۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پیش بینی های ابر حرفه ای ابر برای سال ۲۰۲۴

پیش بینی ها توانایی دیدن ادامه الگوهای موجود است. بله، genAI در لیست است، همچنین محدودیت استعدادها و مشارکت بین تجارت و فناوری اطلاعات.

پیش بینی ها توانایی دیدن ادامه الگوهای موجود است. بله، genAI در لیست است، همچنین محدودیت استعدادها و مشارکت بین تجارت و فناوری اطلاعات.

این زمانی از سال است که افراد روابط عمومی به دنبال من هستند تا به پیش‌بینی‌های مشتری خود برای سال آینده گوش دهند. همیشه چیزهای بدیهی و غیر جالب است، اما آنها به تلاش خود ادامه می دهند.

به خاطر داشته باشید که من لزوماً از پیش‌بینی پیش‌بینی‌های خودم راضی نیستم. من چیز خاصی را تبلیغ نمی‌کنم، در کمال تعجب برخی افراد. برای من جالب است که مدیران شرکت های امنیتی هرگز نمی گویند که امنیت ابری احتمالاً سال آینده با مشکل کمتری روبرو خواهد شد – این پیش بینی به نفع شخصی آنها نیست. در مورد من اینطور نیست.

هوش مصنوعی مولد به پلتفرم های ابری بهینه شده نیاز دارد

اول، ما در حال حاضر در مورد استفاده از منابع ابری کاملاً بهینه نیستیم. ما برنامه‌ها و داده‌ها را بدون بازآفرینی یا سایر روش‌های بهینه‌سازی وارد ابرهای عمومی کردیم. این رویکرد «افزایش و تغییر و امید به بهترین» منجر به صورت‌حساب‌های عظیم ابری شده است که نمی‌توانند ادامه پیدا کنند. شرکت‌ها باید در سال ۲۰۲۴ اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهند.

دوم، هوش مصنوعی مولد بیشترین توجه را در فضای ابری به خود جلب می کند. همانطور که قبلاً بیان کردم، کنفرانس‌های ابری اکنون کنفرانس‌های هوش مصنوعی مولد هستند، زیرا ارائه‌دهندگان ابری برای پشتیبانی از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد جدید، سود بادآورده زیادی را در خدمات ابری مشاهده می‌کنند. سیستم‌های هوش مصنوعی مولد در مقایسه با سایر موارد به منابع بسیار زیادی نیاز دارند.

چرا Databricks LLM خود را به صورت Dolly 2.0 منبع باز کرد؟

مشکل این است که ما می‌توانیم همان اشتباهاتی را که در مورد لیفت و جابجایی انجام دادیم مرتکب شویم و سیستم‌های هوش مصنوعی مولد را وارد تولید کنیم که به شدت بهینه‌سازی نشده و هزینه زیادی دارند. اگر نیاز به اجرای برنامه‌های کاربردی موجود در فضای ابری داریم و می‌خواهیم از هوش مصنوعی مولد به‌عنوان یک افزایش‌دهنده نیروی تجاری استفاده کنیم، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی باید در فهرست کارهای ۲۰۲۴ باشد. این همچنین به معنای بازگرداندن سیستم‌های داخلی به منو است، با توجه به اینکه ارزش آنها با کاهش قیمت‌های اخیر سخت‌افزار قانع‌کننده می‌شود.

شرکت ها باید مالک زنجیره تامین استعداد باشند

شرکت‌ها از اینکه نمی‌توانند استعدادی برای ساخت و استقرار سریع سیستم‌های مبتنی بر ابر پیدا کنند، ناامید هستند. این امر با حرکت به سمت سیستم‌های هوش مصنوعی مولد، که به هوش مصنوعی و دانشمندان داده نیاز دارد، ترکیب می‌شود. عرضه استعداد طوفان کامل نوآوری را محدود می کند.

کسب و کارها می توانند چند کار را انجام دهند. بسیاری از این موضوع شکایت خواهند کرد که چگونه کالج ها و دانشگاه ها افراد با استعداد کافی را ارائه نمی دهند. یا ممکن است امور را به دست خود بگیرند و با تمرکز بر آموزش و تلاش‌های خلاقانه استخدام، عرضه خود را برای پاسخگویی به تقاضای خود ایجاد کنند، مانند ارائه آموزش‌های جبرانی برای کارکنان فعلی و همچنین انجام کارهای نوآورانه مانند استخدام برای جمعیت‌شناسی که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. به عنوان مثال می توان به آموزش و استخدام کهنه سربازان، آموزش به کسانی که به دنبال تغییر شغل هستند، و به کارگیری فعال افرادی که چندین دهه برای تشکیل خانواده مرخصی گرفته اند، اشاره کرد.

