانند و از آنها استفاده کرده‌اند، به طوری که ۸۱.۷٪ از کسانی که در مورد ادغام تهی می‌دانند از آن استفاده کرده‌اند. پس از آن ۶۷.۵٪ برای سطح بالا انتظار، ۶۴.۶٪ برای string.prototype.replaceAll، و ۵۶.۴٪ برای واردات پویا. در مقابل، تنها ۲۰.۱٪ از کسانی که در مورد WebAssembly که در سال های اخیر به عنوان یک پیشرفت در عملکرد وب و برنامه نویسی خبر داده شده است، از آن استفاده کرده اند.
  • ابزار ساخت Vite بالاترین نسبت حفظ را داشت، به طوری که ۹۸٪ از کسانی که از آن استفاده کرده‌اند گفته‌اند که دوباره از آن استفاده خواهند کرد.
  • ۲۱% از پاسخ دهندگان مدرک تحصیلات عالی نداشتند.
  • ۴۰.۲ درصد دارای مدرک تحصیلات عالی در زمینه مرتبط با فناوری رایانه بودند.
  • ۱۳.۷% از پاسخ دهندگان حقوقی از ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰ دلار داشتند.
غلبه بر مانع تعامل پذیری اینترنت اشیا

نظرسنجی وضعیت جاوا اسکریپت ۲۰۲۲، به رهبری توسعه دهندگان ساشا گریف و اریک بورل، از ۲۱ نوامبر تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ با پاسخ دهندگان از ۲۰ کشور در سراسر جهان انجام شد.