۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Multicloud و حرفه شما

اکثر شرکت‌ها از چند ابری استفاده می‌کنند، بنابراین کارمندانی که می‌خواهند پیشرفت کنند باید در بیش از یک ابر «چندزبانه» باشند.

اکثر شرکت‌ها از چند ابری استفاده می‌کنند، بنابراین کارمندانی که می‌خواهند پیشرفت کنند باید در بیش از یک ابر «چندزبانه» باشند.

دلایل خوبی برای پذیرش استراتژی بد وجود دارد. بله، من در مورد چند ابری صحبت می کنم. نه، من در مورد آن آنطور که ممکن است فکر می کنید صحبت نمی کنم.

منطقی است که یک ISV (مانند MongoDB، جایی که من در آن کار می‌کنم) اطمینان حاصل کند که سرویسش در تمام ابرهای اصلی اجرا می‌شود. چرا؟ خریداران سازمانی، حتی اگر بخواهند روی یک فروشنده ابری استانداردسازی کنند، خدمات ابری متفاوتی را در ارائه دهندگان مختلف اجرا خواهند کرد. این دقیقاً راهی است که فناوری اطلاعات سازمانی کار می کند. همیشه.

اما بیایید سخنان فروشندگان را حذف کنیم. من در مورد چند ابری و شما صحبت می کنم. من در مورد این صحبت می کنم که چگونه حرفه خود را با صحبت کردن به چندین “زبان ابری” رشد می دهید.

آشفتگی چند ابری

واقعاً، من دارم درون خود را فورست برازیل، که اخیراً ایده تبدیل شدن را مطرح کرده است، به اشتراک می‌گذارم. مهارت در بیش از یک ابر به عنوان یک استراتژی شغلی. Brazeal قبلاً یک قهرمان AWS بود (یک متخصص در AWS که برای آن کار نمی‌کند AWS)، و در سال ۲۰۲۱ به Google نقل مکان کرد، جایی که او رئیس محتوا است. در یک پست جدید، او به درستی تأکید می‌کند که «مولتی‌کلود در سازمان‌های متوسط ​​تا بزرگ امری اجتناب‌ناپذیر است». نه به دلیل “استراتژی هوشمند” بلکه به دلیل طبیعت انسان.

اجازه ندهید کلمات کلیدی معماری ابر شما را هدایت کنند

من مطلوب در مورد این موضوع نوشته‌ام، اما شخصیت‌پردازی اخیر همکارم در InfoWorld را دوست دارم دیوید لینتیکوم که آن را اینگونه خلاصه می‌کند: «بیشتر شرکت‌ها از چند ابری، اما فقط برخی از آنها برای آن برنامه ریزی کردند. MultiCloud تمایل دارد تصادفی باشد، به عبارت دیگر، عمدی نیست. یا بهتر است بگوییم، گروه‌های مختلف در یک شرکت خاص در مورد تصمیم‌های متنوع خود برای استفاده از این ابر یا موارد دیگر بسیار عمدی هستند و بهترین خدمات ابری را برای یک نیاز خاص می‌پذیرند. با این حال، به عنوان یک جزئیات نظرسنجی ابری HashiCorp، این یک امر عادی است.< /p>

طبق گفته Linthicum، خط مشی این پذیرش ابری خواه ناخواه خنده‌دار نیست: «این عدم برنامه‌ریزی برای عملیات چند ابری در ابتدا به شرکت‌ها آسیب می‌زند و بر قابلیت مشاهده، امنیت و عملیات ابری متقابل تأثیر می‌گذارد. به احتمال زیاد قبل از اینکه بفهمند چه کاری باید انجام شود و انجامش دهند، درد زیادی وجود خواهد داشت.» با این حال، حتی زمانی که شرکت‌ها در مورد پذیرش ابری خود عمدی هستند (همانطور که در مورد یک کارفرمای قبلی که در آن ما تعهد بسیار عمومی به یک ابر جدید را داشتیم، حتی پس از سال‌ها استانداردسازی در یک ابر متفاوت)، فقدان مهارت در شرکت زیرا بیش از یک ابر می‌تواند تلاش‌ها برای درک این سرویس‌های ابری متنوع را متوقف کند.

