۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Docker sunsets اشتراک‌های رایگان تیم، پروژه‌های متن‌باز غوغا می‌کند

به کاربران Docker که دارای اشتراک سازمانی Free Team قدیمی هستند، گفته شده است که یک ماه فرصت دارند تا به سطح پولی تبدیل شوند یا در خطر از دست دادن دسترسی به داده‌های خود هستند.

به کاربران Docker که دارای اشتراک سازمانی Free Team قدیمی هستند، گفته شده است که یک ماه فرصت دارند تا به سطح پولی تبدیل شوند یا در خطر از دست دادن دسترسی به داده‌های خود هستند.

به کاربران Docker با اشتراک سازمانی Free Team قدیمی گفته شده است که آنها یک ماه فرصت دارند تا به یک ردیف پولی تبدیل شوند یا در خطر از دست دادن دسترسی به داده‌های خود هستند – اقدامی که ممکن است اتوماسیون ساخت بسیاری از پروژه‌های منبع باز را خراب کند.

بسیاری از کاربران Docker با حساب‌های Free Team گزارش داده‌اند که ایمیلی از Docker دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه به زودی دیگر نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند و باید به سطح اشتراک پولی (۳۰۰ دلار در سال) تغییر مکان دهند یا در خطر از دست دادن دسترسی به آن باشند. داده ها.

اپل WebKit را به GitHub منتقل می کند

اشتراک‌های تیم Docker به گروه‌هایی از توسعه‌دهندگان یک واحد سازمانی برای توسعه‌دهندگان مرتبط با مجموعه معینی از مخازن Docker می‌دهد. نسخه رایگان این پیشنهاد به طور گسترده توسط پروژه های منبع باز مورد استفاده قرار گرفته است. حذف آن به معنای از دست دادن داده های مرتبط با آن تیم ها، از جمله تصاویر Docker است.

ایمیل Docker، طبق گزارش‌های متعددی مانند الکس الیس از OpenFAAS، بیان می‌کند: سازمان‌های تیم رایگان یک ردیف اشتراک قدیمی هستند که دیگر وجود ندارند. این ردیف شامل بسیاری از ویژگی‌ها، نرخ‌ها و عملکردهای مشابه اشتراک پولی Docker Team بود. … اگر صاحب یک سازمان قدیمی Free Team هستید، دسترسی به ویژگی‌های پولی – از جمله مخازن خصوصی، در ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ به حالت تعلیق در می‌آید… اشتراک خود را قبل از ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ ارتقا دهید تا به سازمان خود ادامه دهید.”

JDK 23: ویژگی های جدید در جاوا 23

طبق بقیه ایمیل‌ها، حساب‌هایی که به‌روزرسانی نمی‌شوند، داده‌های آن‌ها به مدت ۳۰ روز حفظ می‌شوند «پس از آن حذف خواهند شد».

بسیاری از کسانی که درباره این تغییر شکایت می‌کنند از طریق مشکل GitHub باز را مدیریت می‌کنند پروژه‌های منبع با وابستگی‌های ساخت که ممکن است شکسته شوند، مانند پروژه Mamba. برخی، مانند Livebook، از قبل برنامه ریزی کرده اند همه کانتینرها را از Docker به GitHub Container Registry، اما باید تصاویر قدیمی خود را به صورت دستی انتقال دهد. پروژه Kubernetes Kind همچنین در حال بررسی گزینه‌هایی است که همه آنها به طور بالقوه جریان کاری را شکست می‌دهند. نیاز به بازسازی دارد.

یکی از مسیرهای جایگزین ممکن برای پروژه‌های تحت تأثیر، برنامه منبع باز حمایت‌شده Docker است. (DSOS)، جایی که نگهبانان پروژه‌های منبع باز می‌توانند اشتراک رایگان تیم را دریافت کنند.

Docker ادعا دارد “ما هر گونه تعلیق سازمان را به تعویق می اندازیم یا در زمانی که برنامه DSOS در حال بررسی است، حذف شود و اگر در نهایت درخواست رد شد، حداقل ۳۰ روز قبل از تعلیق سازمان به سازمان ها فرصت دهید. هر سازمانی که تعلیق یا حذف شود، فضای نام را آزاد نخواهد کرد، بنابراین جابجایی فضاهای نام قبلی امکان پذیر نخواهد بود.”

8 فریمورک جاوا برای دنیای ابری

اما متقاضیان گزارش می‌دهند که Docker حجم بالایی از برنامه‌های کاربردی دارد و برنامه DSOS دارای محدودیت‌هایی است که ممکن است پذیرش برخی پروژه‌ها را دشوار کند. به عنوان مثال. آنها نباید “راهی برای تجاری سازی داشته باشند.” برخی از متقاضیان، مانند نیل هانلون از پروژه لینوکس راکی و Rockert Scheck پروژه rpki-client، هنوز انجام نشده است با وجود اینکه مدتها قبل از اعلام تیم رایگان برای این برنامه درخواست داده بود، از Docker شنیده شد.