۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Snowflake دنده ها را از انبار داده تا ابر برنامه تغییر می دهد

Snowflake با Native Application Framework جدید خود، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه ها را بر روی یک پلت فرم داده مبتنی بر ابر مشترک بسازند و اجرا کنند و از Data Marketplace خود برای کسب درآمد از این برنامه ها استفاده کنند.

Snowflake با Native Application Framework جدید خود، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه ها را بر روی یک پلت فرم داده مبتنی بر ابر مشترک بسازند و اجرا کنند و از Data Marketplace خود برای کسب درآمد از این برنامه ها استفاده کنند.

شرکت انبار داده مبتنی بر ابر Snowflake در حال تعویض دنده است. این شرکت که در سال ۲۰۱۴ با تمرکز بر اختلال در بازار سنتی انبار داده و تجزیه و تحلیل کلان داده راه اندازی شد، توجه خود را به سمت توسعه اپلیکیشن معطوف کرده است.

در نشست سالانه Snowflake Summit خود در روز سه شنبه، این شرکت Native Application Framework خود را معرفی کرد که توانایی ساخت و اجرای برنامه ها را در پلتفرم Snowflake Data Cloud ارائه می دهد.

کریس چایلد، مدیر ارشد توسعه محصول در Snowflake، گفت: چارچوب برنامه، که در حال حاضر در پیش نمایش خصوصی است، به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه ها را بسازند و از آنها در بازار داده Snowflake کسب درآمد کنند. او افزود، کاربران این برنامه‌ها می‌توانند مستقیماً آن‌ها را در نمونه‌های Snowflake خود نصب و اجرا کنند.

چایلد گفت: “ما به نوعی در حال تکامل از یک انبار داده به یک پلت فرم داده به یک ابر داده هستیم. و اکنون می خواهیم آن را از یک ابر داده به یک ابر برنامه کاربردی تبدیل کنیم.”

حدود چهار سال پیش، با افزایش تقاضا برای تجزیه و تحلیل و تکامل معماری مرتبط با تجزیه و تحلیل – مانند جداسازی محاسبات و ذخیره‌سازی – این شرکت تلاش‌های خود را برای آسان‌تر کردن همکاری داده‌ها در شرکت‌ها تجدید کرد. این امر باعث شد تا Snowflake انبار داده خود را که در سال ۲۰۱۹ به پلتفرم Data Cloud تبدیل شده بود، بازسازی کند.

تلاش‌های مداوم برای سهولت اشتراک‌گذاری داده‌ها و همکاری منجر به بازار داده این شرکت شد. بازار به اشتراک گذاری داده ها را در سازمان ها امکان پذیر می کند و همچنین به آنها اجازه می دهد تا به شرکت های دیگر دسترسی به آن داده ها را بدهند و هزینه استفاده را از آنها دریافت کنند.

سوئیفت 5.8 اپل ویژگی‌های سوئیفت 6 را پیش‌نمایش می‌کند

در ماه مارس سال جاری، این شرکت دو ابر داده مخصوص صنعت را برای Healthcare و خرده فروشی< /a> بخش‌ها، با این هدف که شرکت‌های موجود در آن مناطق بتوانند مجموعه داده‌ها را به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند.

برنامه‌ها را در Snowflake بسازید، اجرا کنید و کسب درآمد کنید

تونی بائر، تحلیلگر اصلی در dbInsights گفت: اکنون، منطق راه‌اندازی Native Application Framework کاهش زمان و تلاش مورد نیاز برای انتقال داده‌ها هنگام ساخت و اجرای برنامه‌ها است.

Baer افزود:

این همچنین به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها را تحت چتر زمان اجرا، امنیت و مدیریت مشترک Snowflake بسازند و اجرا کنند.

علاوه بر ارائه عملکردهای Snowflake مانند رویه های ذخیره شده، توابع تعریف شده توسط کاربر (UDF) و توابع جدول تعریف شده توسط کاربر (UDTF) برای توسعه دهندگان، Snowflake یکپارچگی با چارچوب برنامه منبع باز Streamlit را اضافه می کند. هدف این ادغام برای کمک به توسعه رابط های تعاملی مشتری و همچنین ویژگی های تله متری مانند نظارت بر رویدادها و هشدارها برای عیب یابی است.

به گفته Child، این ویژگی‌ها هنوز در حال توسعه هستند.

Streamlit مبتنی بر

پایتون– با هدف یادگیری ماشینی و data sciencee برای کمک به تجسم، جهش و اشتراک‌گذاری داده‌ها، توسط Snowflake در ماه مارس به دست آمد.

Native Application Framework قبلاً کاربران دارد

به گفته Snowflake، چندین شرکت از جمله Capital One، LiveRamp و Informatica قبلاً از Native Application Framework برای ساخت برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

در حالی که برنامه Capital One به نام Slingshot مدیریت داده را ارائه می دهد، LiveRamp و Informatica برنامه هایی را برای مدیریت هزینه های ابری، وضوح هویت و یکپارچه سازی داده ها توسعه داده اند.

