۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

از شستشوی ابری تا شستشوی هوش مصنوعی

بازی های بازاریابی ادامه دارد. هوش مصنوعی چرخش جدیدی است که باعث سردرگمی زیادی در دنیای رایانش ابری می شود.

بازی های بازاریابی ادامه دارد. هوش مصنوعی چرخش جدیدی است که باعث سردرگمی زیادی در دنیای رایانش ابری می شود.

شستشوی ابری از چند سال پیش را به خاطر دارید؟ این اصطلاح به عملکرد شرکت‌هایی اشاره دارد که محصولات و خدمات خود را به‌عنوان مبتنی بر ابر معرفی می‌کنند، در حالی که واقعاً مبتنی بر ابر نیستند. به عبارت دیگر، شستشوی ابری یک تاکتیک بازاریابی بود و هنوز هم هست که از هیاهوی محاسبات ابری بدون ارائه مزایایی که راه‌حل‌های ابری واقعی ارائه می‌کنند، استفاده می‌کند.

امروزه با یک فناوری قدیمی‌تر نیز با مشکلات مشابهی روبرو هستیم: هوش مصنوعی. هیاهوی هوش مصنوعی مولد باعث این امر می شود، اما هوش مصنوعی چندین سال است که به عنوان یک فناوری تبلیغاتی در حال افزایش است، حتی اگر در دهه ۱۹۵۰ شروع شد. شرکت‌ها هر فناوری فروخته شده را «شست‌وشوی هوش مصنوعی» می‌کنند، مهم نیست که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند یا نه.

مثل شستشوی ابری، شست‌وشوی هوش مصنوعی محصولات یا خدمات را به‌عنوان «با استفاده از هوش مصنوعی» تبلیغ می‌کند، حتی اگر سطح ادغام هوش مصنوعی حداقل باشد یا وجود نداشته باشد. هدف شستشوی هوش مصنوعی این است که محصولات یا خدمات را برای اهداف واضح، پیشرفته‌تر از آنچه که هستند جلوه دهند.

نظرسنجی می گوید که زبان Go برای بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی می درخشد

به‌عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک محصول را به‌عنوان «دارای AI-powered» برچسب‌گذاری کند، صرفاً به این دلیل که از یک الگوریتم اساسی استفاده می‌کند که می‌تواند نوعی هوش مصنوعی در نظر گرفته شود. اصطلاحات هوش مصنوعی ممکن است در مواد بازاریابی بدون توضیح نحوه استفاده از هوش مصنوعی در محصول ظاهر شود. این می تواند مشتریانی را که فکر می کنند محصول پیشرفته یا پیچیده تری دریافت می کنند گیج کند. من ادعاهایی مبنی بر هوش مصنوعی در فناوری‌های مدیریت سیستم، پایگاه‌های داده، میان‌افزار، امنیت و تقریباً هر چیزی که امروزه فروخته می‌شود، می‌بینم.

شستشوی هوش مصنوعی با ایجاد انتظارات نادرست و تصورات نادرست در مورد آنچه که هوش مصنوعی می تواند ارائه دهد، به شهرت صنعت هوش مصنوعی لطمه می زند. همچنین شناسایی محصولات و خدمات هوش مصنوعی خلاقانه و مفید در میان دریایی از پیشنهادات شسته شده با هوش مصنوعی را برای مشتریان دشوارتر می کند.

تشخیص آن دشوارتر از شستشوی ابری است، با توجه به اینکه شما به قول فروشندگان می گویید که فناوری آنها واقعاً “با استفاده از هوش مصنوعی” است. این فناوری می‌تواند چند تماس ساده با یک API مولد AI برقرار کند و بنابراین، از نظر فنی، من حدس می‌زنم که «به هوش مصنوعی مجهز شود». با این حال، اگر دلیل واقعی و مفیدی نداشته باشد، فقط یک علامت تیک است.

Red Hat RHEL را برای هوش مصنوعی راه اندازی کرد

بیشتر محصولات و خدماتی که ادعا می‌کنند دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند، اغلب از نظر مزایایی که می‌توانید از استفاده آن‌ها از زیرسیستم مبتنی بر هوش مصنوعی مشاهده کنید، ضعیف هستند. مدیران محصولات صادق تر خواهند پذیرفت که استفاده آنها از هوش مصنوعی حکایتی است و هسته اصلی عملکرد محصول نیست. البته، فروشنده برنامه‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر در حرکت رو به جلو خواهد داشت.

بیشتر فناوری‌ها، از جمله سرویس‌های ابری، که امروزه از هوش مصنوعی بهره نمی‌برند، نمی‌توانند به طور ناگهانی هوش مصنوعی را به روش‌های مفیدی به کار ببرند. سالها برنامه ریزی محصول و یافتن بهترین مسیر برای هوش مصنوعی در پشته فناوری آنها طول می کشد تا اینکه واقعاً مفید باشد.

برای بسیاری از این فناوری‌ها و سرویس‌های ابری، هوش مصنوعی بیشتر یک تناسب اجباری خواهد بود، بدون هیچ بهبود واقعی در عملکرد اصلی محصول. خریداران پول خود را هدر می دهند و در جهت فنی حرکت می کنند که بازار فکر می کند جالب است، اما بدون نیاز واقعی به انجام آن، آنها فقط تبلیغات تبلیغاتی را دنبال می کنند.

داکر 105 میلیون دلار بودجه جمع آوری می کند تا تمرکز خود را بر توسعه دهندگان افزایش دهد

زمانی که برای سال‌ها مدیر عامل شرکت‌های بسیاری بودم، از انجام این وظایف احمقانه‌های تبلیغاتی که اغلب شغلم را در معرض خطر قرار می‌دادند، عقب نشینی کردم. اگر دلیلی برای استفاده از یک فناوری خاص، از جمله هوش مصنوعی وجود ندارد، از آن استفاده نکنید. این فقط پیچیدگی، ریسک و هزینه را اضافه می کند. من روی آن تپه خواهم مرد، و مطمئنم که اتخاذ چنین موضعی به شغل من آسیب زده است.

با این حال، دیگران به هوس های بازار خم می شوند. اگر هوش مصنوعی یک موضوع تبلیغاتی است، ناگهان ما فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی را می فروشیم، مهم نیست که آیا باید واقعاً عملکرد اصلی و ارزش فناوری را بهبود می بخشد. مشکل در اینجا نهفته است – دوباره.