ساده سازی توسعه هوش مصنوعی با Azure AI Studio

شرکت‌هایی که مشکل استعدادها را حل می‌کنند، در نهایت با نوآورانه‌ترین فناوری‌ها مواجه می‌شوند که به آنها اجازه می‌دهد فضای بازار خود را مختل کنند. بیشتر این اتفاقات در پشت صحنه در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، اما در پایان روز، این یک تفاوت رقابتی است.

کسب و کار نوآوری ابر را هدایت می کند

مطمئنم که برخی از چشم ها در حال چرخش هستند اما به من می چسبند. من می‌دانم که تجارت باید محاسبات را هدایت کند، اما فناوری اطلاعات به طور سنتی محرک بوده و از الزامات تجاری به عنوان مسیری برای ساخت و استقرار سیستم‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌کند.

این درست است که فناوری اطلاعات در خدمت کسب و کار است. اما در بسیاری از موارد، IT اساساً آنچه را که می خواستند انجام داده است. گاهی اوقات با خواسته های شرکت همسو می شود. گاهی نه چندان این می تواند در سال ۲۰۲۴ برای بسیاری از شرکت ها تغییر کند.

از آنجایی که فناوری اطلاعات حیاتی‌تر می‌شود، در بسیاری از موارد تبدیل به خود کسب‌وکار می‌شود، کنترل فناوری اطلاعات، از جمله آنچه که ساخته و اجرا می‌شود، بیشتر بر عهده خود شرکت خواهد بود. مدیر عامل، مدیر مالی و هیئت مدیره نقش فعال تری در کنترل نحوه خدمت رسانی فناوری اطلاعات به کسب و کار، از جمله مدیریت روزمره، خواهند داشت.

CIOها و CTOها با کسب و کار، از جمله توسعه ابری، نوآوری‌ها، و عملیات مرتبط‌تر خواهند بود. همیشه اینطور نخواهد بود که CIO و سایر مدیران فناوری اطلاعات از آنچه ساخته می‌شود و به کار گرفته می‌شود – و فناوری توسعه و استقرار این سیستم‌ها تماس بگیرند. رهبران کسب‌وکار فعال‌تر درگیر خواهند شد و بر بسیاری از این تصمیم‌ها تأثیر می‌گذارند و کنترل می‌کنند.

پایگاه داده Oracle 23c برای پشتیبانی از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد جستجوی برداری را دریافت می کند

مطمئنم که بسیاری از شما از شنیدن آن خوشحال نیستید. به هر حال، IT کارشناسانی دارد که می دانند چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. اگر افراد غیر فنی دارید که تماس‌های فنی برقرار می‌کنند، آن موقع است که همه چیز اشتباه می‌شود. بعید می دانم چنین اشتباهی مرتکب شود. کارشناسان فناوری اطلاعات همچنان معماری، توسعه و استقرار رایانش ابری را اجرا خواهند کرد. چیزی که تغییر خواهد کرد این است که شرکت با توجه به اهمیت جدید فناوری اطلاعات برای تجارت، بیشتر درگیر خواهد شد. فناوری اطلاعات دیگر فقط یک هزینه نیست، همانطور که برای بسیاری از شرکت ها بوده است.

فکر می‌کنم متوجه شده‌اید که پیش‌بینی‌های من امسال خیلی متمرکز بر فناوری نیست. من در مورد اینکه چگونه معماری ابر بومی به رشد خود ادامه خواهد داد یا چگونه ساخت مدل های زبان بزرگ تکامل خواهد یافت، صحبت نکردم. همه اینها موضوعات جالبی هستند که ارزش پیگیری دارند. با این حال، مشکلات کلان که در اینجا نام بردم بسیار پیچیده تر هستند و ارزش بیشتری را ارائه می دهند. فناوری همیشه کار خواهد کرد. می توانید آن را یک پیش بینی نیز در نظر بگیرید.

سال ۲۰۲۴ مبارک.