لینکدین منبع باز چارچوب بهره وری و شادی توسعه دهندگان خود است

چایلد گفت:

رابط‌های Snowflake Google Analytics و ServiceNow، که هر دو در پیش‌نمایش خصوصی هستند، با استفاده از چارچوب برنامه‌های اصلی ساخته شده‌اند و افزود که رابط سرویس Now به تسریع پاسخ‌گویی بلیط میز خدمات کمک می‌کند.

توافقنامه تقسیم درآمد برای برنامه‌های به اشتراک گذاشته شده از طریق بازار ۱۰٪ از ارزش معامله است.

“از آنجایی که اعداد دلار بزرگتر می شوند، ما باید مانند یک مقیاس درجه بندی داشته باشیم. بنابراین، در حال حاضر از ۱۰٪ شروع می شود، که همان چیزی است که ما با اشتراک گذاری داده نیز شروع کردیم. و آن را بر اساس تکامل خواهیم داد. کریستین کلاینرمن، معاون ارشد محصول در Snowflake، گفت: در مورد موارد استفاده در طول زمان.

یونیستور قصد دارد بارهای کاری تحلیلی و تراکنشی را متحد کند

از آنجایی که سازمان‌ها به دنبال کاهش زمان مورد نیاز برای توسعه برنامه‌های کاربردی هستند، نیاز به حل چالش داده‌های تراکنشی و تحلیلی غیرفعال است که به نوبه خود باعث ایجاد پیچیدگی‌هایی در هنگام جابجایی داده‌ها بین سیستم‌ها می‌شود.

با هدف قرار دادن این موضوع خاص، Snowflake در روز سه‌شنبه نیز محصول جدیدی را معرفی کرد که حجم کاری تحلیلی و تراکنشی را با هم ترکیب می‌کند.

این سیستم که Unistore نام دارد و در حال حاضر در پیش‌نمایش خصوصی است، طراحی شده است تا به تیم‌های توسعه اجازه دهد تا Data Cloud را گسترش دهند تا موارد استفاده تراکنشی مانند وضعیت برنامه و سرویس داده را شامل شود.

به منظور کمک به Unistore در ساخت برنامه های کاربردی تراکنش، Snowflake در حال معرفی یک قابلیت جدید به نام Hybrid Tables است که در پیش نمایش خصوصی نیز می باشد.

جدول ترکیبی عملیات سریع تک ردیفی را ارائه می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های تجاری معاملاتی را مستقیماً بر روی Snowflake بسازند، و افزود که ابزار جدید همچنین به مشتریان امکان می‌دهد تا تجزیه و تحلیل‌هایی را بر روی داده‌های تراکنش‌ها برای زمینه فوری انجام دهند و به جداول ترکیبی بپیوندند. با جداول Snowflake موجود برای نمای کلی در تمام داده ها.

معماری ابر توسط کمیته همیشه ایده بدی است

کلاینرمن گفت که ادوبی یکی از اولین پذیرندگان Unistore است و افزود که این شرکت از پیش نمایش خصوصی جداول ترکیبی برای برنامه کمپین های Adobe خود استفاده کرده است.

دانه برف بر پردازش تراکنش استرس دارد

به گفته بائر، استراتژی پشت گنجاندن بارهای کاری تحلیلی بیشتر در Snowflake Data Cloud، مستحکم کردن موقعیت خود به عنوان پلتفرم مقصد ترجیحی برای موارد استفاده پردازش تراکنش، تعبیه تجزیه و تحلیل عملیاتی، و عدم رقابت مستقیم با MySQL است. ، Oracle یا SQL Server برای برنامه های OLTP (پردازش تراکنش آنلاین) خالص.

بائر گفت: “از این نقطه نظر، این تصویر آینه ای MongoDB است که به آرامی تجزیه و تحلیل را به پایگاه داده عملیاتی خود اضافه می کند. هدف یکسان است، اما هر دو بازیکن از نقاط شروع متفاوتی به آن می آیند.” p>

تفاوت دیگر، طبق گفته بائر، این است که Snowflake در مقایسه با MongoDB، که در حال حاضر این فرآیند هنوز ابتدایی‌تر است، در قابلیت جاسازی تجزیه و تحلیل عملیاتی در تراکنش‌ها بیشتر است.

داگ هنشن، تحلیلگر اصلی Constellation Research گفت: راه اندازی چارچوب برنامه همراه با Unistore، استراتژی بازار داده Snowflake را بیشتر پیش خواهد برد.

هنشن گفت: “این یک اعلامیه جسورانه است که به موجب آن Snowflake برای مشتریان پیشنهاد می کند تا داده های تراکنش بیشتری را به برنامه ها وارد کنند تا مجموعه گسترده تری از برنامه ها را در Snowflake اجرا کنند و در عین حال از Snowflake Data Marketplace برای کسب درآمد از این برنامه ها استفاده کنند.”< /p>