10 برنامه توسعه ابری که باید مراقب آنها باشید

بنابراین، شما چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ چگونه می توانید واقعیت آشفته چند ابری را به یک چک حقوقی پر تبدیل کنید؟ بازگشت به Brazeal.

سخنور بومی در مقابل “می تواند خواندن و نوشتن”

به گفته Brazeal، یکی از گزینه‌ها این است که «یک ابر را انتخاب کنید تا در آن مهارت داشته باشید و به آن پایبند باشید. این یک شرط بندی حرفه ای کاملا معتبر است.” مطمئناً این چیزی است که برخی از فروشندگان ابر ممکن است ترجیح دهند. برای سال‌ها، مدیر عامل وقت AWS اندی Jassy در مورد صحبت می‌کند که چگونه اکثر شرکت‌ها «یک ارائه‌دهنده غالب» را انتخاب می‌کنند و ممکن است یک نسخه پشتیبان را «فقط در مورد» انتخاب کنند. در سطح شخصی، Brazael پیشنهاد می‌کند که دستیابی به تسلط حرفه‌ای (“سطحی از آشنایی با هر ابر که به شما امکان می‌دهد … گواهینامه سطح حرفه‌ای پرچم‌دار ارائه‌شده توسط آن ارائه‌دهنده ابر را بگذرانید”) در دو یا چند فروشنده ابری “مقداری را باز می‌کند. گزینه های شغلی منحصر به فرد و بهینه شده برای آینده.”

پسندید؟

خب، اول از همه، این واقعیت صرف یادگیری یک “زبان” ابری ممکن است شما را در یادگیری زبان دیگر ماهرتر کند. (شما فرانسوی صحبت می کنید؟ یادگیری اسپانیایی یا ایتالیایی بسیار ساده تر خواهد بود.) هنگامی که سرمایه گذاری را برای یادگیری نکات و نکات دو یا چند ابر انجام دادید، “درک نقاط قوت و معاوضه های ارائه دهندگان مختلف ابر می تواند به شما کمک کند. بهترین انتخاب از خدمات و معماری ها را برای پروژه های جدید انجام دهید.

مایکروسافت از پایگاه داده Copilot برای Azure SQL رونمایی کرد

همچنین شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که در یک شرکت نقش بزرگ‌تر و “کلان” را به عهده بگیرید. خوب است که در یک سیستم خاص متخصص باشید، اما فرصت بیشتری برای متخصص بودن در سیستم‌ها وجود دارد. به گفته Brazeal، “با پیچیده تر شدن وضعیت ابری شرکت ها، آنها به رهبران فنی و تصمیم گیرندگانی نیاز دارند که ردپای ابری کامل آنها را درک کنند.” او می‌گوید که اگر «می‌خواهید در یک شرکت متوسط ​​تا بزرگ یا استارت‌آپ در حال رشد به یک مهندس اصلی یا مدیر مهندسی تبدیل شوید»، تقریباً مطمئناً به «درکی در سطح سازمان از چشم‌انداز فناوری خود نیاز خواهید داشت. احتمالاً شامل خدماتی از بیش از یک ابر می‌شود.”

در پیش‌بینی‌های محاسبات ابری خود برای سال ۲۰۲۲، Linthicum استدلال می‌کند که «شرکت‌ها توجه بیشتری به ابزارهایی خواهند داشت که می‌توانند به حل مشکلات پیچیدگی بالاترین اولویت آن‌ها کمک کنند، یعنی مدیریت finops و اتوماسیون ابری.» من یک مورد سوم را به پیروی از استدلال Brazeal اضافه می کنم: برای درک و پاسخ به این پیچیدگی رو به رشد ابر، شرکت ها به افرادی نیاز دارند که در بیش از یک ابر مسلط و مسلط باشند. این یک فرصت طلایی برای شما است.

شاید به این مطالب علاقمند باشید